jhenrix Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2008 Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2008 Edellinen omistaja laitattanut kiesiin Haltechin ja hommat jääneet "vähän" vaiheeseen... Nyt aiheeseen hiukan (viikon vasta) perehdyttyäni eteen tuli seuraava omituisuus: Turbiinilukko-toiminto oli otettu/jätetty pois päältä. Otin sen käyttöön ja latasin lähes default-TCC kartan. Siinä pienimmällä kaasunasennolla TCC:n kytkeytymisnopeus on 80 kph, josta palkit nousevat 70% kaasulle, jolloin palkin arvo n. 160 kph. Kuitenkin lukko menee päälle vähän väliä vaikka 20 nopeudessa, risteyksestä lähtiessä, heti isomman pykälän vaihduttua jne! Siis WTF; olenko käsittänyt jotain väärin tai en ollenkaan, vai mistä pitäisi vikaa etsiä? Toimiiko jollakulla tuo lukon ohjaus Haltechilla ylipäänsä?
Crisis Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2008 Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2008 Edellinen omistaja laitattanut kiesiin Haltechin ja hommat jääneet "vähän" vaiheeseen... Nyt aiheeseen hiukan (viikon vasta) perehdyttyäni eteen tuli seuraava omituisuus: Turbiinilukko-toiminto oli otettu/jätetty pois päältä. Otin sen käyttöön ja latasin lähes default-TCC kartan. Siinä pienimmällä kaasunasennolla TCC:n kytkeytymisnopeus on 80 kph, josta palkit nousevat 70% kaasulle, jolloin palkin arvo n. 160 kph. Kuitenkin lukko menee päälle vähän väliä vaikka 20 nopeudessa, risteyksestä lähtiessä, heti isomman pykälän vaihduttua jne! Siis WTF; olenko käsittänyt jotain väärin tai en ollenkaan, vai mistä pitäisi vikaa etsiä? Toimiiko jollakulla tuo lukon ohjaus Haltechilla ylipäänsä? Tuleeko sulle nopeustieto sinne haltechiin?
Soppa Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2008 Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2008 Kyllä mulla toimi ku viimeksi pari vuotta sitten ajelin. Haltech E6GMX.
jhenrix Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2008 Nopeustieto tulee, korjauskertoimenkin laitoin kohdalleen. Oletusarvo ei ollut edes sinne päin... Tuohan on se vanhempi ei-X versio. Eli Sopan mukaan E6GMX:llä tuo toimisi. Onko kenelläkään kokemusta E6GM:n tapauksesta? Eihän tuo nyt kaikkein tärkein ominaisuus ole, voihan TCC:n laittaa kytkimellä toimivaksi. Suivaannuttaa vain toimimattomat vehkeet!
jhenrix Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2008 Jaahas, nyt epäilen vahvasti maadoitusvikaa. Flektit lakkasivat myös toimimasta; releen kelalle kyllä tulee sähkö, mutta ECU ei kytke sitä maihin. Täytyy käydä kaikki ECU:n johdotukset läpi yleismittarilla. Ja pahimmassa tapauksessa voihan tuo olla rikki koko Haltekki...
Ilku Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2008 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2008 Itse en ole saanut TCC:tä toimimaan E6GMX:ssä, vaikka laitoin jopa erillisen kytkimenkin suoraan oikeisiin johtoihin.
jhenrix Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2008 Mulla toimii lukko kyllä erillisellä kytkimellä (ALDL-liittimen A - F -pinnien väliin kytketty). Olen löytänyt tuosta jo kaksi viallista maadoitusta, flektikin alkoi jo toimia. Ainakin toinen. Käyn vielä mittarin kanssa loput GND:t läpi. Piru, kun ovat ripoitelleet noita maadoitusruuvejakin sinne tänne, mahdanko kaikkia löytääkään. Sähkökuvistakaan ei tahdo löytyä kaikkia, eikä myöskään joitain liittimiä Kummasti nuo liitokset vaan happanee vajaassa 20 vuodessa, vaikkei autolla ole talviajoa edes harrastettu - vinkkinä myös muille outojen sähkövikojen kanssa painiville.
Ilku Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2008 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2008 Mulla toimii lukko kyllä erillisellä kytkimellä (ALDL-liittimen A - F -pinnien väliin kytketty). Olen löytänyt tuosta jo kaksi viallista maadoitusta, flektikin alkoi jo toimia. Ainakin toinen. Käyn vielä mittarin kanssa loput GND:t läpi. Piru, kun ovat ripoitelleet noita maadoitusruuvejakin sinne tänne, mahdanko kaikkia löytääkään. Sähkökuvistakaan ei tahdo löytyä kaikkia, eikä myöskään joitain liittimiä Kummasti nuo liitokset vaan happanee vajaassa 20 vuodessa, vaikkei autolla ole talviajoa edes harrastettu - vinkkinä myös muille outojen sähkövikojen kanssa painiville. Hyvä tietää, kiitos vinkistä. Mulla täytyy olla tuota samaa maadoitusvikaa, kun läppäri katkaisee aina välillä yhteyden boksiin ja auto sekoilee. Täytyy kans mittailla noita johtoja. Onko maadoitusjohdot jossain kojelaudan uumenissa pultattuna runkoon?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään