Jump to content

350 muutos 383 ja sen ongelmat.

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tarvitaanko aina pienemmällä perusympyrällä oleva nokka-akseli vai saako normaalin mahtumaan ongelmitta ilman kankien viilailua? Tuleeko ongelma enemmän esille 5,7 kankien kanssa?

Kangille joutuu myös tekemään tilaa lohkoon öljypohjan tiivistepintaan. Kuinka herkästi ajautuu vesitilaan?  ::)

Öljypohja menee kans vaihtoon, ni onko merkillä väliä?

Kirjoitettu

Ei tarvita aina pieniympyräistä nokkaa, Omassa konversiossani yritin kysellä varmuutta osien yhteensopivuuksista, mutta kukaan ei osannut sanoa varmasti. Mulla on 6" H-profiiliveivit ja niiden kanssa kävi ihan tavallinen Compin rullanokka. 5,7" kankien kanssa ongelmia voisi ajatella olevan vähemmän, koska kankikulma on suurempi ja kanki "väistäisi" sikäli paremmin nokkaa. Mutta taaskaan, varmaa tietoa tästä ei voi sanoa, eniten merkitystä on varmasti kiertokankien muodolla. Mutta sen ainakin huomasin, että ainakin Eaglen tapauksessa paljon kalliimmista stroker-koneisiin tarkotetuista veiveistä ei olisi ollut mitään hyötyä.

Lohkosta joutuu veistämään sylinteriputken alapäästä ja lohkon seinämästä. Itellä kyllä puhkes vesitilaan :W Paikkasin sen JB-weldillä ja laitoin vesitiloihin vielä 5cm betonikerroksen pohjille. Kyllä sen jyrsinnän ilmeisesti pystyy tekemään puhkomatta vesitilaankin jos ei ole tällainen kämmäri kuin minä. Tietenkin on kiinni vähän tuuristakin, nämä lohkot kun eivät ole mitään cnc-tarkkuudella tehtyjä.

Orggisöljypohjan voi modata lekalla stroker-ystävälliseksi. Omaan koneeseen laitoin Hamburgerin 7 quartin pohjan ja se sopi modailematta.

Kirjoitettu

Shit, voiko siisi nokankin kanssa tulla ongelmia stroker koneen kanssa..?  :o En itte oo tiennykään, ja mulle varmasti tulossa just vääränlainen nokka meikäläisen tuurilla  >:(

Vai onko tuossa eroa onko rulla vai laahurinokka? Mullahan tulee laahurivermeksille oma..  :W

Kirjoitettu

Shit, voiko siisi nokankin kanssa tulla ongelmia stroker koneen kanssa..?  :o En itte oo tiennykään, ja mulle varmasti tulossa just vääränlainen nokka meikäläisen tuurilla  >:(

Vai onko tuossa eroa onko rulla vai laahurinokka? Mullahan tulee laahurivermeksille oma..  :W

Niin, onko laahurinokka nokkien kohalta isompi kuin rullanokka? Kuvissa oon vaan nähny noita vierekkäin, ei ainakaan suuria kokoeroja pitäs olla...

Kirjoitettu

Lohkosta joutuu veistämään sylinteriputken alapäästä ja lohkon seinämästä. Itellä kyllä puhkes vesitilaan :W Paikkasin sen JB-weldillä ja laitoin vesitiloihin vielä 5cm betonikerroksen pohjille. Kyllä sen jyrsinnän ilmeisesti pystyy tekemään puhkomatta vesitilaankin jos ei ole tällainen kämmäri kuin minä. Tietenkin on kiinni vähän tuuristakin, nämä lohkot kun eivät ole mitään cnc-tarkkuudella tehtyjä.

Mitäs tommonen JB-weld on ja millai se toimii?

Tarviiko 5,7 kangilla veistää sylinteriputkien alapäästä?

Mikä on ehdoton rpm raja jos on 383 5,7 kangilla? Kannattaako semmosta edes suunnitella?

Kirjoitettu

Nokka voi ottaa kiinni kiertokankeet tai pultteihin. Mulla toi xfi280 nokka menee läheltä.

5.7 kangilla pitää ottaa siivu pois lohkosta, että mahtuu pyärimään. Riippuu tietenkin kangista, että miten paljon.

Kirjoitettu

Ja mullon ollu laahurina nyt 3 eri nokkaa ja kaikki ovat mahtuneet pyörii. ö-pohjan koputtelin saralla ja puunpalikalla muotoosa että mahtu pyörii osat.

Eka oli Blue Racer joku jonka asteita en muista toinen oli Lunatin Voodoo ja toi nykyiinen on compin XE284 joka jää taas keväällä joutilaaksi ku en saanu pakokaasuja laillisiksi enää jotenka otetaan naksu taaksepäin :)

Kirjoitettu

Tuskin tulee mulla ongelmaa kun nokka on aika mieto, 218/224 ja nostot jossain 0.480"...  ::) Mutta eepä sitä tiiä ennenku koittaa! Myöhästä enää perua mitään ku osat mahtaa olla jo Suomessa..  :-X

Kirjoitettu

Tein huomion kiertokangenpulteista,ku pari sarjaa tilasin.ARP wawe-loc pulteissa on pienempi kanta,kuin 383 tarkoitetussa 134-6027 pultissa.Näyttäs ainakin silmällä katottuna,että toi vakio wawe-loc pultti mahtuu paremmin.

Kirjoitettu

Tuskin tulee mulla ongelmaa kun nokka on aika mieto, 218/224 ja nostot jossain 0.480"...  ::) Mutta eepä sitä tiiä ennenku koittaa! Myöhästä enää perua mitään ku osat mahtaa olla jo Suomessa..  :-X

Laahurinokassa on nokan rampit loivemmat -> väistää enemmän -> ongelmia vähemmän.

Sen takiahan rullanokassa on rullat, kun rampit on niin jyrkät, että laahurinostajan reuna leikkais kiinni nokkaan. Rullanokassa venttiilit avautuu nopeammin kuin saman asteluvun laahurissa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...