haba Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2004 joo ois tollanan 85 camaro 305 myllyllä. koneeseen on tehty pientä piristystä. ensinkin kannet on tehty virtauspenkissä, nokka on vaihdettu tiukempaan (tietoja en ny muista),sit löytyy edelbrockin perfomer imusatsi, edelbrockin 650cfm:mä kaasari,peltisatsit+21/2"tupla putkisto... mut vedot on vähä hakusessa.pienillä vaihteilla vetää ku elukka mut sitte...!puoli kaasun jälkeen ei mitään vaikutusta.. säädötkö perseellään?
mikke Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2004 millanen toisio puoli kaasarissa mekaaninen vai alipaine, olisko toisiopuolen häikkä aukeeko läpät saako ainetta. suuttimet ja power ventiilit niitten koko täytys tarkastaa seos mittari auttas näkis meneekö rikkaalle vai laihalle.
haba Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2004 toisio puoli on mekaaninen. läpät aukee kyllä ja kyllä soppaaki näyttäis menevän..en muista varmaks mut ku puhistin kaasarin ni olin kattovinani et siin ois ollu 120 suuttimet ensiö&toisio pulilla..venttiileistä ei täs vaiheessa tietoa...
mikke Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2004 siltä loppuu ruoka jos alakierrokset vetää hyvin mut ylä kierroksilla ei. kireempi nokka lisää virtausta yläkirroksilla ja vaatii ainetta sen mukaan. onko nokka/kaasari yhdistelmä pelannu aikasemmin vai onko täkkiny kokoajan?
Guest jarit Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2004 Olet varmaan tarkistanut mutta just in case : Jakaja ja sytkäennakot kierrosten nousessa ? Vika alipaine kellossa tai letkussa ??
vkomppa Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2004 Moro. Mulla on itselläni 383 pikkulohko josta penkitettiin talvella 390 konia ja 590nm vääntöä 600 cfm edelbrockin kaasarilla eli riittää varmasti tohon sun pannuun. Mulla on auttanut seuraavat lääkkeet ahdistukseen: jos kone skulaa ensiöpuolella hyvin vaihda suutinneulojen jouset jäykimpiin mahdollisiin (silver) jolloin neulat nousee nopeammin ylös alipaineen pudotessa ja kone saa lisää soppaa ja neulat sellaisiin jossa kärki on mahdollisimman ohut. Kapeimmat neulat on tyyppiä esim. 37x75 jossa eka luku tarkoittaa "power" asentoa (neula ylhäällä) ja toinen cruise modea (neula alhaalla). Toisiopuolella olen itse käyttänyt niinkin suuria kuin 416(.116) suuttimia jotka löytyy 750cfm suutinsarjasta mutta sulla riittää pienemmästä tilavudesta johtuen varmaan 404 (suurimmat jotka löytyy 600cfm suutinsarjasta) tai 407 suuttimet. Noilla eväillä saa varmasti tarpeeksi soppaa jos syöttö pelaa kaasarille asti. Vakio mekaaninen bensapumppu pitäsi riittää n. 200 l/tunti tuottoon joten jos kunnossa niin piisaa. Ajan itse konetta 34-35 asteen maksimiennakolla ja maksimit saavutetaan n. 3000 rpm kohdalla. Teoriassa on mahdollista myös sellainen fiba mikä kävi itsellä että on asennettu moderni pieniprofiilinen jyrkkä nokka jolloin nostajat/venat ei ainakaan vakiojousilla pysy mukana ja nostajat jää pomppimaan nokalle / venttiilit ei pysy mukana. Ongelma ilmeni juuri hyytymiseen n. 4000 rpm kohdalle ja johti neljän nostajan hajoamiseen joka tietysti tuhosi pari venttiiliä ja yhden männän.....
selli Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2004 Tuosta imusatsin vaihdosta tuli mieleen että huomioi sitten se RPM imarin korkeus.Mullon itellä Torker2 ja olen ajatellut vaihtavani tuohon perf RPM:ään mutta RPM on vielä torkeria 1,5cm korkeempi.Mullon nyt jo todella ahasta pellinvälissä.Toki siihen voi tehä ihan oman ilmanputsari systeemin...tai sitten ei Ootko ollu tuollo kokoonpanolla jo liikenteessä?Millanen tuo nokkakeppi on käytössä?
Guest black Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2004 selli:mulla on autossani rpm kiinni ja se mahtuu kyllä jos olet avannut scoopin toimivaksi.miksi vaihdat torkerin pois koska se on myös hyvä sarja?
selli Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2004 Black: Ahaa! mikäköhän ero meillä sitte on? Meinaa nyt sinne mahtuu ehkä pikkurilli hätäseen.Olen avannut scoopin ja ostin myös sellasen dropbase mallisen ilmanputsarin --->sain 3" suotimen mahtuu.Ei toi imarin vaihto ole vielä ihan saletti mutta mullon vaan sellanen perstuntuma että Rpm:llä vois saaja alaalta paremmin vetoja.Nyt on sellanen että jos on D/3 tuvassa ja lähet siitä kiihyttämään ni ei ole paljoa kehumista.Siis alle 80 vauhtia.Maantiellä ku on kiekat jo vajaat 3000 ni sitte kyllä laulaa "merkistä".Toisaalta enhän tiedä tuosta Torkerista kaikkea koska mullon melkolailla vakio nokkakeppi.
Guest pena Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2004 mulla oli ennen Weiandin Action+ kakstasosarja,mutta vaihdoin Victor jr:n kun ei ylhäällä kiekunut,nyt kiekuu.Ja lähtee tyhjäkäynniltä vetään ainaskin yhtähyvin,enkä ole kokeillut vielä edes mitään spacereita.Eli kyllä tommoinen ykstasosarjakin toimii,kun muut osat on kohdallaan.
Guest black Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2004 konepellissä on rälläköity scoopin kokoinen reikä.eli imureiästä taakse asti .scooppi on sitten reunoiltaan kiinni pulteilla/muttereilla.mulla on putsarina rp:srä hankittu rominen normaali drop base putsari(mallia made in taiwan hot rod putsari) jos tuut selli forssaan niin avaa pelti ja katsele tarkemmin jos olen jossain muualla taas vouhottamassa.
selli Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2004 Tää nyt menee taas ohi tän oikeen topicin mutta tärkeintä että juttua riittää eli tuollanen reikä mullon pellissä.Pelti on kuvassa hiontavärissä. Putsari on mullakin rp:stä halvin mitä hyllyssä oli
selli Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2004 Kyllä mullon vahva tarkoitus tulla forssaan.Toivottavasti ei tule mitään hämminkiä autoon.Ja tuosta nokasta ni ite olen myös vahvasti ajatellut tuota torkerin omaa nokkaa jousineen nostajineen.Se olisi ainakin varmavalinta...mikään ole varmaa
Guest black Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2004 just vastaava reikä mullakin.pitäis mahtua. torker nokan design 25 vuotta vanha eli kannattaa ehkä vaihtoehtona miettiä comp cams xe sarjaa.ovat kovasti niitä kehuneet.
Heikki Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Tuohon alkuperäiseen viel... jos autossa on vakio jakaja niin sen ennakoita ohjailee tietokone joka on säädellyt alunperin myös sen koneessa olleen Q-jetin seoksia. Eli tuossa on varmaan samaa ongelmaa kun mulla että noi ennakot ei oikein osu enää kohilleen. (olettaen että auto siis oli alunperin LG4 koneella) Mulla on itellä menossa rahan löytyessä tuo jakaja vaihtoon ja tilalla tulee luultavasti MSD pro billet joko mekaanisella tai alipaine ennakolla ja kaasariksi 650cfm street demoni jos en parempaa keksi. Mulla siis on vaihdettu lohkokin 350:een...
haba Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 nii palatakseni tohon mun härveliin ni on se ollu ajussa jo pitenpään.en oo ite konetta rakentanu vaan edellinen omistaja.ni kyllähän se kiertäs rundarin tappiin asti vaan vääntöö pitäs saada tasasemmin...alkaa vetää hieman liian ylhäältä normaali ajoon...
haba Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2005 joo talviki meni ja on taas päässy z28 puikkoihin!jee!! joo oli tos kaikkea häslinkiä välillä ni ei oo päässy tääl käymään! joo toi mun auto on varustettu 305 h.o motilla..eli oisko ollu l-69 tai jotain!edelleen on samaa oiretta et 4ja5 vaihteilla ei oikein meno maistu!loota on b&w t5...muuten on kyl mukava ajella.
haba Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2005 oisko kellään tietoo et mikä tohon koneeseen ois sopiva sytkä ennakko? sain muutes seos mittarin paikalleen ja rikkaallahan se piru käy!! oikeestaan se meinaa jo tukehtua sillä se ei oikein vedä!pitäis löytää sopivat toisio suuttimet yms:pientä kivaa
Guest terppao82 Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2005 itellä on kans 305:nen mitä on vähän laiteltu ja piti siihen laittaa 600:nen vakuumi kaasari. Racers placesta sanottiin, että 305:seen riittää 500:nen kaasari mainiosti ja sillä se on huomattavasti helpompi saada toimiin. Ostin siis sellaisen ja kone pelaa mainiosti ja vetää yläkierroksilla tosi hienosti. Sun 650:nen kaasari saattaa olla vähän turhankin iso tommoseen 305:seen koneeseen, saa pian liikaakin soppaa yläkierroksilla ja rupee sen takia vähän nikeltään.
haba Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2005 joo on sitä tullu itekki siihen kyseltyä sopivaa ja sitä 500 ne suosittelee! siinä on alkujaan ollu 650 q-jetti ja se on joskus vaihdettu sit tohon edeliin!pitänee ehtiä jostain hiukka pienempi kaasari.....
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään