Jump to content

LT1->LS1 tekniikanvaihto?

FatBastard

Recommended Posts

Kirjoitettu

LT1 koneen virityspotentiaali ei vissiin kovin mahtava ole joten olen alkanut harkitsemaan LS1 koneen vaihtoa. Auto on 96vm ja siinä obd2 elektroniikka ja t-56 manuaali. Onko tämmöinen swappi kovin helposti toteutettavissa ja järkevää?

Kirjoitettu

Kyllä LT'stä saa samat tehot kuin LS koneestakin

Mun mielestä järkee ei ole

Kirjoitettu

Eikohan taa jossain vaiheessa mene siihen vanhaan tuttuun LT1 vastaan LS1 linjalle ja jokaisella on oma mielipiteensa asiasta.  :-X

Omani on vahan samoilla linjoilla panteran kanssa. Silla poikkeuksella etta lisaan siihen etta alkuasetelmat LS1:sessa ovat ehka jonkun verran paremmat.

Swapin jarkevyys on aika lailla kiinni siita kuinka paljon pystyy itse tekemaan. Eihan se mikaan mahdoton tehtava ole: ottaa vanhan pois ja laittaa uuden tilalle, kytkee piuhat ja siina se.  ;D

LS1-koneisten autojen hinnat kun alkavat olla jo aika sopivissa lukemissa, niin sanoisin etta enemman on jarkea sellaisen kokonaisen ostossa kuin swapissa.

Kirjoitettu

Niin sitäpä tässä just pähkälinkin että olisiko swapissa edes järkeä. Muuten auto itessään on todella hieno kuntoinen niin sillä mietin että halvat Ls1 koneiset ruhot eivät ehken ole ihan yhtä siistejä. No vaihtoehtohan olisi panna tämä myyntiin ja lähteä ameriikan suunnalta LS koneista hyvää etsimään.

Kirjoitettu

Tehoa saa varmasti molemmista, suurin hyoty on kaiketi painoero ja opti vs suorasytty. Ecm.kin on ymmartaakseni kehittyneempi saadon kannalta. Meika varmaan svappais lt1 veke jos sais ls1 halvalla ::)

Kirjoitettu

Järkevään hintaan jos sen LS1 pannun sais niin olishan se ehkä ihan vaihtamisen arvoinen. Ite pystyn talilla vaihdon tekemään et se ei olis kyllä ongelma, lähinnä tuota hinta/teho/hyöty suhdetta tässä laskeskelen. Tietysti tuosta vähän ajetusta LT1 pannustakin varmaan mukavasti sais euroja projektiin!

Kirjoitettu

Meika varmaan svappais lt1 veke jos sais ls1 halvalla ::)

No sä ny tekisit mitä vaan mutta voiko ottaa vakavasti aikuista ihmistä joka ei ymmärrä edes aapiskirjan ja sanakirjan eroa!  :o

Kirjoitettu

tollanen swappi tulee maksamaan tuhansia,

parilla tonnilla saat jo niin paljon palikkaa lt ykköseen etta ls jää varjoon häpeemään..

Ja autohan tulee  pilatuksi tollasella swapilla ja jälleenmyynti arvo on reilusti alempi.

Laita D-maxi, pelkällä softalla  saat +600hv -1000nm vääntöö.....

Kirjoitettu

parilla tonnilla saat jo niin paljon palikkaa lt ykköseen etta ls jää varjoon häpeemään..

Ja autohan tulee  pilatuksi tollasella swapilla ja jälleenmyynti arvo on reilusti alempi.

Laita D-maxi, pelkällä softalla  saat +600hv -1000nm vääntöö.....

D-Max....sivistäkääpä hieman minua.... ??? :-[

Kirjoitettu

Voipi mennä hyvinkin se muutama tuusaa tuohon swappiin vielä itse LS1-paketin hankkimisen jälkeen.

Kirjoitettu

Joo olishan tuo duramax aika peto dieseli  ;D ei taida taalat ihan siihen riittää. Taidan sitten pysytellä tässä LT1 koneessa ja keskittyä sen kevyeen piristämiseen. Ainahan näistä sitten eroon pääsee jos se LS koneinen rupeaa niin kuumottamaan. Tuli vaan tuo swappi mieleen kun jossain hehkuttivat niin paremmaks viritys potentiaaliks tuota LS konetta, mutta eiköhän tästä vanhemmastakin jotain irtoa :)

Kirjoitettu

Tuli vaan tuo swappi mieleen kun jossain hehkuttivat niin paremmaks viritys potentiaaliks tuota LS konetta, mutta eiköhän tästä vanhemmastakin jotain irtoa :)

Tuo potentiaali riippuu vahan siita kuka sita kommentoi. ;) Mutta eikohan siihen ole olemassa joku syy miksi nuo Gen III ja IV koneet ovat varsin suosittuja virittaijen keskuudessa.  :-X

Toisaalta, kuten tuossa aikaisemminkin jo on todettu, niin kyllahan siita LT1:sestakin tehoja saa ihan mukavasti kunhan vain lyo yhteensopivaa laatupalikkaa kiinni.  m/

Kirjoitettu

Niimpä. Näillä eväillä siis mennään ja pitää laittaa tuonne viritysosioon kyselyä osaavammille henkilöille jotta onko minkälaisia osakokonaisuuksia ollu kiinni LT1:ssä

Kirjoitettu

No sä ny tekisit mitä vaan mutta voiko ottaa vakavasti aikuista ihmistä joka ei ymmärrä edes aapiskirjan ja sanakirjan eroa!  :o

What a fuck, kiss my ass wigger \m/

Kirjoitettu

mua on alkanut kiinnostaan tuon lt1 stroukkaaminen 383cid:siksi vai miksi sitä muutosta kutsutaan.. minkälaisesta budjetista puhutaan kun on kyse moisesta osat+työt 

Kirjoitettu

mua on alkanut kiinnostaan tuon lt1 stroukkaaminen 383cid:siksi vai miksi sitä muutosta kutsutaan.. minkälaisesta budjetista puhutaan kun on kyse moisesta osat+työt 

riippuu meinaatko ahtaa vai et.

osat vaparina 800-1100$

ahdettuna ~2000$

Tohon sitten pitaa lisata kannet ja nokka jne. Oliskohan ylakerta yhteensa ~2000$

Sanotaan vaikka 4000$-6000$+tyot, siita sitten budjettiaa laskemaan.

Meika kylla ostais ton LS.n ja napparasti samaan lahetykseen sais mukaan paremmat kannet/nokka. Siina olis kova pala vapari LT1 383.lle

Ai niin enhan ma ymmarra edes aapisesta mitaan ::)

Kirjoitettu

Minäkin kattelin summitilta noita strokerkittejä, perus strokerkitti ei paljoo maksa. Jos meinaa ahtaa niin lujemman kampuran, veivit ja männät varmaan joutuu ostamaan, mut ei nekään oikeestaan tuhottomia maksa. Onko muutes kellään oikeeta kokemusta paljonko tuo stroukkaaminen tuo tehoa perus 350:iin verrattuna?

Kirjoitettu

Kiitos pantera

Tuollahan on asia tietoa, pääsee alkuun koneen suunnittelussa  :)

Kirjoitettu

Joo siihen olen vissiin nyt päätymässä, ahtimella sais vissiin suht helposti paukkua pellin alle:) viritysbudjettia tämän vuoden ajaksi olen miettinyt n.3000e jos muu siviilielämä ei kärsi ;D pitää kahtoo et mitä tekee ja missä järjestyksessä

Kirjoitettu

Joo siihen olen vissiin nyt päätymässä, ahtimella sais vissiin suht helposti paukkua pellin alle:) viritysbudjettia tämän vuoden ajaksi olen miettinyt n.3000e jos muu siviilielämä ei kärsi ;D pitää kahtoo et mitä tekee ja missä järjestyksessä

Mulla on ATI ProCharger 93-97 LT1 F-Body Supercharger ahdinpaketti myytävänä ;)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...