Jump to content

Turbiiniko paskana?

z 28 jari

Recommended Posts

Kirjoitettu

Noniin hyvä säkä se vaan jatkuu...Eli oireet on seuraavat:kotiapäiten tullessa rupes veto häviämään ykkösellä ja kakkosella ja täristi.Aivankuin oilis jarrut maanneet päällä.Kun aski vaihtoi kolmoselle,ei pistänyt enään hanttiin.Kun auto käy paikallaan kuuluu samanlainen ujellus kuin mitä laturi antaa radioon.

Eli onko turbiini vai aski rikki vai molemmat????

Kirjoitettu

Nyt tarttis vinkkejä ton laatikon irrottamiseen.

Kirjoitettu

Tunkkia alle ja irrota crossmemberi. Tunkkia laskemalla tulee tilaa avata ne ylimmätkin pultit. Pultit saa parhaiten irti käyttämällä noin metrin verran jatkovarsia, laatikon takaosasta tähdäten. Sieltä on suora näkyvyys pulteille. Kato, ettei jakaja osu tulipeltiin kun lasket laatikkoa.

Kirjoitettu

Mun piti irrottaa myös putket jotta sai ylimmät pultit veks, ei taipunu muuten tarpeeks alas.

Kirjoitettu

Mites kun ton crossmemberin irroitaa,niin kampeaako se johonkinsuuntaan?Kannattaako pistää auto pukeille vai tunkkaa ja laittaa renkaitten alle puuta niinpaljon että saa riittävästi tilaa alle?Öljyt kannattaa vissin laskea ensimmäiseksi ulos ennenkuin ottaa kardaanin irti?

Kirjoitettu

torgue armi pyrkii ylös jos auto pukeilla mut toi lootan palkki (krosmemperi) ei kampee mihinkään. itellä oli toisen auton renkaat vanteineen camaron pyörien alla ja puukiilat että pysyy varmasti paikallaan. öljyt ekana valumaan ja sit kaikkea muuta.

Kirjoitettu

Juurikin sitä pitkittäistukea meinasin(torquearm).Siinävaiheessa kun lootanpultit ja vetolevyn/turbiininpultit on irti jaa rupee kiskomaan laatikkoa irti koneesta,niin muuttaako kone asentoa,ts.keikahtaako johonkinsuuntaan vai jääkö samaan asentoon?

Kirjoitettu

kone jää samaan asentoon tai nousee hieman suorempaan jos on kovasti kallistuneena taaksepäin. torkuearmin ku ottaa irti laatikon päästä häntää laskiessa ei siitä tarvitse murehtia sen enempää

Kirjoitettu

Hyvä tietää,lähinnä olin huolissani tosta jakajan ja tulipellin välisestä etäisyydestä.Meinasin jättää jakajan rungon paikoilleen ja irroittaa vain kannen.

Kirjoitettu

Paljonkos olis syytä olla tilaa pohjan ja tallinlattian välissä että toosa tulee suosiolla pois ja menee paikoilleen?

Kirjoitettu

Ok hyvä juttu.Laitoin pyörienalle pauttiarallaa 25cm puuta.Sulla on vissiin vähän enemmän,2xtiili+pattinki+pihalaatta->~35cm.

Etiittivä:Nyt voi kokemusta viisaampana voin kirjoittaa että toi ~25cm tavaraa pyörienalle on melko minimi.Jos on vähempi ei laakottia saa pois autonalta,vaikka saa irroitettua.Ja toi pitkittäistuen(torkuearm)kampeaminen on suorassa suhteessa taka-akselin korkeuteen.Mikäli akseli roikkuu vapaasti (auto pukeilla)niin kampeaa kiitettävästi. Jos seisoo pyörillään,niin ei kampea juuri lainkaan.

Kirjoitettu

Loota kiikutettiin Parolaan korjaukseen(tehtiin takuuna).Oli 3-4 pakka päällä kokoajan.Eli ei vikaa turpiinissa.

Onks tiatoo mahtaako askin takatukeen(crossmember)saada uusia kumeja(niitä mitkä on metallilevyjen välissä)?

Kirjoitettu

Onks tiatoo mahtaako askin takatukeen(crossmember)saada uusia kumeja(niitä mitkä on metallilevyjen välissä)?

Mä kyselin useammasta paikasta eikä luettelotkaan tienny moisista :o  Ratkaisin asian laittamalla sopivan vahvuista kumimattoa palkin ja sen levyn (missä on reikä askin takakannatinkumille) väliin ja kasasin/kiristin pyöreiden kumien pultit. Tuli jämäkkä palkki m/
Kirjoitettu

Onko nyt siis puhe laatikon takapään tukikumista? Pitäs löytyä orggismallista mistä tahansa jenkkiliikkeestä...

Kirjoitettu

Jos on tarve tuolle kumille, multa tai balezilta löytyy. En muista enää, kumman kumi tuolla tallissa pyörii  ::)

Onko nyt siis puhe laatikon takapään tukikumista? Pitäs löytyä orggismallista mistä tahansa jenkkiliikkeestä...

Kirjoitettu

Jos on tarve tuolle kumille, multa tai balezilta löytyy. En muista enää, kumman kumi tuolla tallissa pyörii  ::)

käytetty joka tapauksessa... mutta kestää vielä muutaman vedon  ;D

Kirjoitettu

käytetty joka tapauksessa... mutta kestää vielä muutaman vedon  ;D

OT: Onko se nyt se urdekumi sulla vai miten se oikein meni  ???

Kirjoitettu

Ei vaan niistä kahdesta pyöreästä vaimenninkumista mitkä on takatuen kahden raudan välissä.

Kirjoitettu

Mä kyselin useammasta paikasta eikä luettelotkaan tienny moisista :o  Ratkaisin asian laittamalla sopivan vahvuista kumimattoa palkin ja sen levyn (missä on reikä askin takakannatinkumille) väliin ja kasasin/kiristin pyöreiden kumien pultit. Tuli jämäkkä palkki m/

Pitää kehitellä samanlaiset mikäli ei löydy orkkista vastaavaa.

Kirjoitettu

OT: Onko se nyt se urdekumi sulla vai miten se oikein meni  ???

se on mulla.. maksoin sen parikymppiä välimiittissä siitä.. mutta on hyllyllä odottamassa parempia aikoja  ::)

Kirjoitettu

Pitää kehitellä samanlaiset mikäli ei löydy orkkista vastaavaa.

laittakaas kuvaa nyt mistä puhutte.. oon aivan pihalla  ::)

Kirjoitettu

Oon huono piirtelemään mutta toiv. tästä jotain tajuaa ;D Pallukat tuolla välissä ovat ne ko. kumit. Niiden viereen kumimattoa ja kun pultit kiristää, klappi poistuu. Piirroksesta puuttuu pultit ja alapuolen pyöreät kumit. Klikkaa allaolevaa linkkiä ja hieno piirros avautuu ;D ;D ;D

Palkinkuvatus.doc

Kirjoitettu

Ei mulla oo kyllä tullu vastaan tollasia kumeja :o

Olisko toi takatuen malli vaihtunut uudemmissa?

Guest
Viestiketju on suljettu. Sisältö on puutteellista tai sääntöjen vastaista.
  • Luo uusi...