Jump to content

Pulttien, muttereiden ja prikkojen puhdistus sekä jälkikäsittely?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Putsasin Camarosta irroitettuja pultteja ja tuli mieleen, että miten ne kannattaisi sen jälkeen käsitellä?

Puhdistuksessa olen käyttänyt osien pesuun tarkoitettuja aineita, mutta koska niissä on usein ollut sitkeää likaa ja ruostetta, olen käyttänyt myös smirkelin messinkistä harjaa niitten puhdistukseen. Kun ne puhdistaa kiiltäviksi, niin häipyykö siitä jokin pinnoite joka nyt jälkikäteen sitten puhdistettuna edesauttaa ruostumista?

Eli millä/ miten ne käsittelisi puhdistuksen jälkeen vai tarviiko mitään?

Kirjoitettu

Fosfatointi

Onkos tuo tehtävissä kotikonstein vai vaatiiko romujen kuljettamista johoinkin alan mestaan?

Kirjoitettu

Sitten on oldskool  "mustaus"

pillillä palikka kuumaks ja jäteöljyastiaan, kiillotus ja sama uudestaan, tulee kuin musta kromi kun jaksaa vaan värkätä... käry on m-

Kirjoitettu

Aika hankalalta näyttää tuo fosfatointikin kun pikkuosista on kysymys ???

Miten olisi jokin ohut maalaus, sinkkispray tai pelkkä öljyäminen esim. WD-40?

Kirjoitettu

Keltapassivointi eli nykyään kiiltosinkkaus jolain muulla kuin 6 arvoisella kromilla. Ei muuta kuin rautalankaa ja pultit kylpyyn. Homma toimii jollain kilohinnalla... m/

Kirjoitettu

Joskus olen käyttänyt kelta passivoinnissa / sähkö sinktyksessä, ruosteen poiston tein sitruunahapolla niin jäi kaikki mekaaninen työ väliin.. varsinkin kun esipesu oli ultraääni pesurilla =)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...