Ilku Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Mitä öljyä kannattaisi alkaa käyttämään uudessa tulevassa ahdetussa 385 motissa? Öljy tullaan vaihtamaan joka kevät, joten aivan mahdottoman hintainen öljy ei varmaan tule kyseeseen... kesässä ajetaan muutama tuhat kilometriä... Suosituksia/kokemuksia? Kaverini suositteli jotain Castrolin "ruutulippu-öljyä", joka maksaa melkein 100,00€/ 5 litraa. Olikohan jopa 10W-70 tai 10W-60? Kuumanahan tuo kone tosin käy... mutta on aika kallista... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puuhis Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Gulfilta vastaava 10-60 n.50€ 4 ltr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Kannattaa miettiä sitä lausetta "Jee,jee,säästin satasen" ja hetken päästä o motti taas palasina.Castrollille Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Mobil 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted March 11, 2009 Author Share Posted March 11, 2009 Gulfilta vastaava 10-60 n.50€ 4 ltr Tuohan voisikin olla hyvä valinta... Mobil 1:stä en koneeseen laita... Kuumuutta pitäisi öljyn kestää... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Mobil 1:stä en koneeseen laita... makuasia Link to comment Share on other sites More sharing options...
keke Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Ite olen käyttäny valvoline 10-60 öljyä ja ei voi kun kehua Link to comment Share on other sites More sharing options...
TexFinn Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 makuasia Just noin. Tama oljyasia on yksi niista joissa jokaisella on omat vahvat mielipiteensa ja siksi topikki "Mita oljya tulisi/kannattaisi kayttaa?" aiheuttaa varsin isoja vaittelyja/mielipiteiden vaihtoa joka paikassa missa asia tulee esille. Itse olen kayttanyt M1:sta iat ja ajat ja mitaan vikaa on ole huomannut siina olevan. Yksikaan kone ei ole moisesta ottanut nokkiinsa. Tieda sitten josko olisivat toimineet ihan hyvin jollain toisella. Who knows... Mutta heitetaan tassa nyt ilmaan sitten myos sellainen brandi kuin Royal Purple. Mitas kommenttia siita tulee? Itse en ole koskaan kayttanyt sitakaan, mutta kovasti monet isannat vannovat senkin nimeen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senior Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Castrollille Red Line Link to comment Share on other sites More sharing options...
z 28 jari Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Sisäänajoon MINERAALIÖLJYÄ,senjälkeen synteettistä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Mitä öljyä kannattaisi alkaa käyttämään uudessa tulevassa ahdetussa 385 motissa? Öljy tullaan vaihtamaan joka kevät, joten aivan mahdottoman hintainen öljy ei varmaan tule kyseeseen... kesässä ajetaan muutama tuhat kilometriä... Suosituksia/kokemuksia? Kaverini suositteli jotain Castrolin "ruutulippu-öljyä", joka maksaa melkein 100,00€/ 5 litraa. Olikohan jopa 10W-70 tai 10W-60? Kuumanahan tuo kone tosin käy... mutta on aika kallista... Ensinnäkin muistetaanpa nyt että sullaKIN on tuo Paxton ahtimena ja sen lisäksi välijäähy ja vesimetskuruisku, ei nyt puhuta mistään merkittävistä lämpökuormista.. Tuo ahto on aika mitätön tuon kokoiseen koneeseen joten ei sun mitään hifi öljyjä tartte siihen laittaa.. Kuten z 28 jari sanoi, mineraalit ekoille kilsoille, öljyt vaihtoon ja riittänee suht normaalit öljyt. Siitä kannattaako käyttää mineraalia jatkossakin vai synteettistä on montaa eri käsitystä ja siihen en kommentoi.. Mutta ei tässä mistään kauheasta pro luokan ahdetusta puhuta, Paxtonin SN-92 ja -93 jne on aika mietoja ahtimia ja niiden tuomat haasteet koneelle kyllä hoituu ihan normaaliöljyllä. Tuo Gulf on varmasti riittävän hyvä öljy tuohon kokoonpanoon jos multa kysytään Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted March 12, 2009 Author Share Posted March 12, 2009 Ensinnäkin muistetaanpa nyt että sullaKIN on tuo Paxton ahtimena ja sen lisäksi välijäähy ja vesimetskuruisku, ei nyt puhuta mistään merkittävistä lämpökuormista.. Tuo ahto on aika mitätön tuon kokoiseen koneeseen joten ei sun mitään hifi öljyjä tartte siihen laittaa.. Kuten z 28 jari sanoi, mineraalit ekoille kilsoille, öljyt vaihtoon ja riittänee suht normaalit öljyt. Siitä kannattaako käyttää mineraalia jatkossakin vai synteettistä on montaa eri käsitystä ja siihen en kommentoi.. Mutta ei tässä mistään kauheasta pro luokan ahdetusta puhuta, Paxtonin SN-92 ja -93 jne on aika mietoja ahtimia ja niiden tuomat haasteet koneelle kyllä hoituu ihan normaaliöljyllä. Tuo Gulf on varmasti riittävän hyvä öljy tuohon kokoonpanoon jos multa kysytään Hienoa, että tulee perusteluja. Ajattelin vain asiaa nyt hieman tarkemmin, kuin koskaan ennemmin, sillä mun auton alakerta oli tosi karun näköinen (tiedä sitten oliko vika pumpussa), mutta kuivana se on käynyt tai jotain siihen suuntaan. Turhahan sitä on hirmukalliita öljyjä koneeseen laittaa, kun ne pitää kuitenkin joka kevät vaihtaa, vaikka ajaisi vain muutaman sata kilometriä autolla. Mulle suositteli ihan kiihdytystiimissä oleva kaveri vain tuollaisia Gulfin 10W-40 öljyjä koneeseen ja käski tarkkailla öljynpaineita ja jos paineet on hyvät, niin ne kuulemma riittää??! Mitä mieltä tästä? Alle 20,00€/4litran kannu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Ajattelin vain asiaa nyt hieman tarkemmin, kuin koskaan ennemmin, sillä mun auton alakerta oli tosi karun näköinen (tiedä sitten oliko vika pumpussa), mutta kuivana se on käynyt tai jotain siihen suuntaan. Sullahan on ollut se vissii perkeleen rikkaalla? Palanut bensahan menee osaksi öljytilaan -> öljyn voiteluominaisuudet heikkenee -> alakerta ottaa siipeensä Ja olihan sulla muutenki vissii jo kauan ollu sama paketti nipussa. Varmastikin se kiihyttelykaverin suosittelema öljy riittää Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted March 13, 2009 Author Share Posted March 13, 2009 Sullahan on ollut se vissii perkeleen rikkaalla? Palanut bensahan menee osaksi öljytilaan -> öljyn voiteluominaisuudet heikkenee -> alakerta ottaa siipeensä Ja olihan sulla muutenki vissii jo kauan ollu sama paketti nipussa. Varmastikin se kiihyttelykaverin suosittelema öljy riittää Juu, paketilla on ajettu ainakin 12v. Saattaa olla montakin syytä huonolle alakerralle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 Juu, paketilla on ajettu ainakin 12v. Saattaa olla montakin syytä huonolle alakerralle. Ehhehee, 12 vuotta nipussa ja sullahan on enempi vähempi ollu ikuista säätämistä se ja vielä rikkaalla, ihme että se on vielä pyörivä alakerta ollu Hyvinhän se on kestäny, et se sinäkään taia sillä ajaa kuitenkaa ku mummot Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 Niin ja vielä sen verran öljyistä, että ahetuissa kamppeissa se vaadittu huippuöljynlaatu johtuu myös siitä, että monesti ahtimessa kiertää samat öljyt ku koneessa. Ja se on yksi tekijä mikä vaatii hiukan miettimistä mitkä öljyt laittaa.. Mutta Paxtonissahan on onneksi itsessään se ruhtinaallinen 3 dl öljytilavuus ja kiertää vain sen sisässä joten ei tosiaan tartte sulla liian vakavasti ottaa sitä öljytouhua Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted March 13, 2009 Author Share Posted March 13, 2009 Niin ja vielä sen verran öljyistä, että ahetuissa kamppeissa se vaadittu huippuöljynlaatu johtuu myös siitä, että monesti ahtimessa kiertää samat öljyt ku koneessa. Ja se on yksi tekijä mikä vaatii hiukan miettimistä mitkä öljyt laittaa.. Mutta Paxtonissahan on onneksi itsessään se ruhtinaallinen 3 dl öljytilavuus ja kiertää vain sen sisässä joten ei tosiaan tartte sulla liian vakavasti ottaa sitä öljytouhua Niin... ei oteta vakavasti. Paitsi että SN92:ssa öljyä menee ahtimeen vain 2dl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 Paitsi että SN92:ssa öljyä menee ahtimeen vain 2dl. Mulla menee itse asiassa muistaakseni 3.5 dl tuohon SN-93:een, melkonen ero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted March 13, 2009 Author Share Posted March 13, 2009 Mulla menee itse asiassa muistaakseni 3.5 dl tuohon SN-93:een, melkonen ero no on, vaikka ahtimen fyysinen koko on jopa SN-92:ssa 93:sta hieman isompi (ainakin silmämääräisesti, tai sitten silmä hämää hieman?). Olenkin vaihtanut öljyt aika usein, kun pakkaa öljyt tummumaan aika nopeasti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 no on, vaikka ahtimen fyysinen koko on jopa SN-92:ssa 93:sta hieman isompi (ainakin silmämääräisesti, tai sitten silmä hämää hieman?). Olenkin vaihtanut öljyt aika usein, kun pakkaa öljyt tummumaan aika nopeasti. Mulla pysyy öljyt kyllä aikalailla puhtaana 1500 km vaihtovälillä, mutta ohan tuo vasta rempattuki Link to comment Share on other sites More sharing options...
rokzetä Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 mobil delvac 15-40 on pirun hyvä kuumana käyviin koneisiin.ahdettuihin dieselit lähinnä kohderyhmänä.tiivisteet tykkää ja paineet hyvät.paksuuntumisen kesto kuumana erinomainen. 10w-40 mobil superi meni mulla ainakin melko liisteriks kesäajossa 3-4000km jälkeen,vähä kun olis STP:tä valuttanu ulos. 3 desiä ja rapiat menee sn-60:n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted March 13, 2009 Author Share Posted March 13, 2009 Mulla pysyy öljyt kyllä aikalailla puhtaana 1500 km vaihtovälillä, mutta ohan tuo vasta rempattuki Sanotaanko, että öljyt alkaa tummumaan tuossa 3000km kohdalla Paxtonissa. Olen vaihtanut ne yleensä 2000km paikkeilla. Eipä tuo kallista ole... n. 1,00€ öljyt menee mulla ja työvaiva (imen ne pois nykyään). Heh! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pirre Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 Toissa kesänä 5w-40 penzoil-> liruksi meni Viime kesänä 5w-50 mobill -> liruksi meni Tänäkesänä 10w-60 castrol -> raporttia myöhemmin Öljy menee ahtimien läpi ja kone käy aikas lämpösenä esim rata-ajossa jota tuli viimekesänäkin vähän kokeiltua. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantera Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 Toissa kesänä 5w-40 penzoil-> liruksi meni Viime kesänä 5w-50 mobill -> liruksi meni Tänäkesänä 10w-60 castrol -> raporttia myöhemmin Öljy menee ahtimien läpi ja kone käy aikas lämpösenä esim rata-ajossa jota tuli viimekesänäkin vähän kokeiltua. Kilpureissa käytetään suoraa viiskymppistä, just tosta syystä Link to comment Share on other sites More sharing options...
5,7 Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 onko tosiaan noista gastrolin öljyistä mitään tietoa kokemusta juurikin tuota 10w-60 ja 0w-40 kattellu..? kun sais ehkäpä duunista etusammin.. näköjään suositellaan ihan muuta: Moottori L98 Voiteluaineen tilavuus 4,75 litraa Suodattimen kapasiteetti 0,95 litraa Käyttöolosuhteet: normaali Tarkasta/Vaihto: Vaihto 12500 km Magnatec 5W-40 C3 Magnatec 10W-40 A3/B3 Käyttöolosuhteet: Vaikea Tarkasta/Vaihto: Vaihto 5000 km / 3 kuukautta Magnatec 5W-40 C3 Magnatec 10W-40 A3/B3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now