Shadowcast Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Hiljattain oon alkanu kiinnittää huomiota tohon mittariin kun on alkanu näyttää vähän tavallisesta poikkeavaa. Mitäs yksikköjä se asteikko muuten on? No mut kuiteski... 30 on siin puolivälis ja 60 toisessa laidassa. Kun ostin auton viime keväänä oli mittari lähes aina 60 tai ainakin siellä toisessa päässä. Talveksi vaihdoin halpisöljyt koneeseen (joku Teboilin moniaste) ja mittari aluksi näytti jotain 45 tms muta sit myöhemmin taas sen 60 hujakoilla. Tän keväisen öljynvaihdon jälkeen (sisällä Penzoil Perfomax 5-40W Fully Synthetic) on vaellellu, kun auto on pysähdyksissä (valoissa tms.) tippuu mittari alle 30, mutta kun lähtee liikkeelle nousee ne taas johonkin 40 - 45. Pitäiskö tästä huolestua? Voisko johtua siitä et nyt on täyssynteeettiset sisällä, se Teboilin öljy oli jotain mineraaliöljyä ja aiemmista en tiedä.
z 28 jari Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Paineen yksiköt on psi:tä(14,7 psi=1bar).Niin se vaan on että tieto luo tuskaa,kun vaihdoin öljynpaine anturin,niin selvis että kuumalla koneella ruuhkassa seistessä on painetta tyhjäkäynnillä vaan 15psi:tä(Mobil 5w-50).Ajossa 30-45 psi:tä.En tiedä onko öljynpaineelle muuta raja-arvoa kuin 10psi:tä/1000rpm(riippuu tietysti millaisilla välyksillä kone on tehty).Ainahan voi ajatella asian siltä kannalta että liika öljynpaine syö tehoa....
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Uusimme laakerit ja nyt öljynpaineet liki 60 kun kone on viileä jo tyhjäkäynniltä alkaen.Kun moottori on normaalissa lämmössä tippuu tyhjäkäynnillä lähemmä 30 muulloin noin 60.
Guest Redcat Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 5w-50 saattaa aiheuttaa tota paineen putoamista... mulla on "vain" 5w-40.
z 28 jari Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Joo kyllähän noita paineita sais varmaan petrattua paksummalla öljyllä,mutta taitaa ne mailit painaa mun tapauksessa.
Senior Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Manuaali kertoo, että jos paineet 2000 rpm:n kieppeillä on 15 psi ( ~ 1 bar ), ei pitäisi olla hätää. Minulla toimii Teboilin Diamondilla samoin ( kone kuumana ; 5W 40 öljyt ), että tyhjäkäynnillä paineet ovat noin 15 psi, ajossa n. 45 psi. Kylmällä koneella 55-60 psi. Jollain muulla ( tai paksummalla öljyllä ) paineet voisivat tyhjäkäynnillä olla korkeammalla. Kellään tietoa ?
Guest pile Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 5w-50 saattaa aiheuttaa tota paineen putoamista... mulla on "vain" 5w-40. jos öljy toimii niin kuin numerot kertovat niin 5w-50 pitää lämpöisenä paineet paremmin kuin 5w-40 ensimmäinen numero kertoo öljyn juoksevuuden kylmänä ja jälkimmäinen kuinka paljon se "vastustaa" notkeammaksi tulemista kuumetessaan. vähän huono selittää.
Guest terppao82 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 no mulla noi paineeton kokoajan huidellu tua 30 ja 60: in välillä. Tyhjäkäynnillä putoo vähän ton kolmenkympin alle
Guest pena Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Mulla on penzoilin 20/50 öljyt ,paineet kylmänä 80 ja kuumana 60 tyhjäkäynnillä(n.1000rpm)kylmänä pitää pirunmoisen kalkatuksen kunnes lämpiää normaalilämpöiseksi(joku sanoi,että männät kalkattaa kylmänä),mietin että onko noi paineet liikaa,öljyä menee ehkä 0.5litraa tuhannella,mikä pitäis olla melko normaalia.Öljynpainemittarina uusi autometerin anturimalli(vanha näytti samoja lukemia).
Samppa383 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2004 Itellä on kans aina se 60:tä. Ei laske alle oikeestaan missään vaiheessa. Välillä on ollu se 55. On kans penzoilit koneessa..
Guest pile Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2004 Mulla on penzoilin 20/50 öljyt ,paineet kylmänä 80 ja kuumana 60 tyhjäkäynnillä(n.1000rpm)kylmänä pitää pirunmoisen kalkatuksen kunnes lämpiää normaalilämpöiseksi(joku sanoi,että männät kalkattaa kylmänä),mietin että onko noi paineet liikaa,öljyä menee ehkä 0.5litraa tuhannella,mikä pitäis olla melko normaalia.Öljynpainemittarina uusi autometerin anturimalli(vanha näytti samoja lukemia). jos takomukit niin johtuu niistä takomäntiähän ei saisi kuormittaa (kierrättää) kylmänä juuri lainkaan
Guest Redcat Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2004 Yhdellä meistä kumminkin putosi paineet 5w-50:llä, mutta 5w-40:llä tilanne korjaantui taas ennalleen... itse en ole kokeillut.
Guest pile Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2004 Yhdellä meistä kumminkin putosi paineet 5w-50:llä, mutta 5w-40:llä tilanne korjaantui taas ennalleen... itse en ole kokeillut. oliko samanmerkkisestä öljystä kyse. öljymerkeissäkin on eroja vaikka lukemat ovat samoja. kävihän mullakin aikoinaan gta;n kanssa niin että kun vaihoin mobil 1 koneeseen niin se rupes savuuttamaan ja autolla oli ajettu vasta noin 20000 km ei muuta kuin yljyt vaihtoon ja pensoilit tilalle niin ei ole ollut mitään ongelmia sen jälkeen.
Iroc-z89 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2004 Mulla putosi kanssa paineet tyhjäkäynnillä kun vaihdoin uudet täyssynteettiset koneseen ( Shell 5w40 ) , ei kuitenkaan hälyttävän alas mutta ero edellisiin oli selvä ....tiedä mitä öljyä konessa sitten olikaan ennen vaihtoa . Täytyy kokeilla seuraavassa vaihdossa jotain toista merkkiä ja katsoa mitä tapahtuu .
gmc63 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2004 Mulla oli shellin 5w40 ja se hävis koneesta hajun saattelemana ku pieru saharaan ;)Nyt sit "tuoreöljy"voitelun jälkeen pysyneet paineet kohdallaan esso 5w40
Ilku Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2004 Kokeilkaa vaikka Kendall 20w-50:sta... mulla on öljynpainemittari tapissa, eikä siitä juuri laske kuumanakaan. Mobilia en laittaisi koskaan autooni, enkä Nesteen öljyjä, enkä myöskään Shellin litkuja. Amerikkalaisiin kuuluu amerikkalainen öljy. Piste.
Guest pile Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2004 ilkulta tuli jämäkkää tekstiä ja piste
Shadowcast Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2004 Onkos toi Kendall semi-synteettistä vai minkälaista ? Mulle ne Part Cornerista myi sitä Penzoilia, en mä sit sitä ruvennu ihmettelee. Ku myyjällä kerran itelläkin oli 3rd gen Firebird ni aattelin et se tietää mitä se mulle myy. Se oli vaan aika kallista Hyvin kone on pelittäny ja öljymäärätkin näyttäis aina olevan kohdillaan. Sitä öljynpainemittarin neulan elämistä oon vaan vähän ihmetelly ku se ennen oli melkeistä aina siel tapissa...
z 28 jari Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2004 Saattaapi olla että ton neulan elämisenkohdalla kyse on siitä, että öljynpaine anturi näyttää omiaan.
Markus Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2004 Ilkulta tuli asiaa....ameriikkalaiset öljyt ameriikkalaiseen autoon!! Penzoil tahi kendall, gulfkin on hyvvee.....
Shadowcast Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2004 Saattaapi olla että ton neulan elämisenkohdalla kyse on siitä, että öljynpaine anturi näyttää omiaan. Älä nyt perkule pelottele ku aloin saada jo sellaisen kuvan että kaikki ois mulla normaalia...
z 28 jari Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2004 Mulla ainakin öljynpainemittarin neula vaelteli perin konusti kun anturi oli tullut tiensä päähän.Eikun anturi irti ja testaamaan näyttääkö se omiaan.
Shadowcast Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2004 Mites sellanen tehdään, onko anturi mittaristossa vai konehuoneen puolella? Ja mites sitä sit testataan ? "Eläminen" oli ehkä hieman huono sanavalinta, hain tolla kuvausta siitä että kun tyhjäkäynnistä lähtee kaasuttamaan niin neula liikkuu suht ison kaaren mitä se ei ennen siellä tapissa tehny. Eli tyhjäkäynnillä siellä alle 30 ja kaasua painaessa pomppaa sinne 45 - 50 hujakoille. Ja eikös Senior tuolla aiemmin todennut Manuaali kertoo, että jos paineet 2000 rpm:n kieppeillä on 15 psi ( ~ 1 bar ), ei pitäisi olla hätää. Minulla toimii Teboilin Diamondilla samoin ( kone kuumana ; 5W 40 öljyt ), että tyhjäkäynnillä paineet ovat noin 15 psi, ajossa n. 45 psi. Kylmällä koneella 55-60 psi.
Guest camu88 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2004 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2004 ...tälläiset öljynpaineanturit on ns. kulutus tavaraa, eli ensimmäisenä itse vaihtaisin sellasen uuteen, jos nämä paineet alkaa vipottamaan laidasta toiseen. Jos kone on vähänkään kunnossa, ei ne paineet heittele 0:n ja 60 psi:n välillä kuin helibor.... Uusi anturi maksaa joitakin euroja.....tietty jos samaan aikaan moottorin lämpömittari heiluu punahehkuisena, asia on toinen.... Itsellä paineet pyörii 35 ja 60 psi:n välillä....riippuen tilanteesta...lämmin vai kylmä kone, pääosin tuolla n.45 psi:n tietämillä.
eekoo Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2004 anteeksi maalaisuuteni mutta 160000 ajetun suomi camaron öljynpaine mittarissa on lukemat 0- 400 ? kylmänä ajossa paineet n. 300 / kuumana ajossa n. 200 ja kuumana tyhjäkäynnillä n. 150, eli aika lähellä puna-aluetta, onko lukemat kiloja vai...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään