Jump to content

Mitkä oikeat imarin tiivisteet 1 GEN SBC:n LT1-konversioon ?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Mulla nyt kotona Fel-Pro:n 1205 tiivisteet, mutta se tuntuu heittävän vittumaisesti suhteessa LT1 ´93 Camaron (reilusti muutettuun, väärä vuosikertapaska) imariin ! Onko 1206-tiivisteessä jotain eroja reikien suhteen ja sopiiko se paremmin ? Nyt ainakin tiivistepinnat on niin ja näin ku vertaa päämmäistä pulttijakoa ja tiivistepintoja !!

AUTTAKAA,PRKL !!

Nim. alkaa jo reilusti vituttamaan koko konverttaus-projekti . . .  10mm Madallettu Stealth Ram olis oikeesti ROKANNU vakio nokkapellin kanssa !!!!!

Kirjoitettu

Jos oikein ymmarsin; laitat lt1 ilmaria vanhaan lohkoon? peittaako tiiviste ilmakanavia vai mika on ongelma? meika joutu super ramin kanssa leikkaamaan tivareita jonkun verran etta sain ne istumaan hyvin ja liimasin ne paikoilleen kansiin ennen kuin asensin imukannen. 1205<1206 pienempi<suurempi imukanavanreika

Kirjoitettu

Jep, Mulla tosiaan tarkoitus laittaa vanhaan L98 -89 350cid-lohkoon Lt1-imari lievästi portattujen vakiorautakansien päälle.

Ongelma on se että kun passasin tota tiivistettä tohon 93´-mallin imarin päälle siten että noi päämmäiset kiinnityspulttireiät on kohillaan (muuthan joutuu muutenkin kairaamaan uudelleen), niin imukanavat heittää vittumaisen paljon tosta ! Jaoltaan väärät eli kaikki keskimmäiset kiinnityspulttien reiät olen täyttänyt kunnon teollisuuteen tarkoitetulla 2-komponentti R-metal Belzonalla (pitäs ainakin pysyä jos joku epoksimetalli on jotain mukamas) !!!

Kirjoitettu

Jep, Mulla tosiaan tarkoitus laittaa vanhaan L98 -89 350cid-lohkoon Lt1-imari lievästi portattujen vakio rautakansien päälle. 

Ongelma on se että kun passasin tota tiivistettä tohon 93´-mallin imarin päälle siten että noi päämmäiset reiät on kohillaan (muuthan joutuu muutenkin kairaamaan uudelleen), niin imukanavat heittää vittumaisen paljon tosta ! Jaoltaan väärät eli kaikki keskimmäiset kiinnityspulttien reiät olen täyttänyt kunnon teollisuuteen tarkoitetulla 2-komponentti R-metal Belzonalla (pitäs ainakinpysyä jos joku epoksimetalli on jotain mukamas) !!!

Tarkoitatko etta kun pulttaat ilmarin kansiin kiinni imukanavat ei kohdistu? liimaa se tivari kansiin kiinni, niin kaiken jarjen mukaan jos imukanavat kohdistuu samalla pulttijaolla kansi/imusarja pitais tiivistya. Jouduitko muuttamaan etupaan vesikiertoa? Takapaahan kaiketi tulppautuu automaattisesti?

Kirjoitettu

Tarkoitatko etta kun pulttaat ilmarin kansiin kiinni imukanavat ei kohdistu? liimaa se tivari kansiin kiinni, niin kaiken jarjen mukaan jos imukanavat kohdistuu samalla pulttijaolla kansi/imusarja pitais tiivistya. Jouduitko muuttamaan etupaan vesikiertoa? Takapaahan kaiketi tulppautuu automaattisesti?

Eikun juuri toisinpäin. Eli ryöstän kansista ton vesikierron erilliseen (Offenhauserin) alumiinitermostaattikoteloon, joka on letkujen päässä juuri ryösteettynä 19mm letkuilla  imukannen takapäästä. Etupäästä en viitti ryöstää, koska siellä tahtoo olla throttle bodyn kaasuvaijerin liikerata kuskinpuolella tiellä. Ongelma siis se just kun 1205-tiiviste jää niin närpälle, jos päämmäiset pultit natsaa. En usko et tälläi imukanavien tiivistys riittää. Liian ylhäällä eli EI keskellä tiiviste, kun imari on väärinpäin eli selällään, imusarjan pohja siis kohti taivasta  (vaikea selittää, pkles) !! Otan kohta digikameralla kuvan ni heti valkenee mikä on vituillaan tässä hommass !!!!!

Kirjoitettu

Kuva tietysti kertoo paremmin kuin tuhat sanaa.  ::) Tai sit ma oon vain niin yksinkertainen etten ymmarra ;D tietysti jalkiviisaana on helppo sanoa etta edel pro-flo xt olis sopinut suoraan :-\

Kirjoitettu

Uuni tuare kuva eli menee hiukan ketuilleen tää 1205-tiiviste näin eli siis pulttijakoon nähden tiivistepinta liian ylös ja persuksiin (jakajaan) päin   >:( !!

Oikealla olevasta ruksikohdasta rosvoan toisenpuolen vesikierron tuumasella nipalla ja 19mm halk. vesiletkulla molemmilta puolilta imaria tohon Offenhauserin termostaattikoteloon, josta lähtee ylävesiletku termostaatin kautta syyläriin.

LT1_imari.jpg}

Kirjoitettu

Lisää . . . Imarin yläreuna siis kuvassa nyt alhaalla !!! Tiiviste ei osu kunnolla kohdilleen, vaikka imaritiivisteen molemmissa päissä (pääty reijissä) nyt 10mm tapit kohdistamassa tiivistettä paikoilleen !

lahikuva.jpg}

Kirjoitettu

kohdista imukanavat ja tee pulteille uudet reijat tivariin. Liimaa tivari kiinni ettei se liiku asennuksen aikana. laita pulttien kierteisiin sika liimaa niin eikohan se siita. muutenkin suosittelisin liimaamaan(ohut kerros sika liimaa) molempii puoliin keskimmaisten imukanavien kohdalla koska keskimmaisia pultteja ei tule.

Kirjoitettu

Jep ja thänks sulle neuvoista!  Niin täytyy sitten tehdä. Kävi vaan paskamaisesti kun yritin kaikkinkeinoin välttää tollasta -93 LT1-imaria.

Ostin Ebaystä, Buy it now-meiningillä hyvässä uskossa ameriikan-jampalta tollasen imarin joka piti olla 95-mallin camarosta ( myyntikuvienkin perusteella), mutta prkl, toi Irakin-veteraani lähetti mulle tollasen 93-mallist kuraa olevan romun kaikkine kilkkeineen, eikä enää sen jälkeen vastaillut viesteihini !!

Onneksi mulla on sentään alumiinimig argoni-kaasulla, jolla saan hitsattua puoliksi halkaistun putken imusarjaan tehtyyn koloon, et toi bensakiskojen etupäässä oleva yhdysputki mahtuu (94-> imarit) olemaan paikoillaan. Tosin prkl tossa -93 imarin valussa on hiukan eri jako bensasuuttimille kuin -94 -> eteenpäin bensakiskoissa eli ne ei tule ihan pystysuoraan kuten pitäisi tulla  :( (pistän taas kuvaa tänne kun olen siinä vaiheessa, niin helpottaa muita, jos joku painii saman ongelman kanssa joskus). Pakko siis sovittaa tollaset ´94-> bensakiskot et saa ton pikkujakajan sopimaan imusarjan taakse. -93-mallin imusarjassa on niin paljon roipetta tuolla takaosassa ettei tarvi sinne mitään v-jakajaa edes miettiä !

Kirjoitettu

Sitten mahtuu kun käyttää 94-> bensakiskoja.

Kirjoitettu

Kuvissa tuo tiiviste taitaa olla väärinpäin . Eli nuo numerot pitäis kait olla imaria vasten . Ja erityshuomioitava seikka on se , että päätimmäiset pultin reijät LT1 imarissa on korkeussuunnassa "väärässä" kohtaa . Eli niitäkin pitää vinguttaaa  :W

Kirjoitettu

Kuvissa tuo tiiviste taitaa olla väärinpäin . Eli nuo numerot pitäis kait olla imaria vasten . Ja erityshuomioitava seikka on se , että päätimmäiset pultin reijät LT1 imarissa on korkeussuunnassa "väärässä" kohtaa . Eli niitäkin pitää vinguttaaa  :W

Nyt tuli painavaa faktaa  \m/ !! ISO KIITOS !! En tiennyt että noitten päämmäistenkin linja heittää ketuiksi. Tämä oli se tärkein pointti, ihmettelin ja kirosin vaan niin prklsti eilen !!

Joo, toi tiiviste tuli eilen häthätää heitettyä vaan siihen päälle kun tonne talliin pikku kamferissa hyökkäsin puolialastomana kuvaamaan  ;D !

Mull on kato se vanha tpi-imari paikoillaan koneessa ja tarkoitus esivalmistella tota LT1-imaria mahdollisimman pitkälle ennenkuin sitten puran konehuonetta.

Kuvassa: Alumiinin hitsuuttelua tänään harrastin ja tein 94-> bensakiskoille imariin tilaa

Bensakiskojen_yhdysputki.jpg}

Kirjoitettu

Siistii.........  Mistä löysit irrallisen -94 mallisen pensakiskohässäkän ?  Mulla periaatteessa ois yhelle tarvis .

Kirjoitettu

Tilasin viime syksynä Ebay:stä erikseen. Joku jannu niitä siellä kauppasi kohtuu hintaa. Olisko ollut täydelliset kiskot vakioregun kanssa joku $50 + rahti.

Mä laitan tohon omaan rojektiini Accelin säädettävän regun ja kiinteän painemittarin ni saa ruuvailla paineita ylös-alas ;)

Keväälläkin voi olla Joulu ku kuvan romuja pääsee niputtamaan  :-P

palikkaa.jpg}

Kirjoitettu

on siinä vähäks aikaa askartelemista m/.

itämainen lentävä matto siirtyny rahti hommiin ;D

• 2 months later...
Kirjoitettu

Nyt on LT1-imari 350cid L98:n päällä  ja pelaa kohtuullisesti Cranen CompuCam 2032-nokalla. Jarno kysyy heti-kohta miksi Compin 08-304-8 ei pyöri lohkossa, mutta vastaus on se että pelkäsin tosissaan vakiokannen pakopuolen venaohjureiden ottavan kiinni .510" nostolla rautakansilla ja tein hätäratkaisun B.

Tässä pari kuvaa kohtuu valmiista konehuoneesta. Avaan projektiosioon tuotapikaa pikku jutskan mitä oon hääräillyt parin vuoden aikana ja kerron REHELLISESTI mitä toi LT1-konversio tuli maksamaan kaikkine muutostöineen Stealth Ramiin verrattuna (ketuttaa jo valmiiksi) !! Ainakin tossa "väärässä" 93-mallin imarissa oli riittävästi muutostöitä ja olisin madaltanut ennemmin ton Stealht Ramin mieluusti vakionokkapellin alle sopivaksi ::)-

Ainoat koneistustyöt mitkä teetin muualla oli virranjakajan korotusholkki ja öljyntäyttökorkki venakoppaan, kaikki muu ostettua ja kotona värkättyä alumiinihitsauksineen ja Belzonan kanssa pelatessa.

LT1_konversio_1.jpg}

Kirjoitettu

Tiietään et STB:n "made in home-raudan" latikkaosuus on korkeella, mutta tein sen viimevuonna TPI-imarin päälle, mutta nyt on aika REILUSTI rakoa LT1-sarjaan.

En tiedä viittinkö alkaa jatkamaan suoralla putkella ja pilkkoa sitä vaikka mielessä kävikin.

LT1_konversio_3.jpg}

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...