mopo-ukko Posted August 1, 2008 Posted August 1, 2008 Pitäisi vaihtaa vaijeri kun heivaan cruisen pois,miten tuo mittaristo on kiinni.Neljä torxia näkyvissä paneelin nurkissa,lienee ainakin niillä kiinni,onko niitten lisäksi vielä jotakin.Lähteekö vetämällä pois vai tarviiko jotakin kikkailla.
Potakka Posted August 2, 2008 Posted August 2, 2008 Ensin irroittelet ne torxit Sitten lasi pois. Semmoinen musta kehys pois. Sitten löytyy peltimuttereita (tais olla 2 kpl), ne auki. Itse jouduin irroittamaan ratin että sain vedettyä mittariston ulos. Vaijeri lähtee semmoisen klipsin irroittamalla. T. Ville
mikke Posted August 2, 2008 Posted August 2, 2008 joo vaijerin irti saaminen vaatii kikkailua mittarin kääntöä että saa käden väliin, tiltin ku kääntää alas niin "ralli" ratillisessa sen saa pyöriteltyä pois orkkis ratin joutuu todennäkösesti irrottamaan.
rokzetä Posted August 2, 2008 Posted August 2, 2008 ei tarvi orkkisrattiakaan irrottaa.pätkäsee vanhan vaijerin konehuoneenpuoleta nii mittari tulee helposti sen verran ulos et saa näplättyä ehjän tillalle.
mopo-ukko Posted August 2, 2008 Author Posted August 2, 2008 Oli niitä torxeja sitten kahdeksan kun tarkemmin laskin,mutta vaijeri vaihdettu,entinen oli melkein poikki laatikon päästä,tiputin rattiputken alas niin mittaristo mahtui hyvin tulemaan pois kolostaan.Kiitoksia kaikille neuvoista,huomenna Forssaan.
Soppa Posted April 21, 2010 Posted April 21, 2010 Tämän homman kanssa eilen tappelin kun pitää vaihtaa nopeusvaijeri. Kaikki ruuvit pitäs olla irti nyt, mutta ei tunnu lähtevän, ilmeisesti auttaa jos avittaa työntämällä vaijerista konehuoneen puolelta? Onko tossa mitään klipsejä ruuvien lisäksi? Eihän mittariston pohjia tartte irrottaa?
rokzetä Posted April 21, 2010 Posted April 21, 2010 klipsi on mittarin takana,irtoo ku räpeltää.uus napsahtaa vaan työntämällä.tais olla nii jot ne kaks ~10mm peltimutteria pitää ottaa kans irti,siin ses valon vieres yks ja toises laidas myös?vanhan vaijerin pätkäsee konehuonen puoleta ni tulee mittari tarpeeks ulos ku vaan vetää.naru kii vaijerin päähän ennen ku vetää vaijerin konehuoneen puolelle,helpottaa pirusti.
Soppa Posted April 21, 2010 Posted April 21, 2010 Ei saakeli vaan onnistunut, ihan niinku mittaristo ois vielä kiinni jollain ruuvilla vaikka kaikki on kyllä otettu pois.. Takana sivuilla ainakin tuntuisi olevan jotain klipsejä, millä se mittaristoelementti on vielä kiinni, mutta ei irronnut vaikka niitä kuinka yritti availla.. Tuntuu siltä, että irtoaa paloissa jos yhtään kovempaa yrittää Oiskohan jossain kuvaa, miltä tuo mittaristoelementti näyttää takapuolelta?
Soppa Posted May 17, 2010 Posted May 17, 2010 Helpointa on vaihtaa mittarinvaijeri, kun irrottaa kojelaudan päällisen. Itse mittariston kiinnikkeisiin ei tarvitse koskea.
rokzetä Posted May 17, 2010 Posted May 17, 2010 Helpointa on vaihtaa mittarinvaijeri, kun irrottaa kojelaudan päällisen. Itse mittariston kiinnikkeisiin ei tarvitse koskea. konsteja on niin monta ku on tekijää. itsekin päällisen irrotin ensin mutten saanu mitään näkö/näppi tuntumaa.
qaw Posted August 30, 2010 Posted August 30, 2010 Juuri homman tehneenä: - siitä mustasta etupaneelista 8 torxia pois - siitä valkoisesta muovihäkkyrästä merkkivalojen koloista 2 peltistä "mutteria" pois - ratin kohdalta kojelaudan alta muovilätkä viidellä ruuvilla irti - em. luukusta kopeloimalla nopeusmittarin vaijeri irti, sen juuressa tuntuu terävä pelti, jota pitää painaa suoraan auton perää kohti ja samalla vetää vaijeria tai mittaristoa, kuinka vaan - em. luukusta ohjausakselin kaksi muistaakseni 18mm mutteria löysälle, ei tarvi irroittaa - ratti tiltistä ala-asentoon, ei tarvi irrottaa Jo lähtee.
z 28 jari Posted May 3, 2023 Posted May 3, 2023 Vanha aihe,mutta jos joutuu vaihtamaan nopeusmittarin vaijerin,niin itse tein näin: vaijeri irti laatikonpäästä ja irroittaa kaksi metallikiinnikettä rungosta millä vaijeri on kiinni.Kun vaijeri on irti kiinnikkeistä,niin vetää sen konehuoneenpuolelle suoraksi. Seuraavaksi kajuutanpuolelta purkaa mittariston niinkuin yllä kerrottu,ja purkaa alapaneelit pois,niin että saa tiputettua ohjauspylvästä alaspäin(irroittaa kaksi 13mm:n kannalla olevaa mutteria, jotka kannattelevat pylvästä)Nyt kun pylväs on alhaalla voi konehuoneenpuolelta lykkiä nopeusmittarin vaijeria kajuuttainpäin niin, että mittaristoa saa riittävästi ulospäin (vaijeri edelleen kiinni mittaristossa) jotta käsi mahtuu mittariston taakse, ja saa painettua vaijerin vapautusklipsiä kohti mittaria. Vanhaan vaijeriin kiinni vetolanka,millä saa uuden vaijerin vedettyä sisälle. Mikäli se kumitulppa lähtee irti tulipellistä kun vanhanvaijerin vetää ulos,niin uutta vaijeria asentaessa tekee sähköteipistä noin 55-60cm päähän vaijerin päästä sellaisen parinsentin patin ,johon kumitulppa stoppaa kun vaijeria vetää sisäänpäin. 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now