Jump to content

Tulpanjohdoista


z 28 jari

Recommended Posts

Kirjoitettu

Pisti mietityttämään onko tulpanjohdon resistanssilla minkälaista vaikutusta sytytyksen toimintaan.Noi nykyiset johdot on MSD 8.5 super conductor(resistanssi ~50ohm/piuha).

Viimeviikolla yöllä kotiapäiten tullessa avasin pellin ja läpilyöntejä näkyi olevan.Tulpat(Champion rs12yc) ja piuhat on vuoden vanhat ja ajettu n.2000miles.Jakaja on MSD:n pro pilletti ja puola MSD:n blaster(dual connector)

Onko toi laatu vaan niin paskaa,vai onko kyseessä väärin valitut komponentit?Ja mikäli kyseessä on laatuongelma,niin saa antaa ehdotuksia hyvistä sytkäpiuhoista.

Kirjoitettu

Lonkalta muistelisin et ~20Kohm. ois viel ok. Ittel noi 8mm:t MSD:t yks pimeni het alkuusa "oli hipassu pakosee", varmaa jatkais ikää kun laittas tonne pakosarjan tuntumaan jotkin "villasukat" saa ilmeisesti valmiina.

Kirjoitettu

Tulpanjohdot päällisinpuolin ehjät,ts.ei "palovammoja".

Kirjoitettu

Teoriassa mitä vähemmän vastusta sitä nopeampi virrannousu ??? lähinnä rasittaa puolaa vähemmän jos on kiloja piuhoissa, ja RFI on pienempi, yleensä tulpat on R..... ja noin 5kohm joten....

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

Mittailin joutessani noi piuhat,olivat ~80-120ohm/johto.Laitoin samalla sähköosiin tarkoitettua "rasvaa"tulpanhattuihin.Pitäisi estää läpilyöntejä.

  • 3 weeks later...
Kirjoitettu

Läpi lyö vielä komeesti.Tulpat on uudet AC delcot ja mukaan kuvioon tuli MSD:N 6A boksi.Onkos se niin, että noi vuodenvanhat 8.5 msd:n piuhat on entiset????

Kirjoitettu

Läpi lyö vielä komeesti.Tulpat on uudet AC delcot ja mukaan kuvioon tuli MSD:N 6A boksi.Onkos se niin, että noi vuodenvanhat 8.5 msd:n piuhat on entiset????

ei saa olla, koska mulla on samat  ::)

Kirjoitettu

Ootko kattonut pilkkopimeesä pellinalle ettei Ekku Peltomäki oo käynyt rakentaa valoshowta sinne?

Kirjoitettu

Mulla on noi MSD:n narut myös, mutta en ole ihan pimeällä kyylänny josko ne lyö läpi. Mistä kohti johtoa sitä läpilyöntiä näyttäs tapahtuvan?

Kirjoitettu

Mulla on noi MSD:n narut myös, mutta en ole ihan pimeällä kyylänny josko ne lyö läpi. Mistä kohti johtoa sitä läpilyöntiä näyttäs tapahtuvan?

Tulpanhattujen kohdilta lyä läpitte.Löi myös johdosta, kun johto nojas jarruputkea vasten.Säkkipimeessä kun katsoo,niin kantsii venata muutama minuuti että silmät ehtii tottuun valon vähyyteen.Näkee paremmin.

Kirjoitettu

testasitko kenties sillä saippuavedellä ?

En.Löi läpi komeesti ilman kostuketta.

Kirjoitettu

tutkitaan... ehkä jo keväällä..  m/

Tieto luo tuskaa...

Kirjoitettu

Tieto luo tuskaa...

näinpä.. silloin kun oli sukat päällä niin kipinä suihku oli valtaisa.. ja sama vanhoilla johdoilla.. ainakaan kesäkuussa noi eivät lyöneet kipinöitä pimeässä tallissa.. tosin siitä on aikaa..  ::) keväällä intoa sitten tutkia ja laitella  m/

Kirjoitettu

jarille terveisiä  \m/ taidan ottaa omasta noi msd:t pois.. kaikki johdot kovettuneet ja hapertuneet lämmöstä, en tiedä vaikuttaako dynossa tai vartilla  ::) 4 vaihdettiin accelin 300+:n.. sitten loppu faijan tallista varajohdot.. pitää hommata lisää  m/

pari heikkoa kuvaa johdoista mitä äskön otin pois  :-X

SNC1177800.JPG}

Kirjoitettu

nyt jo käy ja kukkuu paremmin.. ja lähtee käymään paremmin ilman pitkää sahaamista

Kirjoitettu

Jepjep,täytyypi käydä vissiin munkin tulpanjohtokaupassa.Eileinilta putsasin johdot ja mittasin resistanssit+vein johdot erikautta->ei vaikutusta.

Kirjoitettu

Tuotatuota,pähkäilinkö oikein että sytytyskatkokset näkyvät korkeana pakokaasun happena?

Kirjoitettu

Tuotatuota,pähkäilinkö oikein että sytytyskatkokset näkyvät korkeana pakokaasun happena?

Asioista mitään tiedä, mutta jos ei kukaan sitä happea polta, niin pakokaasussahan sitä sitten on enemmän ja vastaavasti kai hiilidioksiidia vähemmän. Poistamalla autosta sytytystulpat kokonaan hiilidioksiidipäästöt vähenevät minimiin...  ::)
Kirjoitettu

toisitko näytille vaikka välimiittiin.. voisin ehkä ostaa poies toisen sarjan  m/

 

Otan mukaan m/

Kirjoitettu

Tuotatuota,pähkäilinkö oikein että sytytyskatkokset näkyvät korkeana pakokaasun happena?

 

Kyllä, näyttää siltä että käy laihalla.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...