Chonder Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2009 Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2009 Mulla alkaa ideat loppua... Yritin camaroa käynnistää, mutta startti ei pyörittänyt. Tässä vaiheessa vielä merkkivalot ym syttyivät kojelautaan kun oli virrat päällä. Outo juttu oli, että starttausyrityksen jälkeen virrat päällä rundimittari nousi hiljalleen nollasta 7 tonniin ( auto ollu mulla 2v eikä toi oo ikinä edes liikahtanut) lisäksi kun neula osui 7000rpm niin kuskin puolelta jostain kuului naks, naks, naks. rundimittarin ylösnousemuksesta huolimatta pistin akun lataukseen, luulin ettei jaksanu pyörittä starttia mut ei senkään jälkeen vielä mitään. kömmin auton alle ja yritin saada startin pyörimään "väkisin" eli ruuvimeisseliä johtojen väliin. startin moottori pyöri, muttei pyörittänyt konetta kuitenkaan. ajattelin vian olevan solenoidissa tai itse startissa, olihan tuo jo viime kesänä näyttänyt antautumisen merkkejä joten us partsista kävin hakemassa tehostartin. se paikalle ja käänsin avaimesta niin ei mitään, ei yhtään mitään tapahtunut (merkkivaloja yms ei syttynyt) koitin ajovaloja päälle, ei nekään toiminu (vaikka juuri ennen startin irroittamista olin laittanu uudet rekisterikilven valot ja testasin että toimivat, silloin vielä kaikki valot toimi) Katoin läpi kaikki maajohdot mitkä löysin, avasin ja puhdistin vaikka olivat muutenkin ihan ok kunnossa (myös ne tulipellin ja koneen välissä olevat, kun auto on pukeilla ja laatikko irti pääsee käsiksi). Seuraavaksi uuden akun ostoon, tässä vaiheessa koitettu kahtaa vanhaa akkua. ei vieläkään mitään. uusikin startti vain pyörii itsekseen pakkostarttia koitaessa. Startin johdot saattaa olla väärin, vaikka laitoin samalla lailla kuin vanhassakin oli, mutta huomaa että siellä on joku kotisähkömies käynyt ennenkin (sähköteippiä yms). kaikki sulakkeet on ehjät eikä mitään palaneen käryä haise missään... Mikä multa on nyt jäänyt huomaamatta, vetääkö niin pahasti oikkariin jossain että menee kaikkialta sähköt? onko jossain joku maaginen rele joka voi tällaista aiheuttaa? mittaristossa maadoitusonkelma kun sekoilee?
camaro82 Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2009 Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2009 Oliskohan vika siinä päävirtajohdossa mikä tulee sulakerasialle, kosketushäiriöö tms?
Chonder Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2009 Oliskohan vika siinä päävirtajohdossa mikä tulee sulakerasialle, kosketushäiriöö tms? tuo täytyy tarkistaa
mikke Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2009 Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2009 siel startille tulevas(eteenpän lähteväs) nipus on niitä johtosulakkeita kannattaa kattoo ja mitata ovatko ehjiä
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään