Jump to content

Soittimen vaihto

apa

Recommended Posts

Kirjoitettu

Minulla on -94 Camarossa Sonyn japani-import-soitin, joka on kyllä hieno kuin mikä, mutta sen melkein kaikkia toimintoja hallitseva kaukosäädin on kadonnut jonnekin jo ennen kun ostin auton, eikä se MP3:akaan osaa soittaa. Meinaan vaihtaa uuden soittimen tilalle, mutta pari juttua mietityttää ennen kuin lähden kauppaan, kun ei ole tullut aiemmin näitä laiteltua.

Autossa on tehtaalta lähtiessä ollut se Bosen systeemi kasettisoittimella, sähköllä nouseva antenni, kaiuttimet etuovissa ja takana muovikotelossa subbari. Tässä puoli päivää nettiä lueskeltua olen käsittänyt että originaalisysteemissä olisi aktiivikaiuttimet ja niiden tilalle olisi parempi vaihtaa tavalliset passiivikaiuttimet, jos kerran soittimenkin vaihtaa. Jossain välissä tuo Sony on kuitenkin laitettu tilalle ja nyt mietin, onko tähän vaihdettu myös Bosen kaiuttimien tilalle jotain jo valmiiksi. Alla on kuva etuoven kaiuttimesta, onko nämä ne aktiivihärvelit vai jotain muuta?

http://apa64.pp.fi/camaro/etukaiutin%20oikea%202.jpg

Tässä kuvassa sitten olisi subbari, onko tämä vakiomallia? Näyttää ainakin aika karulta ja tuo on kiinni sellaisessa muovipöntössä. Minkälaisia ratkaisuja olette tehneet tuon tilalle? Tuohon samaan tilaan voisi yrittää jotain bassotoistoa saada mahtumaan, mutta pitäisi varmaan itse rakentaa.

http://apa64.pp.fi/camaro/subbari%20edest%E4%202.jpg

Miten tuon takakontin vasemman laidan muovi lähtee irti, että pääsisi kunnolla kurkkimaan tuota subbaria? En uskaltanut riuhtoa voimalla...

Sonyn soitin on 2DIN-kokoa eli "tuplakorkea" ja etukonsolin muoveihin on leikattu siistejä koloja, että se mahtuisi. Aion pistää uuden saman kokoisen soittimen, koska muuten asennus voisi näyttää aika rumalta. Pitääköhän näissä irroittaa etukonsolin paloja asennusta varten, vai lähtisiköhän tuo soitin ihan ottamalla irti...

Laitan tuon Sonyn myyntiin, kunhan saan irti. Jos erikoisempi soitin autoon kiinnostaa, malli on Sony WX-7700MDX ja näyttää esim tältä: http://apa64.pp.fi/camaro/sony28-1.jpg.

Kirjoitettu

Mulla on Sonyn X-plod, sekä mankkana (USB-versio) että kaiuttimina.

Tuo sun ei kyllä näytä vakiolta, joku muu on.

Subbarista en osaa sanoa, mutta tuskin sekään vakio on.

Takakontin muoveissa on päällä ne sellaset nastat, mitä kääntämällä 90° lukot avautuu ja ne saa nostettua pois.

Kirjoitettu

Noniin, löysin www.installdr.com osoitteesta ohjeen, miten tuota etukonsolia puretaan ja kurkkasin muovien taakse. Kaiuttimet tosiaan lienee vaihdettu uusiin ja soittimelle oli tarjolla jämäkät asennusraudat. Helpottaa siis tulevia asennuksia. (Löytyi myös ylimääräinen cd-boxin ohjainyksikkö, ei tässä oo enää boksiakaan...)

Minulla on takakontin muoveissa nastat vain oikealla puolella eli vararenkaan päällä olevassa muovissa. Vasemmalla puolella ei näy mitään irroitusjuttuja.  ???

Ja ihan asiaan liittymättä, taidan ollakin ostanut -93 eikä -94 mallin, sarjanumeron perusteella...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...