Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kaikki alumiinikannet kelpaa keskusteluun. Ittellä ei vielä kokemusta, jotain teoriaa...

Mutta omat kannet tulossa alkutalvesta. ::)

Eli kombinaatioita ja merkkejä +kansien nimelliskokoja (esim: imu 180cc palotila 75cc ym)

ja todellisia kokoja ym. Kokemuksia, hintoja, suomesta vai jenkeistä...

Posted

AFR virtaa sen mitä lupaa Suomalaisissa virtauspenkeissäkin. Muutenkin aika jees. Dart pro on hyvät aihioit.

Posted

AFR virtaa sen mitä lupaa Suomalaisissa virtauspenkeissäkin. Muutenkin aika jees. Dart pro on hyvät aihioit.

AFR kansia tahtoo 99% käyttäjistäkin kehua ja pahaa sanaa on vaikea löytää (vanhoista löytäny pientä narinaa).

Jenkki foorumeilla on ollu hiukan erimielisyyksiä noista virtauksista, mutta taitaa olla sama kuin tahopenkeissä,

ettei tahdo eri laitteilla tulla täysin samoja lukuja.

Darteilla on omat vankat kannattajansa, jotka joskus jopa kehuvat paremmiksi kuin AFRrät, mutta silloin

on yleensä puhe viimeiseenasti viilatuista kisapeleistä ja nyt kun AFR isoimmatkin kannet on saatavilla

niin niitä on vielä pahempi päihittää.

Posted

AFR kansia tahtoo 99% käyttäjistäkin kehua ja pahaa sanaa on vaikea löytää

olen siis se 1 %

AFR :-\ Brodix m/

Posted

olen siis se 1 %

AFR :-\ Brodix m/

Eli siis kokeillu molempia?

AFR kansia tahtoo 99% käyttäjistäkin kehua

Posted

Eli siis kokeillu molempia?

joo, ollu 6-7 paria brodixeja omissa  isoissa ja pienissa komboissa ja erehdyin ostan kerran parin niita early afs'sia jotka pantiin  ;D -89 gta'an ::)

afs on samallainen summitkatalookitusinakansi kuin kaikki muutkin, ei vakuuttanut.

Ei huono mutta ei ylla brodixien tasolle

Ma oon broodixin mies, ehka myos siksi etta mulla on siella whse acc., eli hinta /laatu suhde ratkaisee m/

Enka koske myoskaan mihinkaan missa on edelbrockin teksti m-

Edit: , lisataan nyt brodixin ulkopuolelta suosikkeihin myos SB2.2 ja dartin little chief kannet, ja yatesit on myos pakko mainita vaikka hopan kannet onkin

Posted

AFR virtaa sen mitä lupaa Suomalaisissa virtauspenkeissäkin. Muutenkin aika jees. 

Juu :)

Posted

Budjetti kansista AFR  ;D

Price! Canfield Cylinder Heads use only premium parts. NO JUNK! If you are looking for a .99 cents special, you are in the wrong place.

Posted

mulla vapautuu gta:n edelbrokin alukannet talven mittaan jos jotain kiinnostaa niin siitä vaan soittelemaan.

palotilat on repatti kaikki samankokoisiksi (yllättävän suuria eroja niissäkin) puh. 0445852953 /pauli

tilasin noin vuosi sitten AFR:n kannet 220 cc imukanavilla .no mittauksis todettiin ne kumminkin 193-198 cc kokoisiksi us partsilla oli toinenkin pari kansia jotka mitattiin niin sama homma. ei siinä mitään ottivat kannet takas ja palauttivat rahat tilille. nyt on sitten brodixit.

Posted

Budjetti kansista AFR  ;D

Joo näin se taitaa olla. Dartit, Brodixit ym. "panteran" suosikit taitaa olla AFR Competitionien tai jopa yli hintaluokassa?

En kyllä pakosta kattelisi AFR kansia, jos rahat riittäis noin 2t€ kansiin.

Kehtaako kukaan mainostaa kansiensa hintaa? Omat (tulevat) noin 1300euroa nokka-akselin kanssa 8)

Posted

Joo näin se taitaa olla. Dartit, Brodixit ym. "panteran" suosikit taitaa olla AFR Competitionien tai jopa yli hintaluokassa?

Kehtaako kukaan mainostaa kansiensa hintaa? Omat (tulevat) noin 1300euroa nokka-akselin kanssa 8)

lisaappa nyt kuitenkin hiukan veroa hintaan ;)

Posted

mulla on semmonen periate etta jos ei oo mahdollista saada hyvaa tuotetta  ja rahoille parasta vastinetta niin jatan sitten ostamatta ja hankin ne myohemmin.

Taa on mun mielesta myos edullisin tapa.

Kompromissit aina maksaa kun ostaa ne "entrylevel" ensiks ja parinvuoodenpaasta pitaa saaha sitte kuitenkin hc kamaa...

Posted

afr on ollu chevyhighperformance lehdessä aika suositut kannet. ne on varmaankin ihan hyvät sellaisenaan. dartit jotka mulla on käytin penkissä ennen asennusta, pientä hienosäätöä ja niistä tuli ihan hyvät. dartit 180cc viimeisteltynä makso noin 2000e. brodixit on varmasti parhaiten virtaavat eikä tartte lisä hienosäätöjä.

Posted

lisaappa nyt kuitenkin hiukan veroa hintaan ;)

Tellit ja lellit päälle ja rahti tietysti :P

mulla on semmonen periate etta jos ei oo mahdollista saada hyvaa tuotetta  ja rahoille parasta vastinetta niin jatan sitten ostamatta ja hankin ne myohemmin.

Kompromissit aina maksaa kun ostaa ne "entrylevel" ensiks ja parinvuoodenpaasta pitaa saaha sitte kuitenkin hc kamaa...

Eli ajaisin vakiolla? :o :P

Posted

Eli ajaisin vakiolla? :o :P

tee just niinku oikeelta tuntuu, ;) ma kerroin omat mielipiteeni kun niita topiikin aloituksessa toivoit :-*

Posted

Samaa mieltä olen minäkin Panteran kanssa ja tuo pätee muutenkin autoihin  m/

Posted

tee just niinku oikeelta tuntuu, ;) ma kerroin omat mielipiteeni kun niita topiikin aloituksessa toivoit :-*

Joo joo mutta kunhan ihmettelin...

Samaa mieltä olen minäkin Panteran kanssa ja tuo pätee muutenkin autoihin  m/

Eli pitäs kerralla ostaa 90% koko voimansiirrosta osina?

Silloin käy kaikilla paitsi useita tuhansia/kk tienaaville niin, ku mun Sierra projektille...

Nyt seissy noin 9vuotta josta vuosi pari rakenneltiin kovasti innolla...

Erikoisia näkemyksiä (paitsi jos haluaa että auto seisoo vuosia), koska mulla tulee ny

arviolta 3-4t€ kamat vasta yläkertaan ja pysytään alle sen 400hv, mutta sitten ehkä jo

enskesän jälkeen siirrytään alakerran kimppuun silloin pitää jo ruveta antamaan

huomiota vaihdelaatikolle, kardaanille, perälle (taidan avata ja fixata jo nyt).

Luultavasti laitan vasta kesällä paremmat iskarit ym, mutta jos kaikki laittais kerralla ja

viimestä huutoa niin silloin ei kyllä 10t€urolla pitkällä pötkittäisi ::)

Posted

Ja vaikka laittais sen 10 keur kiinni niin se ei vielä edes hirveästi tuntuisi tai näköisi jossain 3 gen autossa. :) Herää silloin kysymys että onkohan siinä mitään järkeä. Toisaalta nämä ei ole järki juttuja. ;D

Posted

Riippuu niin kovasti, millasta moottoria on rakentamassa. Esim 383 vaparikatumoottoriin ei ole juuri käyttöä isommilla kuin vaikka noilla 195cc AFR:n kansilla. Isompaa kanavaa jos laittaa, kärsii ominaisuudet matalammilla kierroksilla ja katumyönteisempää nokkaa käytettäessä. Virtausarvoja tutkiessa pitää katsoa arvoja niillä nostoilla, joita tulee moottorissaan käyttämään. Kilpavehkeet on erikseen.

Posted

Joo joo mutta kunhan ihmettelin...Eli pitäs kerralla ostaa 90% koko voimansiirrosta osina?

Silloin käy kaikilla paitsi useita tuhansia/kk tienaaville niin, ku mun Sierra projektille...

Nyt seissy noin 9vuotta josta vuosi pari rakenneltiin kovasti innolla...

Erikoisia näkemyksiä (paitsi jos haluaa että auto seisoo vuosia), koska mulla tulee ny

arviolta 3-4t€ kamat vasta yläkertaan ja pysytään alle sen 400hv, mutta sitten ehkä jo

enskesän jälkeen siirrytään alakerran kimppuun silloin pitää jo ruveta antamaan

huomiota vaihdelaatikolle, kardaanille, perälle (taidan avata ja fixata jo nyt).

Luultavasti laitan vasta kesällä paremmat iskarit ym, mutta jos kaikki laittais kerralla ja

viimestä huutoa niin silloin ei kyllä 10t€urolla pitkällä pötkittäisi ::)

just tän takia hommasin erillisen virikone aihion, että voi osia ostella ja keräillä sitä mukaa ku irti saa ja vaihtaa sitte vaan koko koneen kerralla pellin alle. toinen hyvä puoli täs ratkasus oli että jää varakone jonka voi taas vaihtaa sen räjähtäneen virikoneen tilalle ettei ajokausi jää sentakia kesken, suhde on vaan vähä huono jos rakentaa konetta kaks vuotta ja se sanoo poks kahen kuukauden ajon jälkeen :o niinku mulla kävi keväällä :-[

Posted

Riippuu niin kovasti, millasta moottoria on rakentamassa. Esim 383 vaparikatumoottoriin ei ole juuri käyttöä isommilla kuin vaikka noilla 195cc AFR:n kansilla. Isompaa kanavaa jos laittaa, kärsii ominaisuudet matalammilla kierroksilla ja katumyönteisempää nokkaa käytettäessä. Virtausarvoja tutkiessa pitää katsoa arvoja niillä nostoilla, joita tulee moottorissaan käyttämään. Kilpavehkeet on erikseen.

No näin mäki sen suunnilleen oon ymmärtäny ja ittekin pääasiassa käyttöautoa kuitenkin tekemässä.

on vaan vähä huono jos rakentaa konetta kaks vuotta ja se sanoo poks kahen kuukauden ajon jälkeen :o niinku mulla kävi keväällä :-[

Otan osaa! :o Ei voisi kovin moni asia yhtä paljo sviduttaa :'(

• 3 weeks later...