Jump to content

Vortecin 12558060 kannet 305:een?


Recommended Posts

Kirjoitettu

Kylläpä ne pitäis käydä, siis lohkoon. Imusarja sitten ei enää käy alkuperainen, vaan pitä olla vortec-kansille suunniteltu. Nuo on oikeesti yllättävän hyvät virtaamaan ja muutenkin ominaisuuksiltaan sopivat  käyttöautoon.

Kirjoitettu

Mulla on tollaset kansiparit  jouten, uudet tehtaan paketissa , jos kinnostaa... yyveeta han laittaa.... m/

vortekki imarikin loytyy... ja keinut, kopat....

Kirjoitettu

Kylläpä ne pitäis käydä, siis lohkoon. Imusarja sitten ei enää käy alkuperainen, vaan pitä olla vortec-kansille suunniteltu. Nuo on oikeesti yllättävän hyvät virtaamaan ja muutenkin ominaisuuksiltaan sopivat  käyttöautoon.

Joo tuo imusarja ropleema olikin tiedossa mutta mikä ero tuolla palotilalla on käytännössä?

Ja mihin käyttöautoon  >:( Tästähän tulee urheiluauto noilla kansien vaihdolla  ;D

Kirjoitettu

Mulla on tollaset kansiparit  jouten, uudet tehtaan paketissa , jos kinnostaa... yyveeta han laittaa.... m/

vortekki imarikin loytyy... ja keinut, kopat....

YV kyselyä pukkaa kohta....

Kirjoitettu

Puristukset laskee kun palotila on suurempi. Vortecit on kaikki suunniteltu 350:sen päälle joten 305:seen palotila on vähän isohko.

Kirjoitettu

Puristukset laskee kun palotila on suurempi. Vortecit on kaikki suunniteltu 350:sen päälle joten 305:seen palotila on vähän isohko.

Tuota just tuumailin. Voiko tuon eron (56 / 64) vaikutusta mitenkään käytännössä arvoida (toimiiko edes)? Ja pitäiskö tai voiko tuosta kannesta sitten höylätä "siivua" pois jotta puristukset sais kohdilleen?

Kirjoitettu

Tuota just tuumailin. Voiko tuon eron (56 / 64) vaikutusta mitenkään käytännössä arvoida (toimiiko edes)? Ja pitäiskö tai voiko tuosta kannesta sitten höylätä "siivua" pois jotta puristukset sais kohdilleen?

 

Kyllähän tuon nuo puristukset pystyy laskemaan mihin ne asettuu noilla 64cc palotiloilla. Kannet vaan koneistamoon ja siivut pois. Varmaan toimii ihan ok 64cc palotiloillakin mutta ymmärsin että vähän tehojen takia niitä Vortekkeja kattelit, niin ei muuta ku palotilat pienemmiks.

Kirjoitettu

Tuohon originaali -91 LO3 mosaan kun vaihtaa mitkä vaan kannet niin teho ei ainakaan laske  :P

 

Vielä tuosta puristusten laskemisesta kysymys. Onko tuohon joku laskuri jo valmiiksi olemassa (joku linkki tms.)?

Kirjoitettu

Näyttääpä noita "Engine Compression Ratio" laskureita tosiaan tuolta netistä löytyvänkin. Kiitti vaan aikaisemmista vastauksista  \m/

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

puristus menee alle 9.. jonnekin 8.8 tienoille??

 

Mulle tuli tasan 9.0 61cc palotiloilla.. Pienemmäks en uskaltanu plaanata. Lähtökohta oli lähellä 63cc

Palotilat tosin mulla kasvo siitä että palotiloja muotoiltiin porttauksen yhteydessä. Kantena oli 305 tpi kansi. En muista valunumeroa.

Kirjoitettu

puristus menee alle 9.. jonnekin 8.8 tienoille??

 

Mulle tuli tasan 9.0 61cc palotiloilla.. Pienemmäks en uskaltanu plaanata. Lähtökohta oli lähellä 63cc

Palotilat tosin mulla kasvo siitä että palotiloja muotoiltiin porttauksen yhteydessä. Kantena oli 305 tpi kansi. En muista valunumeroa.

ok, hyvää tietoa tämäkin m/

Kirjoitettu

Voin joku päivä mitata tuosta RHS-vortecista miten pieneks saa palotilan plaanattua.Jossain lehdessä oli juttu tommosesta swapista,jossa laittovat vortecit 305 camaroon.Siinä ottivat muistaakseni n. 0,06" siivun,jonka jälkeen rupes lähtemään tavaraa väärästä paikasta.Saivat muistaakseni himpun alle 9 rutut vakiotiivarilla.Lohkon jos ajas 0-dekkiin ja laittas ohuemman tiivarin,sais varmaan helposti 9,5 puristukset,mut sulla tais olla kone paikallaan...

Kirjoitettu

Joo, alakerta on paikallaan. Muuten alkaakin olla kaikki purettu ja talli täynnä konehuoneesta nostettua roinaa  :P

Kirjoitettu

Kiitti taas vastauksista tietäjille!! Tämä case alkaa olla selvä  8)

Kirjoitettu

Mittasin pikasesti tuota palotilaa ja näyttäs n. 58cc kohdalla tulevan imupuolen seeti vastaan.Jos pakopuolelta höyläis hieman enemmän,ni himpun sais vielä pienemmäks palotilaa eikä varmaan tule vielä isoja sovitusongelmia.

Ootko muuten mitannu paljonko on männät lohkotason alapuolella?Yhessä 350:ssä oli 0,75mm männänalitus eli aika paljon vaikuttaa puristuksiin ja quenshiin...

Kirjoitettu

305:seen ei vaan tahdo löytyä ohuempia tiivisteitä.

 

Ottaen huomioon että noi on 350 kannet ja vaativat 350 kannentiivisteet

Kirjoitettu

Löysin sen jutun 305 tbi camaron vortec kansien vaihdosta.Oli chevy high performance heinäkuu -04 numerossa.Plaanasivat .062" kansia ja tuli 53cc palotila.Ohuella kansipahvilla saivat puristukset 9.6 pintaanKairasivat kansia hieman,nokka tais olla 210/214,1,6 vipat,peltisarjat,gm vortec tbi imari,joku lastu ja tais olla läppärungolle tehty jotain.Vajaa 300 heppaa penkittivät,tais olla 230 hepan pintaan pyöräteho,jos en väärin muista.En löytäny äkkikattomalla chp:n nettisivuilta tuota juttua enää,mission 305 part 1 oli otsikko.

Kirjoitettu

Löysin sen jutun 305 tbi camaron vortec kansien vaihdosta.Oli chevy high performance heinäkuu -04 numerossa.Plaanasivat .062" kansia ja tuli 53cc palotila.Ohuella kansipahvilla saivat puristukset 9.6 pintaanKairasivat kansia hieman,nokka tais olla 210/214,1,6 vipat,peltisarjat,gm vortec tbi imari,joku lastu ja tais olla läppärungolle tehty jotain.Vajaa 300 heppaa penkittivät,tais olla 230 hepan pintaan pyöräteho,jos en väärin muista.En löytäny äkkikattomalla chp:n nettisivuilta tuota juttua enää,mission 305 part 1 oli otsikko.

Ok  m/

Muisti alkaa palata pätkittäin ja vähän samansuuntainen tai liekö sama projekti "The Mission: Vortec-head TBI 305" löytyi tuolta:

http://www.chevyhiperformance.com/techarticles/148_0506_six_proven_engine_combos/specs.html

 

Kirjoitettu

Joo,sama tapaus näyttää olevan yhteenvetona.Siinä jutussa näyttävät homman vaihe vaiheelta kuvien ja kommenttien kera.

Kirjoitettu

Mittasin pikasesti tuota palotilaa ja näyttäs n. 58cc kohdalla tulevan imupuolen seeti vastaan.Jos pakopuolelta höyläis hieman enemmän,ni himpun sais vielä pienemmäks palotilaa eikä varmaan tule vielä isoja sovitusongelmia.

Ootko muuten mitannu paljonko on männät lohkotason alapuolella?Yhessä 350:ssä oli 0,75mm männänalitus eli aika paljon vaikuttaa puristuksiin ja quenshiin...

 

Kulmaplaanauksella mäkin palotilat pienensin... Halpaa puuhaa  ::)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...