rstuning Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 Kaikki alumiinikannet kelpaa keskusteluun. Ittellä ei vielä kokemusta, jotain teoriaa... Mutta omat kannet tulossa alkutalvesta. Eli kombinaatioita ja merkkejä +kansien nimelliskokoja (esim: imu 180cc palotila 75cc ym) ja todellisia kokoja ym. Kokemuksia, hintoja, suomesta vai jenkeistä...
Nova Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 AFR virtaa sen mitä lupaa Suomalaisissa virtauspenkeissäkin. Muutenkin aika jees. Dart pro on hyvät aihioit.
rstuning Posted October 16, 2008 Author Posted October 16, 2008 AFR virtaa sen mitä lupaa Suomalaisissa virtauspenkeissäkin. Muutenkin aika jees. Dart pro on hyvät aihioit. AFR kansia tahtoo 99% käyttäjistäkin kehua ja pahaa sanaa on vaikea löytää (vanhoista löytäny pientä narinaa). Jenkki foorumeilla on ollu hiukan erimielisyyksiä noista virtauksista, mutta taitaa olla sama kuin tahopenkeissä, ettei tahdo eri laitteilla tulla täysin samoja lukuja. Darteilla on omat vankat kannattajansa, jotka joskus jopa kehuvat paremmiksi kuin AFRrät, mutta silloin on yleensä puhe viimeiseenasti viilatuista kisapeleistä ja nyt kun AFR isoimmatkin kannet on saatavilla niin niitä on vielä pahempi päihittää.
pantera Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 AFR kansia tahtoo 99% käyttäjistäkin kehua ja pahaa sanaa on vaikea löytää olen siis se 1 % AFR Brodix
rstuning Posted October 16, 2008 Author Posted October 16, 2008 olen siis se 1 % AFR Brodix Eli siis kokeillu molempia? AFR kansia tahtoo 99% käyttäjistäkin kehua
pantera Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 Eli siis kokeillu molempia? joo, ollu 6-7 paria brodixeja omissa isoissa ja pienissa komboissa ja erehdyin ostan kerran parin niita early afs'sia jotka pantiin -89 gta'an afs on samallainen summitkatalookitusinakansi kuin kaikki muutkin, ei vakuuttanut. Ei huono mutta ei ylla brodixien tasolle Ma oon broodixin mies, ehka myos siksi etta mulla on siella whse acc., eli hinta /laatu suhde ratkaisee Enka koske myoskaan mihinkaan missa on edelbrockin teksti Edit: , lisataan nyt brodixin ulkopuolelta suosikkeihin myos SB2.2 ja dartin little chief kannet, ja yatesit on myos pakko mainita vaikka hopan kannet onkin
-vellu Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 AFR virtaa sen mitä lupaa Suomalaisissa virtauspenkeissäkin. Muutenkin aika jees. Juu
pantera Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 Budjetti kansista AFR Price! Canfield Cylinder Heads use only premium parts. NO JUNK! If you are looking for a .99 cents special, you are in the wrong place.
Guest pile Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 mulla vapautuu gta:n edelbrokin alukannet talven mittaan jos jotain kiinnostaa niin siitä vaan soittelemaan. palotilat on repatti kaikki samankokoisiksi (yllättävän suuria eroja niissäkin) puh. 0445852953 /pauli tilasin noin vuosi sitten AFR:n kannet 220 cc imukanavilla .no mittauksis todettiin ne kumminkin 193-198 cc kokoisiksi us partsilla oli toinenkin pari kansia jotka mitattiin niin sama homma. ei siinä mitään ottivat kannet takas ja palauttivat rahat tilille. nyt on sitten brodixit.
rstuning Posted October 16, 2008 Author Posted October 16, 2008 Budjetti kansista AFR Joo näin se taitaa olla. Dartit, Brodixit ym. "panteran" suosikit taitaa olla AFR Competitionien tai jopa yli hintaluokassa? En kyllä pakosta kattelisi AFR kansia, jos rahat riittäis noin 2t€ kansiin. Kehtaako kukaan mainostaa kansiensa hintaa? Omat (tulevat) noin 1300euroa nokka-akselin kanssa
GTATL Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 Joo näin se taitaa olla. Dartit, Brodixit ym. "panteran" suosikit taitaa olla AFR Competitionien tai jopa yli hintaluokassa? En kyllä pakosta kattelisi AFR kansia, jos rahat riittäis noin 2t€ kansiin. Kehtaako kukaan mainostaa kansiensa hintaa? Omat (tulevat) noin 1300euroa nokka-akselin kanssa lisaappa nyt kuitenkin hiukan veroa hintaan
pantera Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 Joo näin se taitaa olla. Dartit, Brodixit ym. "panteran" suosikit taitaa olla AFR Competitionien tai jopa yli hintaluokassa? En kyllä pakosta kattelisi AFR kansia, jos rahat riittäis noin 2t€ kansiin. Kehtaako kukaan mainostaa kansiensa hintaa? Omat (tulevat) noin 1300euroa nokka-akselin kanssa mulla on semmonen periate etta jos ei oo mahdollista saada hyvaa tuotetta ja rahoille parasta vastinetta niin jatan sitten ostamatta ja hankin ne myohemmin. Taa on mun mielesta myos edullisin tapa. Kompromissit aina maksaa kun ostaa ne "entrylevel" ensiks ja parinvuoodenpaasta pitaa saaha sitte kuitenkin hc kamaa...
Rale Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 afr on ollu chevyhighperformance lehdessä aika suositut kannet. ne on varmaankin ihan hyvät sellaisenaan. dartit jotka mulla on käytin penkissä ennen asennusta, pientä hienosäätöä ja niistä tuli ihan hyvät. dartit 180cc viimeisteltynä makso noin 2000e. brodixit on varmasti parhaiten virtaavat eikä tartte lisä hienosäätöjä.
rstuning Posted October 16, 2008 Author Posted October 16, 2008 lisaappa nyt kuitenkin hiukan veroa hintaan Tellit ja lellit päälle ja rahti tietysti mulla on semmonen periate etta jos ei oo mahdollista saada hyvaa tuotetta ja rahoille parasta vastinetta niin jatan sitten ostamatta ja hankin ne myohemmin. Taa on mun mielesta myos edullisin tapa. Kompromissit aina maksaa kun ostaa ne "entrylevel" ensiks ja parinvuoodenpaasta pitaa saaha sitte kuitenkin hc kamaa... Eli ajaisin vakiolla?
pantera Posted October 17, 2008 Posted October 17, 2008 Eli ajaisin vakiolla? tee just niinku oikeelta tuntuu, ma kerroin omat mielipiteeni kun niita topiikin aloituksessa toivoit
Mika Posted October 17, 2008 Posted October 17, 2008 mulla on semmonen periate etta jos ei oo mahdollista saada hyvaa tuotetta ja rahoille parasta vastinetta niin jatan sitten ostamatta ja hankin ne myohemmin. Taa on mun mielesta myos edullisin tapa. Kompromissit aina maksaa kun ostaa ne "entrylevel" ensiks ja parinvuoodenpaasta pitaa saaha sitte kuitenkin hc kamaa... Samaa mieltä olen minäkin Panteran kanssa ja tuo pätee muutenkin autoihin
rstuning Posted October 17, 2008 Author Posted October 17, 2008 tee just niinku oikeelta tuntuu, ma kerroin omat mielipiteeni kun niita topiikin aloituksessa toivoit Joo joo mutta kunhan ihmettelin... Samaa mieltä olen minäkin Panteran kanssa ja tuo pätee muutenkin autoihin Eli pitäs kerralla ostaa 90% koko voimansiirrosta osina? Silloin käy kaikilla paitsi useita tuhansia/kk tienaaville niin, ku mun Sierra projektille... Nyt seissy noin 9vuotta josta vuosi pari rakenneltiin kovasti innolla... Erikoisia näkemyksiä (paitsi jos haluaa että auto seisoo vuosia), koska mulla tulee ny arviolta 3-4t€ kamat vasta yläkertaan ja pysytään alle sen 400hv, mutta sitten ehkä jo enskesän jälkeen siirrytään alakerran kimppuun silloin pitää jo ruveta antamaan huomiota vaihdelaatikolle, kardaanille, perälle (taidan avata ja fixata jo nyt). Luultavasti laitan vasta kesällä paremmat iskarit ym, mutta jos kaikki laittais kerralla ja viimestä huutoa niin silloin ei kyllä 10t€urolla pitkällä pötkittäisi
Nova Posted October 17, 2008 Posted October 17, 2008 Ja vaikka laittais sen 10 keur kiinni niin se ei vielä edes hirveästi tuntuisi tai näköisi jossain 3 gen autossa. Herää silloin kysymys että onkohan siinä mitään järkeä. Toisaalta nämä ei ole järki juttuja.
Soppa Posted October 17, 2008 Posted October 17, 2008 Riippuu niin kovasti, millasta moottoria on rakentamassa. Esim 383 vaparikatumoottoriin ei ole juuri käyttöä isommilla kuin vaikka noilla 195cc AFR:n kansilla. Isompaa kanavaa jos laittaa, kärsii ominaisuudet matalammilla kierroksilla ja katumyönteisempää nokkaa käytettäessä. Virtausarvoja tutkiessa pitää katsoa arvoja niillä nostoilla, joita tulee moottorissaan käyttämään. Kilpavehkeet on erikseen.
mikke Posted October 17, 2008 Posted October 17, 2008 Joo joo mutta kunhan ihmettelin...Eli pitäs kerralla ostaa 90% koko voimansiirrosta osina? Silloin käy kaikilla paitsi useita tuhansia/kk tienaaville niin, ku mun Sierra projektille... Nyt seissy noin 9vuotta josta vuosi pari rakenneltiin kovasti innolla... Erikoisia näkemyksiä (paitsi jos haluaa että auto seisoo vuosia), koska mulla tulee ny arviolta 3-4t€ kamat vasta yläkertaan ja pysytään alle sen 400hv, mutta sitten ehkä jo enskesän jälkeen siirrytään alakerran kimppuun silloin pitää jo ruveta antamaan huomiota vaihdelaatikolle, kardaanille, perälle (taidan avata ja fixata jo nyt). Luultavasti laitan vasta kesällä paremmat iskarit ym, mutta jos kaikki laittais kerralla ja viimestä huutoa niin silloin ei kyllä 10t€urolla pitkällä pötkittäisi just tän takia hommasin erillisen virikone aihion, että voi osia ostella ja keräillä sitä mukaa ku irti saa ja vaihtaa sitte vaan koko koneen kerralla pellin alle. toinen hyvä puoli täs ratkasus oli että jää varakone jonka voi taas vaihtaa sen räjähtäneen virikoneen tilalle ettei ajokausi jää sentakia kesken, suhde on vaan vähä huono jos rakentaa konetta kaks vuotta ja se sanoo poks kahen kuukauden ajon jälkeen niinku mulla kävi keväällä
rstuning Posted October 17, 2008 Author Posted October 17, 2008 Riippuu niin kovasti, millasta moottoria on rakentamassa. Esim 383 vaparikatumoottoriin ei ole juuri käyttöä isommilla kuin vaikka noilla 195cc AFR:n kansilla. Isompaa kanavaa jos laittaa, kärsii ominaisuudet matalammilla kierroksilla ja katumyönteisempää nokkaa käytettäessä. Virtausarvoja tutkiessa pitää katsoa arvoja niillä nostoilla, joita tulee moottorissaan käyttämään. Kilpavehkeet on erikseen. No näin mäki sen suunnilleen oon ymmärtäny ja ittekin pääasiassa käyttöautoa kuitenkin tekemässä. on vaan vähä huono jos rakentaa konetta kaks vuotta ja se sanoo poks kahen kuukauden ajon jälkeen niinku mulla kävi keväällä Otan osaa! Ei voisi kovin moni asia yhtä paljo sviduttaa :'(
rstuning Posted November 4, 2008 Author Posted November 4, 2008 Trickflow ja AFR virtaustuloksia: http://www.thirdgen.org/techboard/tpi/496147-afr-eliminator-trickflow-flow.html
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now