Jump to content

Recommended Posts

Posted

Eli otsikon mukainen ongelma, alkoi yhtäkkiä, pihasta lähtö-> normaali reipas kiihdytys ja meno pysäs ku seinään n.200m päähän, ei paukuttanut, ei mitään, sammui vaan. Tämän jälkeen ei ole kertaakaan edes luvannut, paikallistettu kipinän puuttumiseen.

 

Vaihdettu jakajan kansi, pyörijä, sytkämoduuli, puola ja akku. Mitäs seuraavaksi? Ei anna mitään vikakoodeja ja omat keinot alkaa loppumaan :( Voiko loppuunkulunut akku jotenkin hukana ecm ohjelmat? Bensapumppu kyllä pyörii normaalisti ja täyttää linjat.

 

Olen uusi naama täällä, mutta kiitokset jo valmiiksi vastauksista ;)

Posted

Onko MAF-versiollinen kone ? Jos on, ota MAF'fin töpseli irti. Jos käy, on MAF tai MAFfin releet sökönä.

 

- edit :  tuossahan se otsikossa olikin... ei anna kipinää. MAF'fin tarkastelu turhaa... 

Posted

MAF versiollinen kone on juuh, liittimen irroituksella ei mitään vaikutusta, samaa startin pyörintää ilman hörähdystäkään.

Posted

onko maapiuhat koneelle kunnossa??

Posted

Kyllä, näyttää nätisti akun plus navan ja lohkon-imusarjan-yms apulaitteiden välillä tuon 12V. Mikäs täsä "katkojakäämi" tuolla virranjakajan sisällä? Voiko mitata noista kahdesta piuhasta, jotka tuota signaalia sytkämoduulille jakajalta antaa, yleismittarilla startin avulla että yhdisteleekö?

Posted

Kyllä, näyttää nätisti akun plus navan ja lohkon-imusarjan-yms apulaitteiden välillä tuon 12V.

kannattaa silti tarkistaa piuhat ihan fyysisesti, jännite kun tulee vaikka yhtä "karvaa" pitkin mutta virtaa ei riitä kipinään
Posted

kyllä vikakoodeja pitäs pukata.toimiiko sulla valo ,eli syttyy kun kääntää virran päälle? kuulostaa modulin tai puolan kuolemalta,mut jos ne uusittu niin joku liitos,maadotus.lähes joka vaivasta koodin pukkaa kyllä,pyörijän halkeeminen katkas kerran mun matkan eikä antanu mitään koodia.

Posted

Antaa koodin 12, eli kaikki ok? Tutkitaanpa noita johtoja vielä lisää, vaikka moneen kertaan niitä on jo kahteltu...

Posted

Tarkastappa oljynsuodattimen jalassa olevan oljunpaine anturin kunto. Jos ecm ei saa tietoa anturilta etta on oljyn paine, ei tule kipinaa.

Posted

Sehän vaikuttaa vaan bensapumppuun?

Posted

Oliskohan jakajan sisalla oleva hal anturi rikki. Siihen saa korjaus-sarjan. siella on anturi ja magneetti rengas. yksi viela tuli mieleen saako uusi sytty yksikko varmasti maata. Kiinnitys ruuvit muistaakseni maadoittaa yksikon.

Posted

Mulla teki noin kun sytkämoduuli hajos sieltä jakajan sisältä.

Posted

Kuten sanoin, moduli on uusi.

 

Tuon kaavion tapaan mitattu, ja kaikki näyttäis olevan ok. Täytyypi jatkaa tutkintaa huomenna, tuo modulin maadoitus ja sitten noi jakajan sisällä olevat palikat vielä...

Posted

Katsoppa liikkuuko kierroslukumittari yhtään kun starttaat. Jos ei liiku niin kipinä ei mene edes puolalle asti. Voi olla se reluktorin kela siellä jakajan sisällä rikki. Se kela antaa boksille ajastussignaalin sytkämoduulin kautta. Hall-anturia siellä ei ole. Tai sitten on koko ECM pimeenä.

Posted

Katsoppa liikkuuko kierroslukumittari yhtään kun starttaat. Jos ei liiku niin kipinä ei mene edes puolalle asti. Voi olla se reluktorin kela siellä jakajan sisällä rikki. Se kela antaa boksille ajastussignaalin sytkämoduulin kautta. Hall-anturia siellä ei ole. Tai sitten on koko ECM pimeenä.

Tarkoitat nyt varmaan etta variable reluctor sensor antaa sen signaalin sytytys modulille ja moduli antaa taas signaalin boksille ;)

Posted

b-pumppu pyörii,mutta tuleeko bensaa suuttimille asti?  :W

Posted

Tarkoitat nyt varmaan etta variable reluctor sensor antaa sen signaalin sytytys modulille ja moduli antaa taas signaalin boksille ;)

 

Monesti erilaisissa piirroksissa (vaikka Megasquirttiin liittyvissä) on piirretty sinne se VR sensori erikseen. Oikeasti tämä "VR sensori" on juuri se kela (pickup coil) jonka ympärillä magneettinen reluktori pyörii. Pickup coil on tämän näköinen: http://info.rockauto.com/SMP/SMPDetail.html?LX-342T_FULL.jpg 

Tässä tapauksessa arvelin että juuri tuo kela voi olla jotenkin rikki (tai hapettunut yms...). Jos sytkämoduuli on jo vaihdettu ja toimii niin tuo pickup coil on se toinen osa mikä voi olla hajalla. Muuta vaihdettavaa siellä jakajassa ei sitten olekkaan, jos ei huomioida mekaanisia osia. Voihan se reluktorikin olla säpäleinä mutta sen kyllä huomaa helposti kun palasia pitäis olla ympäri jakajaa.

Posted

Ja tuon sytkämoduulin töpseli voi olla entinen...  sen kontaktit kannattaa tarkistaa...  nimim. kokemusta on.

 

Posted

Duddii, vika paikallistettu, juurikin tuosta "reluktorista" tainnu yksi siipi irrota, hajoittaa tuon kelan ja nyt on sit molemmat rikki. Nooh, nehän saa varaosina joten uudet on jo tilauksessa, jos sitten päästäisi taas liikenteeseen :)

 

Kiitokset neuvoista.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...