Guest JH-Q Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2008 Eli mulla ja Darkiella on 1987 Firebird Trans Am GTA kovalla laatikolla, ja viime päivinä on ruvennut vaihtelemaan moottorin ääntä ajettaessa. Välillä ääni on aivan normaali, ja välillä kuulostaa kuin joku painaisi loudness-nappia ja normaali pikkulohko muuttuisi isolohkoksi Koneelle ei ole mitään erityisempiä tehty moneen tuhanteen kilometriin, ja öljyt, lämmöt yms on ok. Tyhjäkäynnin ja nykimisen kanssa on ollut ongelmia, mutta muuten on toiminut oikein mallikkaasti. Äsken ajelin töistä kotiin ja matkalla syttyi SES-valo sekä laturin jännite nous ihan tappiin. Pysähdyin ihmetteleen bussipysäkille että näkyiskö koneessa mitään poikkeavaa, mutta ei näkynyt joten jatkoin matkaa ja valo sammui sekä lataus palas normaaliksi reippaassa kiihdytyksessä. Sitä en tiedä että liittyykö tämä tuohon moottorin kummalliseen käytökseen. Luen vikakoodin tässä jossain välissä kun ehin. Itelle on tullu lähinnä mieleen mitä voisi olla pielessä: -Seos pomppii liian rikkaalle -Bensansyötössä on ollut tukos, joka on kuristanut moottorin bensansaantia, ja nyt tukos on poistumassa joten äänet vain tuntuvat kovemmilta. -Joku (kannen?) pahvi vuotaa? Olis kiva selvittää että mikä on vikana ettei tuu rikkinäistä rikottua lisää. Jos tuosta ei nyt ole haittaa koneelle, niin mun puolesta noi äänet sais pysyä, kuulostaa hienommalta kun koskaan
Darkie Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2008 Itselle tuli mieleen tässä tuosta autosta, että pakoputkissa paukkuu kanssa aika raskaasti, johtunee varmaan siitä palamattomasta bensasta... Olis kyl tosiaan kiva tietää mistä on kotosin tän GTA'n äänenmurros, ja toivottavasti on tullu jäädäkseen
BlackZ Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2008 Onkohan tuossa katti, jos siellä on romut lähteneet liikkeelle..?! Muuten tulee mieleen pakosarjojen vuoto tai joku vastaava, jos muutos on kovin iso niin en usko että johtuu mistään bensansaannista tms.
Darkie Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2008 On siin autossa katti. Kyl se aika iso on toi ero. Normaali ääni lähellä starttimoottoria, nyt tosiaan kuulostaa välillä ihan kunnon isolohkolta. Siis _jenkiltä_.
Chonder Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2008 Mulla vuotaa pakosarjan tiiviste, mut siitä kuuluu lähinnä *supsupsupsupsup*, ei lähelläkään kasi ääniä. Kun poistin omasta katin niin huomasin että kaikkihan siellä oli irti... Onko otteessa vähäpäästöinen? jos ei ole niin katti kokonaan pois ja suoraa putkea tilalle jos ääniä haluatte, katsastuksessa päästöt on sitten eri asia jos näin tekee, mut ei virittämättömässä pitäis katin poisto vaikuttaa
rstuning Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2008 Mulla vuotaa pakosarjan tiiviste, mut siitä kuuluu lähinnä *supsupsupsupsup*, ei lähelläkään kasi ääniä. Kun poistin omasta katin niin huomasin että kaikkihan siellä oli irti... Onko otteessa vähäpäästöinen? jos ei ole niin katti kokonaan pois ja suoraa putkea tilalle jos ääniä haluatte, katsastuksessa päästöt on sitten eri asia jos näin tekee, mut ei virittämättömässä pitäis katin poisto vaikuttaa Mulla -87 GTA jonka toin alkukesästä ruottista (jossa päästöt kiristy suomee ennen) ja siinä oli heitetty jo ruottissa catilla vesilintua, vaikka muuten onkin (tai oli) orkkis ja hyvin pidetty. Ei catilla tee yhtään mitään ei vähäpäästöisessä. Pahimmassa tapauksessa se korjailee päästöjä, jotka ovat jonkun vian myötä pielessä, kunnes catti hajoo... Näin mulla kävi yhessä V6 Fordissa...
Guest JH-Q Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2008 Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2008 Tais löytyä syy. Katin takaa putkesta kadonnu tiiviste, tai muuten vaan irronnut. Siellä oli sormen mentävä kolo, mutta putkisto ei kuitenkaan ole putoomassa, joten olkoon näin kunnes väsätään vapaavirtaava putkisto vähän paremmilla äänillä
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään