kj Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2004 winALDL:n avulla säädettäessä,tps arvo ei suostu menemään nollille.arvo oli joko -03 tai 02 dash displayn mukaan. ajossa 02-07 kun pysähtyi liikenne valoihin. tosin säädin tps:n ilman että olisin irroittanut iac johtoa/kautta oikosulku sydeemiä mikä oli neuvottu jossain toisessa topcissa. vai olisko pitänyt käyttää sensor data aluetta säädössä? vai onko anturi menetetty? ja syy säätö yritykseen on epätasainen tyhjäkäynti/matala(joka korjaantui kyllä. edelleen käynistäessä kierrokset kohoaa tuonne 1700rpm,josta laskee kyllä normi alueelle tuonne 600 kieppeille. myös lukkoturbiini teppuilee kytkee lukon päälle jo40-50khm vauhdissa. voisiko molemmat viat johtua viallisesta tps anturista? auto ollut mulla vasta viime lauantaista,viat oli jo olemassa. ja 5.0 tpi th 700 trans am
Crisis Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2004 toi turbiinivika kyllä kuulostaa vähän tps:n vittuilulta. Mä en tarkalleen tiedä pitääko tps uusia vai miten sen saa säätöihin. Haltech:n kanssa se vaan kalibroidaan uudestaa. Vakio ecu:sta en tiedä. Se että tyhjäkäynti käy jossain 1600 kieppeillä on normaalia. Open-loop tekee sitä kun ecu lämmittelee konetta. Se että se laskee vihjaa ettei mitään ole pahemmin siinä vialla. Tyhjäkäynnissä siis. kesällä mulla laski alas muutamassa minuutissa. Kone kun menee Closed-loop tilaan niin tyhjäkäynti lasketaan alas.
Arska Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2004 Pitääköhän sulla säätöruuvi kaasuläppiä vähän auki? Läppienhän pitäis mun käsityksen mukaan olla kiinni ja IAC hoitaa tyhjäkäynnin säädön. Eka katsastukseen mennessä vuosia sitten nostin sillä ruuvilla tyhjäkäyntiä että sais HC:n sallittuun jos vaikka otetaan pistokoe. Sammutin auton konttorin pihaan ja kun inssi hyppäs autoon laittaen sen käyntiin tyhjäkäynti oli muutaman sekunnin ~3000-4000rpm kunnes laski normaaliin. Inssi ihmetteli ja mä kans vaikka arvasin et tarttee opetella säätö oikein.. Kyllä nytkin käy ensin pari sekkaa 1200rpm paikkeilla ennenkuin laskee, kai se on normaalia.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään