Jump to content

Eri turbiinien öljymäärästä


Recommended Posts

Sellanen tässä nyt selvis, kun kyselin Yankiltä (Dave vastas)... eli esim. niitten LT1 3200 öljytilavuus on n. litran (about 1 quart) pienempi kun vakioturbiinin.

Sitäkään ei mun mielestä missään erikseen mainita...

 

Että tällasta.

Link to post
Share on other sites

Oliskohan se?

"245mm, 3200 stall, 2.1 STR) The Yank Super Street 3200 is for enthusiasts running stock 3.15 gears, but want more "thrust" off the line. It bridges the gap between the Stealth 3000 and will hit the tires harder for excellent throttle response."

Link to post
Share on other sites

Sellanen tässä nyt selvis, kun kyselin Yankiltä (Dave vastas)... eli esim. niitten LT1 3200 öljytilavuus on n. litran (about 1 quart) pienempi kun vakioturbiinin.

Sitäkään ei mun mielestä missään erikseen mainita...

 

Että tällasta.

 

Hmmm...  ylivuoto johtunee tuosta ?

 

Link to post
Share on other sites

Ylivuotoa oli myös mulla aluksi Vigilanten kanssa.

Lisäjäähdytin lienee siksikin tärkeä näissä kun öljymäärä kokonaisuutena vähenee ::)

Link to post
Share on other sites

Jaa meinaat, että lisälauhdutin olis aikuistenoikeesti "tärkeä"  ???

 

Katsoin Kiikalassa ajon laatikon lämpöjä Datamasterin logista ja olivat esim. kolmannen lähdön lineupissa 62 astetta ja kuumimmillaan paluutiellä 86 astetta. En ole aiemmin huomannut noita lämpöjä seurailla, vakiolaatikolla tai sillä entisellä laatikolla. Mulla on siis lisäjäähdytin.

Link to post
Share on other sites

Katsoin Kiikalassa ajon laatikon lämpöjä Datamasterin logista ja olivat esim. kolmannen lähdön lineupissa 62 astetta ja kuumimmillaan paluutiellä 86 astetta. En ole aiemmin huomannut noita lämpöjä seurailla, vakiolaatikolla tai sillä entisellä laatikolla. Mulla on siis lisäjäähdytin.

 

Pari 2005 ajettua Alastaron kiihdytystä vakiokoneella ja -laatikolla -> lämmöt  86 - 102 astetta ???

Link to post
Share on other sites

mulla on BM:N lisäjäähy.. ei maksa kotimaassakaan montaa kymppiä  m/ en tiedä kuinka hyvä on mutta huonoakaan en oo kuullut  ::)

 

Ei niissä varmaan ole isoja eroja. Sopiva koko lienee tässä se tärkeä.

Link to post
Share on other sites

lämmöt  86 - 102 astetta ???

järkyttävän korkea  ::)

 

noissa lämpötiloissa öljy alkaa jo hapettumaan ja muodostamaan lakkamaisia ja lietemäisiä kerrostumia

Link to post
Share on other sites

...vai Summit SUM-G4960A

noissa summitin coolereissa on letkunipat liimalla kiinni, mulla on jo 2 coolerista on alkanu nippa liimauksesta vuotaan ,ja vaha nitkuttamalla irtos koko nippa m-

Link to post
Share on other sites

järkyttävän korkea  ::)

 

noissa lämpötiloissa öljy alkaa jo hapettumaan ja muodostamaan lakkamaisia ja lietemäisiä kerrostumia

 

Jep m-

 

Tämä oli siis vakio mun kone ja vakio laatikko vuodelta 2005.

Olisko siis LT1 + 4L60E vakionakin syytä vähän jäähdyttää ;D

Link to post
Share on other sites

No jaa toi on vähän jyrkkä arvio Dextron III kestää 270F mutta jotain 300 tuntii ei kauempaa, synteettiset kestää enemän ja kauemmin. Mitä korkeempi stall sitä enemän lämpöö syntyy tietty, turbiinin hyötysuhde momentinmuunos toiminnassa on 50-70% loppu menee lämmöks askiöljyyn

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...