Jump to content

Lämmitys laite...


cafibody

Recommended Posts

Kirjoitettu

Elikkä sellainen ongelma on et lämmityslaite ei anna lämpöä olleskaan, kaikki vempaimet toimii kyllä mut lämmitys ei pelaa....vaan moottorin läpömittari seilailee puolesta välistä melkein punaselle asti, auto toimii kaikin puolin ihan ookoo eli käynti on kunnossa ja kulkee oikein hyvin.... ???

Kirjoitettu

lämmön ei pitäsd seilata ku jopa orkkis asetus käynnistää flektit 113 celssius asteessa  olisko järjestelmässä tukos tai termostaatti rikki. lämppärin toimimattomuuteen vaikuttaa jumittunut raitis ilman ohjaus läppä kennossa kiertää lämpö koko ajan mut jos läppä ei käännä ilman viertausta kulkemaan kennon läpi on kapiinissa kylmä, läppä löytyy hanskalokeron takaa lämppärin kotelosta.

Kirjoitettu

lämmön ei pitäsd seilata ku jopa orkkis asetus käynnistää flektit 113 celssius asteessa  olisko järjestelmässä tukos tai termostaatti rikki. lämppärin toimimattomuuteen vaikuttaa jumittunut raitis ilman ohjaus läppä kennossa kiertää lämpö koko ajan mut jos läppä ei käännä ilman viertausta kulkemaan kennon läpi on kapiinissa kylmä, läppä löytyy hanskalokeron takaa lämppärin kotelosta.

 

Ite veikkaisin termaria ku vedenlämpö seikkaili mukamas ihan hulluna...missä päin tässä koneessa on termari?

Kirjoitettu

Ja onhan jäähdytysjärjestelmä "ilmattu"? Mikähän moottori mahtaa olla kyseessä?

Kirjoitettu

Elikkä sellainen ongelma on et lämmityslaite ei anna lämpöä olleskaan, kaikki vempaimet toimii kyllä mut lämmitys ei pelaa....vaan moottorin läpömittari seilailee puolesta välistä melkein punaselle asti, auto toimii kaikin puolin ihan ookoo eli käynti on kunnossa ja kulkee oikein hyvin.... ???

Mulla oli toi lämppärinkenno tukossa niin se mulla teki tota samaa :( auttoi kun puhdistettiin järjestelmä m/
Kirjoitettu

Mulla oli toi lämppärinkenno tukossa niin se mulla teki tota samaa :( auttoi kun puhdistettiin järjestelmä m/

 

Arvelen itse samaa koska nyt lisäsin Glykolia ja alkoi heti tuottamaan lämpöä mutta muutaman hetken kuluttua alkoi taas hieman temppuilemaan???

täytynee käydä ajamassa lenkki ja katsoa sen jälkeen mitä tekee....jouduin myös edelliseen amerikantuonti autoonikin vaihtamaan kertaalleen jäähdytys järjestelmän nesteet. \m/ 

Kirjoitettu

Arvelen itse samaa koska nyt lisäsin Glykolia ja alkoi heti tuottamaan lämpöä mutta muutaman hetken kuluttua alkoi taas hieman temppuilemaan???

täytynee käydä ajamassa lenkki ja katsoa sen jälkeen mitä tekee....jouduin myös edelliseen amerikantuonti autoonikin vaihtamaan kertaalleen jäähdytys järjestelmän nesteet. \m/ 

Muistaakseni se järjestelmä pitää putsata niin että se huuhdellaan päin vastoin kun normaali kierto :)
Kirjoitettu

Muistaakseni se järjestelmä pitää putsata niin että se huuhdellaan päin vastoin kun normaali kierto :)

 

Eli miten?

Kirjoitettu

lämmitys laitteen kennolle menevät letkut jos irrottaa ja laskee puutarhaletkulla vettä läpi ja kattoo et tulee kirkkaana toisesta letkusta ulos. takaperin tarkottas täs tapaukses et pumpulta meneväst letkust päästetään huuteluvesi ulos ja putsaus vesi syötettäs siit termostaattikotelon juureen tulevast, mut kannattaa huuhdella molemmin päin jos siel jotain muhjuu on kiusana. eikä se muun koneen huuhtelukaan pahaa tee kannattaa vaan sit kattoo et saa riittävän pakkasen kestävyyden järjestelmään lohkoon ku jää yllättävän paljo nestettä jos ei roppuja saa avattua niitten epämukavan siainnin takia.

Kirjoitettu

lämmitys laitteen kennolle menevät letkut jos irrottaa ja laskee puutarhaletkulla vettä läpi ja kattoo et tulee kirkkaana toisesta letkusta ulos. takaperin tarkottas täs tapaukses et pumpulta meneväst letkust päästetään huuteluvesi ulos ja putsaus vesi syötettäs siit termostaattikotelon juureen tulevast, mut kannattaa huuhdella molemmin päin jos siel jotain muhjuu on kiusana. eikä se muun koneen huuhtelukaan pahaa tee kannattaa vaan sit kattoo et saa riittävän pakkasen kestävyyden järjestelmään lohkoon ku jää yllättävän paljo nestettä jos ei roppuja saa avattua niitten epämukavan siainnin takia.

 

Tänään kävin heittämässä 45km lenkin ja hyvin TOIMII kun vaihdoin nesteet......Olo oli välillä kuin saunassa hetken kesti etsiä oikea optimi lämpö tuohon pieneen kabiiniin 8)

 

Ps.missä päin konetta on termari??? jos vaihtaisin sen ennen talven tuloa.... \m/

Kirjoitettu

Tänään kävin heittämässä 45km lenkin ja hyvin TOIMII kun vaihdoin nesteet......Olo oli välillä kuin saunassa hetken kesti etsiä oikea optimi lämpö tuohon pieneen kabiiniin 8)

 

Ps.missä päin konetta on termari??? jos vaihtaisin sen ennen talven tuloa.... \m/

koneen edessä siinä mihin tulee ylävesiletku kii m/
Kirjoitettu

Miulla lämpö hytissä väheni hiljalleen vuosittain, koitettiin huuhella usseita kertoja, ei auttanu. Uuen kennon vaihto (n.1h) lämpöö riittää ku Saharassa, vanhasta kennosta ei tullu kunnolla neste läpi, oli niin tukossa.

 

  -Mika-

Kirjoitettu

Miulla lämpö hytissä väheni hiljalleen vuosittain, koitettiin huuhella usseita kertoja, ei auttanu. Uuen kennon vaihto (n.1h) lämpöö riittää ku Saharassa, vanhasta kennosta ei tullu kunnolla neste läpi, oli niin tukossa.

 

   -Mika-

 

Paljon jouduit pulittamaan uudesta kennosta?

Ostitko mistä?

Kirjoitettu

Paljon jouduit pulittamaan uudesta kennosta?

Ostitko mistä?

80$ eBay kottiin kannettuna, kaverille Kalivorniaan ja sieltä Suåmeen matkalaukussa.

 

  -Mika-

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...