Jump to content

TH-700R4 ulostuloakselin välys?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kävin vähän makoilemassa auton alla ja nykäisin kokeeksi kardaanista. No sehän heiluu aivan selvästi, yoken päästä mitattuna varmaan sentin ylös-alas. Ja nimenomaan näyttää siltä että lootan ulostuloakseli antaa periksi. Onko mitään käsitystä onko tällainen välys vielä terve? 

Kirjoitettu

Et siis irroittanut kardaania ja koittanut heiluttaa nimenomaan tuota ulostuloakselia? Jos välys on noin iso kardaani paikallaan, on hännän liukulaakeriholkki tiensä päässä. Pelkässä ulostuloakselissa on jonkinverran välystä kunnossa ollessaankin

Kirjoitettu

Et siis irroittanut kardaania ja koittanut heiluttaa nimenomaan tuota ulostuloakselia? Jos välys on noin iso kardaani paikallaan, on hännän liukulaakeriholkki tiensä päässä. Pelkässä ulostuloakselissa on jonkinverran välystä kunnossa ollessaankin

Muutamaan kertaan tuo holkki on tullut vaihdettuakin. Jotenkin nyt tuntuu siltä että jotain on pielessä. Noita holkkejakin menee vähän turhan tiuhaan tahtiin. Yokessa on myös ihan selviä kulumisjälkiä, jotka mun mielestä juoruaa siitä että yoke pääsee heilumaan liikaa. Tämä on vähän hankala juttu koska niinkuin sanoitkin niin ulostuloakselissa on aina jonkin verran välystä (=heiluu hieman), mutta mikä on sitten liikaa?

Kirjoitettu

Outo juttu, ihan kuin holkki/yoke ei sais voitelua. Kun viimeksi irrotit kardaanin, tuliko hännästä yhtään öljyä? Vaikea sanoa mikä on liian iso klappi ulostuloakselissa. Silloin kun mun Camarossa oli vielä paikoillaan ed. omistajan laittama TH350 ja siitä meni sit tuo holkki väljäksi ja kyselin eri tahoilta juuri tuota ulostuloakselin klappia, vastauksena oli että anna heilua, hännän holkki on se jonka pitää olla välyksetön. No vaihdoin siihen sitten uuden holkin ja toimi siitä lähtien ok

Kirjoitettu

Laatikon hännän holkki on vaihdettu 3 kertaa viimeisen 10tkm aikana. Öljyä tuonne tulee myös ihan normaalisti. Olen alkanut vähän epäillä että tuo Inland Empiren alukardaanin yoke on ns. maanantapäivän tekele, ehkä alun perinkin liian löysällä toleranssilla ja siitä se kuluminen tietenkin lisääntyy. Ehkä materiaali on liian pehmeää? Se holkki on myös aika lyhyt verrattuna yoken pituuteen, mikä ei auta asiaa yhtään.

Kirjoitettu

Laatikon hännän holkki on vaihdettu 3 kertaa viimeisen 10tkm aikana. Öljyä tuonne tulee myös ihan normaalisti. Olen alkanut vähän epäillä että tuo Inland Empiren alukardaanin yoke on ns. maanantapäivän tekele, ehkä alun perinkin liian löysällä toleranssilla ja siitä se kuluminen tietenkin lisääntyy. Ehkä materiaali on liian pehmeää? Se holkki on myös aika lyhyt verrattuna yoken pituuteen, mikä ei auta asiaa yhtään.

mittaa kardaanin yoke ja teetata pienempi holkki hantaan. jos ero on iso voihan yoken paallekkin holkin laittaa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...