Jump to content

3gen camaron mittariston irroitus


Recommended Posts

Posted

Pitäisi vaihtaa vaijeri kun heivaan cruisen pois,miten tuo mittaristo on kiinni.Neljä torxia näkyvissä paneelin nurkissa,lienee ainakin niillä kiinni,onko niitten lisäksi vielä jotakin.Lähteekö vetämällä pois vai tarviiko jotakin kikkailla.

Posted

Ensin irroittelet ne torxit

Sitten lasi pois.

Semmoinen musta kehys pois.

Sitten löytyy peltimuttereita (tais olla 2 kpl), ne auki.

Itse jouduin irroittamaan ratin että sain vedettyä mittariston ulos.

Vaijeri lähtee semmoisen klipsin irroittamalla.

 

T. Ville

Posted

joo vaijerin irti saaminen vaatii kikkailua mittarin kääntöä että saa käden väliin, tiltin ku kääntää alas niin "ralli" ratillisessa sen saa pyöriteltyä pois orkkis ratin joutuu todennäkösesti irrottamaan.

Posted

ei tarvi orkkisrattiakaan irrottaa.pätkäsee vanhan vaijerin konehuoneenpuoleta nii

mittari tulee helposti sen verran ulos et saa näplättyä ehjän tillalle.

Posted

Oli niitä torxeja sitten kahdeksan kun tarkemmin laskin,mutta vaijeri vaihdettu,entinen oli melkein poikki laatikon päästä,tiputin rattiputken alas niin mittaristo mahtui hyvin tulemaan pois kolostaan.Kiitoksia kaikille neuvoista,huomenna Forssaan.

  • 1 year later...
Posted

Tämän homman kanssa eilen tappelin kun pitää vaihtaa nopeusvaijeri. Kaikki ruuvit pitäs olla irti nyt, mutta ei tunnu lähtevän, ilmeisesti auttaa jos avittaa työntämällä vaijerista konehuoneen puolelta? Onko tossa mitään klipsejä ruuvien lisäksi? Eihän mittariston pohjia tartte irrottaa?

Posted

klipsi on mittarin takana,irtoo ku räpeltää.uus napsahtaa vaan työntämällä.tais olla nii jot ne kaks ~10mm peltimutteria pitää ottaa kans

irti,siin ses valon vieres yks ja toises laidas myös?vanhan vaijerin pätkäsee konehuonen puoleta ni tulee mittari tarpeeks ulos ku vaan vetää.naru kii vaijerin päähän ennen ku vetää vaijerin konehuoneen puolelle,helpottaa pirusti.

Posted

Ei saakeli vaan onnistunut, ihan niinku mittaristo ois vielä kiinni jollain ruuvilla vaikka kaikki on kyllä otettu pois.. Takana sivuilla ainakin tuntuisi olevan jotain klipsejä, millä se mittaristoelementti on vielä kiinni, mutta ei irronnut vaikka niitä kuinka yritti availla.. Tuntuu siltä, että irtoaa paloissa jos yhtään kovempaa yrittää :-X Oiskohan jossain kuvaa, miltä tuo mittaristoelementti näyttää takapuolelta?

  • 4 weeks later...
Posted

Helpointa on vaihtaa mittarinvaijeri, kun irrottaa kojelaudan päällisen. Itse mittariston kiinnikkeisiin ei tarvitse koskea.

Posted

Helpointa on vaihtaa mittarinvaijeri, kun irrottaa kojelaudan päällisen. Itse mittariston kiinnikkeisiin ei tarvitse koskea.

konsteja on niin monta ku on tekijää. m/ itsekin päällisen irrotin ensin mutten saanu mitään näkö/näppi tuntumaa. :-\

  • 3 months later...
Posted

Juuri homman tehneenä:

- siitä mustasta etupaneelista 8 torxia pois

- siitä valkoisesta muovihäkkyrästä merkkivalojen koloista 2 peltistä "mutteria" pois

- ratin kohdalta kojelaudan alta muovilätkä viidellä ruuvilla irti

- em. luukusta kopeloimalla nopeusmittarin vaijeri irti, sen juuressa tuntuu terävä pelti, jota pitää painaa suoraan auton perää kohti ja samalla vetää vaijeria tai mittaristoa, kuinka vaan

- em. luukusta ohjausakselin kaksi muistaakseni 18mm mutteria löysälle, ei tarvi irroittaa

- ratti tiltistä ala-asentoon, ei tarvi irrottaa

 

Jo lähtee.

  • 12 years later...
z 28 jari
Posted

Vanha aihe,mutta jos joutuu vaihtamaan nopeusmittarin vaijerin,niin itse tein näin: vaijeri irti laatikonpäästä ja irroittaa kaksi metallikiinnikettä rungosta millä vaijeri on kiinni.Kun vaijeri on irti kiinnikkeistä,niin vetää sen konehuoneenpuolelle suoraksi.

Seuraavaksi kajuutanpuolelta purkaa mittariston niinkuin yllä kerrottu,ja purkaa alapaneelit pois,niin että saa tiputettua ohjauspylvästä alaspäin(irroittaa kaksi 13mm:n kannalla olevaa mutteria, jotka kannattelevat pylvästä)Nyt kun pylväs on alhaalla voi konehuoneenpuolelta lykkiä nopeusmittarin vaijeria kajuuttainpäin niin, että mittaristoa saa riittävästi ulospäin (vaijeri edelleen kiinni mittaristossa) jotta käsi mahtuu mittariston taakse, ja saa painettua vaijerin vapautusklipsiä kohti mittaria.

Vanhaan vaijeriin kiinni vetolanka,millä saa uuden vaijerin vedettyä sisälle.

Mikäli  se kumitulppa lähtee irti tulipellistä kun vanhanvaijerin vetää ulos,niin uutta vaijeria asentaessa tekee sähköteipistä noin 55-60cm päähän  vaijerin päästä  sellaisen parinsentin patin ,johon kumitulppa stoppaa kun vaijeria vetää sisäänpäin.

  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...