Haapis Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Noista kansista jäi epäselväksi tuo palotilan koko 64cc ja eikö tuo 56cc ole oikeampi koko 305:lle LO3:lle? Summitin vastaavuustaulukko väittää kuitenkin että nämä sopii 305:kin. http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=NAL-12558060&view=16383&N=700+400129 Eli käykö nuo kannet tuollaisenaan 305:een vai vaatiiko höyläystä tai muuta säätöä?.
F350 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Kylläpä ne pitäis käydä, siis lohkoon. Imusarja sitten ei enää käy alkuperainen, vaan pitä olla vortec-kansille suunniteltu. Nuo on oikeesti yllättävän hyvät virtaamaan ja muutenkin ominaisuuksiltaan sopivat käyttöautoon.
pantera Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Mulla on tollaset kansiparit jouten, uudet tehtaan paketissa , jos kinnostaa... yyveeta han laittaa.... vortekki imarikin loytyy... ja keinut, kopat....
Haapis Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Kylläpä ne pitäis käydä, siis lohkoon. Imusarja sitten ei enää käy alkuperainen, vaan pitä olla vortec-kansille suunniteltu. Nuo on oikeesti yllättävän hyvät virtaamaan ja muutenkin ominaisuuksiltaan sopivat käyttöautoon. Joo tuo imusarja ropleema olikin tiedossa mutta mikä ero tuolla palotilalla on käytännössä? Ja mihin käyttöautoon Tästähän tulee urheiluauto noilla kansien vaihdolla
Haapis Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Mulla on tollaset kansiparit jouten, uudet tehtaan paketissa , jos kinnostaa... yyveeta han laittaa.... vortekki imarikin loytyy... ja keinut, kopat.... YV kyselyä pukkaa kohta....
Z-mo Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Puristukset laskee kun palotila on suurempi. Vortecit on kaikki suunniteltu 350:sen päälle joten 305:seen palotila on vähän isohko.
Haapis Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Puristukset laskee kun palotila on suurempi. Vortecit on kaikki suunniteltu 350:sen päälle joten 305:seen palotila on vähän isohko. Tuota just tuumailin. Voiko tuon eron (56 / 64) vaikutusta mitenkään käytännössä arvoida (toimiiko edes)? Ja pitäiskö tai voiko tuosta kannesta sitten höylätä "siivua" pois jotta puristukset sais kohdilleen?
Z-mo Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Tuota just tuumailin. Voiko tuon eron (56 / 64) vaikutusta mitenkään käytännössä arvoida (toimiiko edes)? Ja pitäiskö tai voiko tuosta kannesta sitten höylätä "siivua" pois jotta puristukset sais kohdilleen? Kyllähän tuon nuo puristukset pystyy laskemaan mihin ne asettuu noilla 64cc palotiloilla. Kannet vaan koneistamoon ja siivut pois. Varmaan toimii ihan ok 64cc palotiloillakin mutta ymmärsin että vähän tehojen takia niitä Vortekkeja kattelit, niin ei muuta ku palotilat pienemmiks.
Haapis Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Tuohon originaali -91 LO3 mosaan kun vaihtaa mitkä vaan kannet niin teho ei ainakaan laske Vielä tuosta puristusten laskemisesta kysymys. Onko tuohon joku laskuri jo valmiiksi olemassa (joku linkki tms.)?
Haapis Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2008 Näyttääpä noita "Engine Compression Ratio" laskureita tosiaan tuolta netistä löytyvänkin. Kiitti vaan aikaisemmista vastauksista
Crisis Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 puristus menee alle 9.. jonnekin 8.8 tienoille?? Mulle tuli tasan 9.0 61cc palotiloilla.. Pienemmäks en uskaltanu plaanata. Lähtökohta oli lähellä 63cc Palotilat tosin mulla kasvo siitä että palotiloja muotoiltiin porttauksen yhteydessä. Kantena oli 305 tpi kansi. En muista valunumeroa.
Haapis Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 puristus menee alle 9.. jonnekin 8.8 tienoille?? Mulle tuli tasan 9.0 61cc palotiloilla.. Pienemmäks en uskaltanu plaanata. Lähtökohta oli lähellä 63cc Palotilat tosin mulla kasvo siitä että palotiloja muotoiltiin porttauksen yhteydessä. Kantena oli 305 tpi kansi. En muista valunumeroa. ok, hyvää tietoa tämäkin
hukkis Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Voin joku päivä mitata tuosta RHS-vortecista miten pieneks saa palotilan plaanattua.Jossain lehdessä oli juttu tommosesta swapista,jossa laittovat vortecit 305 camaroon.Siinä ottivat muistaakseni n. 0,06" siivun,jonka jälkeen rupes lähtemään tavaraa väärästä paikasta.Saivat muistaakseni himpun alle 9 rutut vakiotiivarilla.Lohkon jos ajas 0-dekkiin ja laittas ohuemman tiivarin,sais varmaan helposti 9,5 puristukset,mut sulla tais olla kone paikallaan...
Haapis Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Joo, alakerta on paikallaan. Muuten alkaakin olla kaikki purettu ja talli täynnä konehuoneesta nostettua roinaa
Kimi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Tuolla on vähän juttua: http://www.goingfaster.com/spo/carcraft325hp305.html
Kimi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Tuollakin: http://www.chevyhiperformance.com/techarticles/148_0409_chevrolet_305_ci_engine_build_ii/index.html
Haapis Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Kiitti taas vastauksista tietäjille!! Tämä case alkaa olla selvä
hukkis Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Mittasin pikasesti tuota palotilaa ja näyttäs n. 58cc kohdalla tulevan imupuolen seeti vastaan.Jos pakopuolelta höyläis hieman enemmän,ni himpun sais vielä pienemmäks palotilaa eikä varmaan tule vielä isoja sovitusongelmia. Ootko muuten mitannu paljonko on männät lohkotason alapuolella?Yhessä 350:ssä oli 0,75mm männänalitus eli aika paljon vaikuttaa puristuksiin ja quenshiin...
pate Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 305:seen ei vaan tahdo löytyä ohuempia tiivisteitä.
Mopo305 Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Vaihda männät,saat rutun kohalle.
Guest Jukka Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2008 305:seen ei vaan tahdo löytyä ohuempia tiivisteitä. Ottaen huomioon että noi on 350 kannet ja vaativat 350 kannentiivisteet
hukkis Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2008 Löysin sen jutun 305 tbi camaron vortec kansien vaihdosta.Oli chevy high performance heinäkuu -04 numerossa.Plaanasivat .062" kansia ja tuli 53cc palotila.Ohuella kansipahvilla saivat puristukset 9.6 pintaanKairasivat kansia hieman,nokka tais olla 210/214,1,6 vipat,peltisarjat,gm vortec tbi imari,joku lastu ja tais olla läppärungolle tehty jotain.Vajaa 300 heppaa penkittivät,tais olla 230 hepan pintaan pyöräteho,jos en väärin muista.En löytäny äkkikattomalla chp:n nettisivuilta tuota juttua enää,mission 305 part 1 oli otsikko.
Haapis Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2008 Löysin sen jutun 305 tbi camaron vortec kansien vaihdosta.Oli chevy high performance heinäkuu -04 numerossa.Plaanasivat .062" kansia ja tuli 53cc palotila.Ohuella kansipahvilla saivat puristukset 9.6 pintaanKairasivat kansia hieman,nokka tais olla 210/214,1,6 vipat,peltisarjat,gm vortec tbi imari,joku lastu ja tais olla läppärungolle tehty jotain.Vajaa 300 heppaa penkittivät,tais olla 230 hepan pintaan pyöräteho,jos en väärin muista.En löytäny äkkikattomalla chp:n nettisivuilta tuota juttua enää,mission 305 part 1 oli otsikko. Ok Muisti alkaa palata pätkittäin ja vähän samansuuntainen tai liekö sama projekti "The Mission: Vortec-head TBI 305" löytyi tuolta: http://www.chevyhiperformance.com/techarticles/148_0506_six_proven_engine_combos/specs.html
hukkis Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2008 Joo,sama tapaus näyttää olevan yhteenvetona.Siinä jutussa näyttävät homman vaihe vaiheelta kuvien ja kommenttien kera.
Crisis Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2008 Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2008 Mittasin pikasesti tuota palotilaa ja näyttäs n. 58cc kohdalla tulevan imupuolen seeti vastaan.Jos pakopuolelta höyläis hieman enemmän,ni himpun sais vielä pienemmäks palotilaa eikä varmaan tule vielä isoja sovitusongelmia. Ootko muuten mitannu paljonko on männät lohkotason alapuolella?Yhessä 350:ssä oli 0,75mm männänalitus eli aika paljon vaikuttaa puristuksiin ja quenshiin... Kulmaplaanauksella mäkin palotilat pienensin... Halpaa puuhaa
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään