jonatani Posted April 23, 2009 Posted April 23, 2009 Eli otsikon mukainen ongelma, alkoi yhtäkkiä, pihasta lähtö-> normaali reipas kiihdytys ja meno pysäs ku seinään n.200m päähän, ei paukuttanut, ei mitään, sammui vaan. Tämän jälkeen ei ole kertaakaan edes luvannut, paikallistettu kipinän puuttumiseen. Vaihdettu jakajan kansi, pyörijä, sytkämoduuli, puola ja akku. Mitäs seuraavaksi? Ei anna mitään vikakoodeja ja omat keinot alkaa loppumaan Voiko loppuunkulunut akku jotenkin hukana ecm ohjelmat? Bensapumppu kyllä pyörii normaalisti ja täyttää linjat. Olen uusi naama täällä, mutta kiitokset jo valmiiksi vastauksista
Senior Posted April 23, 2009 Posted April 23, 2009 Onko MAF-versiollinen kone ? Jos on, ota MAF'fin töpseli irti. Jos käy, on MAF tai MAFfin releet sökönä. - edit : tuossahan se otsikossa olikin... ei anna kipinää. MAF'fin tarkastelu turhaa...
jonatani Posted April 23, 2009 Author Posted April 23, 2009 MAF versiollinen kone on juuh, liittimen irroituksella ei mitään vaikutusta, samaa startin pyörintää ilman hörähdystäkään.
jonatani Posted April 23, 2009 Author Posted April 23, 2009 Kyllä, näyttää nätisti akun plus navan ja lohkon-imusarjan-yms apulaitteiden välillä tuon 12V. Mikäs täsä "katkojakäämi" tuolla virranjakajan sisällä? Voiko mitata noista kahdesta piuhasta, jotka tuota signaalia sytkämoduulille jakajalta antaa, yleismittarilla startin avulla että yhdisteleekö?
F350 Posted April 23, 2009 Posted April 23, 2009 Kyllä, näyttää nätisti akun plus navan ja lohkon-imusarjan-yms apulaitteiden välillä tuon 12V. kannattaa silti tarkistaa piuhat ihan fyysisesti, jännite kun tulee vaikka yhtä "karvaa" pitkin mutta virtaa ei riitä kipinään
rokzetä Posted April 23, 2009 Posted April 23, 2009 kyllä vikakoodeja pitäs pukata.toimiiko sulla valo ,eli syttyy kun kääntää virran päälle? kuulostaa modulin tai puolan kuolemalta,mut jos ne uusittu niin joku liitos,maadotus.lähes joka vaivasta koodin pukkaa kyllä,pyörijän halkeeminen katkas kerran mun matkan eikä antanu mitään koodia.
jonatani Posted April 23, 2009 Author Posted April 23, 2009 Antaa koodin 12, eli kaikki ok? Tutkitaanpa noita johtoja vielä lisää, vaikka moneen kertaan niitä on jo kahteltu...
GTATL Posted April 23, 2009 Posted April 23, 2009 Tarkastappa oljynsuodattimen jalassa olevan oljunpaine anturin kunto. Jos ecm ei saa tietoa anturilta etta on oljyn paine, ei tule kipinaa.
GTATL Posted April 23, 2009 Posted April 23, 2009 Sehän vaikuttaa vaan bensapumppuun? Jep niihan se taiskin olla. Tsekkaa taalta missa jarjestyksessa testaat? http://chevythunder.com/ses_chart_a3a.htm
GTATL Posted April 23, 2009 Posted April 23, 2009 Oliskohan jakajan sisalla oleva hal anturi rikki. Siihen saa korjaus-sarjan. siella on anturi ja magneetti rengas. yksi viela tuli mieleen saako uusi sytty yksikko varmasti maata. Kiinnitys ruuvit muistaakseni maadoittaa yksikon.
Jake Posted April 23, 2009 Posted April 23, 2009 Mulla teki noin kun sytkämoduuli hajos sieltä jakajan sisältä.
jonatani Posted April 23, 2009 Author Posted April 23, 2009 Kuten sanoin, moduli on uusi. Tuon kaavion tapaan mitattu, ja kaikki näyttäis olevan ok. Täytyypi jatkaa tutkintaa huomenna, tuo modulin maadoitus ja sitten noi jakajan sisällä olevat palikat vielä...
xaekx Posted April 23, 2009 Posted April 23, 2009 Katsoppa liikkuuko kierroslukumittari yhtään kun starttaat. Jos ei liiku niin kipinä ei mene edes puolalle asti. Voi olla se reluktorin kela siellä jakajan sisällä rikki. Se kela antaa boksille ajastussignaalin sytkämoduulin kautta. Hall-anturia siellä ei ole. Tai sitten on koko ECM pimeenä.
GTATL Posted April 23, 2009 Posted April 23, 2009 Katsoppa liikkuuko kierroslukumittari yhtään kun starttaat. Jos ei liiku niin kipinä ei mene edes puolalle asti. Voi olla se reluktorin kela siellä jakajan sisällä rikki. Se kela antaa boksille ajastussignaalin sytkämoduulin kautta. Hall-anturia siellä ei ole. Tai sitten on koko ECM pimeenä. Tarkoitat nyt varmaan etta variable reluctor sensor antaa sen signaalin sytytys modulille ja moduli antaa taas signaalin boksille
Jarno Posted April 23, 2009 Posted April 23, 2009 b-pumppu pyörii,mutta tuleeko bensaa suuttimille asti?
xaekx Posted April 24, 2009 Posted April 24, 2009 Tarkoitat nyt varmaan etta variable reluctor sensor antaa sen signaalin sytytys modulille ja moduli antaa taas signaalin boksille Monesti erilaisissa piirroksissa (vaikka Megasquirttiin liittyvissä) on piirretty sinne se VR sensori erikseen. Oikeasti tämä "VR sensori" on juuri se kela (pickup coil) jonka ympärillä magneettinen reluktori pyörii. Pickup coil on tämän näköinen: http://info.rockauto.com/SMP/SMPDetail.html?LX-342T_FULL.jpg Tässä tapauksessa arvelin että juuri tuo kela voi olla jotenkin rikki (tai hapettunut yms...). Jos sytkämoduuli on jo vaihdettu ja toimii niin tuo pickup coil on se toinen osa mikä voi olla hajalla. Muuta vaihdettavaa siellä jakajassa ei sitten olekkaan, jos ei huomioida mekaanisia osia. Voihan se reluktorikin olla säpäleinä mutta sen kyllä huomaa helposti kun palasia pitäis olla ympäri jakajaa.
Senior Posted April 24, 2009 Posted April 24, 2009 Ja tuon sytkämoduulin töpseli voi olla entinen... sen kontaktit kannattaa tarkistaa... nimim. kokemusta on.
jonatani Posted April 24, 2009 Author Posted April 24, 2009 Duddii, vika paikallistettu, juurikin tuosta "reluktorista" tainnu yksi siipi irrota, hajoittaa tuon kelan ja nyt on sit molemmat rikki. Nooh, nehän saa varaosina joten uudet on jo tilauksessa, jos sitten päästäisi taas liikenteeseen Kiitokset neuvoista.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now