Jump to content

Etujarru jumittaa...

Senior

Recommended Posts

Kirjoitettu

Elikkä vähänkin voimallisemmin jarrutettaessa jää vasen puoli jumiin ( vanteet jne. hetken kuluttua kirkuvan kuumat... ).

Korjausvaihtoehdot :

1. Uusi satula kaikkineen päivineen

2. Vanhan rassausta ja herkistelyä

Suosituksia henkilöstöltä otetaan vastaan.

Kirjoitettu

eikös se vähän sillain oo, että vanhan rassailu on kyllä paljon edullisempaa, mutta toimii ehkä vain hetken. toisaalta pelkästään toisen puolen jarrusatulan uusiminen pelkästään on kans vähän kyseenalaista, koska silloin toisella puolella on hyvät jarruosat ja toisella vanhat. Itse henkilökohtasesti yrittäisin vanhaa kunnostaa ja jos uusisin, uusisin kyllä sitten kerralla molemmat puolet, kun on noi jarrut kuitenkin aika tärkeet.

Kirjoitettu

Tai sitten laittaa uudet tiivisteet vanhoihin, ensin tarvittaessa hoonaus, kuten meidän Ponulle tehtiin.

Kirjoitettu

Vesi ja lika on saattanut jumittaa männän. Minä avaisin ja tutkisin. Vois mennä korjaus-sarjalla ja hoonauksella. Varmaan molemmat puolet kävisin läpi.

Kirjoitettu

Olisko sama kun mulla, takaa oli palat loppu ja toinen jäi aina hinkkaamaan kun jarrutti kovemmin. Palojen vaihdon jälkeen ei oo ollu enää mitään vikaa.

Kumma vika, voisko olla et mäntä tuli jo niin ulos että nytkähti vähä vinoon eikä palauttanu?

Kirjoitettu

Mulla jumitteli etujarrut kans eikä auttanut palojen ja palautin kumen vaihto. Vika korjaantui vasta vaihtamalla jarruletkut. Ne voi mennä tukkoon iän myötä.

Kirjoitettu

Mä ottaisin ensin ne palat irti ja kattoisin,että kaikki liikkuu(niistä palojen reunoista oon yleensä pyyhkäissyt kevyesti viilalla paskat pois samoin liukupinnoista,jos se takertelee männistä niin hätäapuna vois auttaa kun painaa huumeneulalla siitä pölysuojasta crc:tä tai vast. sisään.Jos se on käynyt pirun kuumana kannattaa tutkia palat tarkkaan ja vaikka heittokellolla mitata levyn suoruus.

Kirjoitettu

Mul oli buicki joskus samanlainen... jarrutti ni jäi etujarru jumiin, oli palat niin kulunu et mäntä tuli niin paljo ulos ettei kumi jaksanu enää vetää takas sitä, vaihdoin palat ja toimi ;)...kannattaa sit jarrurempan yhteydes pistää holkkeihin(holkit irti satulasta) ja pultteihin kupari/alumiinirasvaa!!

Harvemmin toi jarruletkuista johtuu, enneminki paskasesta nesteestä

Kirjoitettu

Mulla hoonattiin liikkeessä molemmat etusatulat.. Homma makso noin 100e sis tiivisteet ja uudet palat.

Toiminu hyvin 2 vuotta sen jälkeen.

Kirjoitettu

Valitsin vaihtoehdon 1. eli uusi satula. Ehkäpä tuo jonain päivänä asennoituu paikalleen. Part Corner'issa hyllyssä, hinta 79 €. Kyselin pilan päiten myös US-Parts'ista ja kas kummaa : sama hinta.

Kirjoitettu

Mulla on aivan sama ongelma kuin seniorilla ja vielä jopa sama suunta kampeamiselle :). Katsastuksessa etujarrut ottivat täysin yhtä aikaa kiinni ja tasaisesti, ei niissä mitään mutta alapallo oli jotakuinkin kypsä. Rengas klappasi vinksin vonksin ja veikkaan, että siinä on kampeamisen syy.

Kirjoitettu

Paitsi että allekirjoittaneen pirssi voimallisen jarrutuksen jälkeen jäi kampeamaan vasemmalle -> vasen etujarru jumissa. Parkissa myös havaitsin, että vanne on kuuma kuin etelän nainen.... Mun pirssissä jäi ihan oikeasti satula/sylinteri jumiin, nyt homma hanskassa ( uusi satula ).

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...