Jump to content

abs valo ?

Recommended Posts

niin elikkä 94vm camarossa jostain kuumman syystä palaa toi abs valo? palo ensin sillon tällön ja saatto sammua mut nyt palaa kokoajan eikä abs toimi. kaikki abs tunnistimet mitattu ja testattu et niis ei pitäs mitään  vikaa olla. jarrupalat vaihdoin myös siihen, eikä vaikuttanut mitään... oisko ideoita mitä kannattas katsoa tai tehdä ?

itseasiassa kävin luetuttaan vikakoodit. mutmut... olikohan se niin et se ois väittäny et niis abs tunnistimissa ois ollu vikaa ja sit tämän asian johdosta ne tuli ne tunnistimet testattua... ?

itseasiassa kävin luetuttaan vikakoodit. mutmut... olikohan se niin et se ois väittäny et niis abs tunnistimissa ois ollu vikaa ja sit tämän asian johdosta ne tuli ne tunnistimet testattua... ?

entäpä antureiden pistokkeet? monesti antaa anturivikaa kun töpskelissä on vettä

Vikakoodeista saa selville mikä ABS-anturi on viallinen. Yleensä yhden vaihtaminen riittää. Uusia saanee esim. US Partsista.  Mulla ei ole ollut ongelmia Camarossa vaan Trans sportissa -94. Siinä piti vaihtaa koko pyörännapa...  m-

EDIT: Ei se ollutkaan -94:ssa, se oli tossa -99:ssä ja napa maksoi 251,10 € US Partsissa 2005. + vaihto 120 € Matinkylän autokorjaamossa. Ei ole kiusannut sittemmin.

Vikakoodeista saa selville mikä ABS-anturi on viallinen. Yleensä yhden vaihtaminen riittää. Uusia saanee esim. US Partsista.  Mulla ei ole ollut ongelmia Camarossa vaan Trans sportissa -94. Siinä piti vaihtaa koko pyörännapa...  m-

Sama se on näissäkin, napa vaihtoon jos on viallinen anturi.

RPssä hubit maksaa ~160-170 kipale ja ne on tosi helppo itsekin vaihtaa, jos niikseen tulee. En maksais korjaamolle vaihdosta.

Sä oo Nupa ja mä oon repa. Mä maksan mielelläni korjaamolle kohtuusumman siitä mitä en itse osaa/halua/ehdi/viitsi tehdä  :-[
  • 2 weeks later...

vielä sellanen kysymys et mistä saa halvimmalla uudet levyt ja palat ? menee mystiseks mut kerrottakkoon kuitenki. :D elikkäs ku ostin ton pirssin niin siinä kuulu sellasta vikinää ku hiljoksee ajo menee nii toiselta puolelta edestä. tulin pähkäilyiltäni siihen tulokseen et ku palat oli viel asiallisen näköset nii jos ois levy ollu kiero tjsp. nii satuin saamaan edullisesti melkeen uuden :D levyn siis ja vaihoin sen paikallee. sit sitä vinkumista ei ainakaa nii paljoa kuulunu... ... mut tota vaikuttaasko se jos ne levyt on kulunu erillailla tohon abs valoon ? ja toi ku on tosiaan harvakseltaa palanu... mut sit tos loppukesästä se alko palamaan täyspäiväsesti. nin ei vissiin mikään suositeltava idea vaihtaa levyä vain toiselle puolelle mut tein kuitenki :D köyhäku olin. 

niin ja niistä antureista ei niis mitään nesteitä ollu .. tarkistin sen.