Jump to content

Ilmastointi laite?

Guest Jukka

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kun se piru ei enää kunnolla kylmää pukkaa niin pitäiskö "nakata mäkeen"?

Mites on onko sen poisto mimmonen homma? Viime kesänä kyllä tavallaan lupasin itelleni etten enää ikinä osta autoa jossa ei oo a/c:tä...

Kirjoitettu

Älä pois heitä :( mullakin on onkelmia A/C:n kanssa mutta kylmä sen kuntoon laitatan :)On se mahtava peli kesällä :P 8)

Kirjoitettu

Eikö ny kumminki kannattas käydä täyttämäs se kapine uusilla aineilla...Ei maksa paljo ja A/C on kyl h.lvetin kiva jopa Suomen kesäs...Ja pääsee helpommal kun ei tarvi purkaa mitään...heh...

Kirjoitettu

SIX mä en tykkää nahka sisustuksesta :( vaikka on komean näköinen ;)

Kirjoitettu

Kuulemma Mäki-Ikola täyttelee niitä Härmäs.

Jos kumminki päätät poistaa nii voisin ostaa kompuran halvalla nii ei tartte viedä keräykseen ;)

Omas rupes laakerit huutamaan just ku tuli helteet >:(

Kirjoitettu

Mulla vois löytyä toimiva kompura se on kyllä305 kaasari koneesta mutta ehjä :)Jos kiinnostaa niin laita mailia niin mä voin katsoa että löytyykö se vielä :-[se vielä ei ole hinnalla pilattu ja jos on vikaa niinotan sen takas 8)

Kirjoitettu

Ilmastointi ei tykkää käyttämättömyydestä... tiivisteetkö ne oli mitkä pettävät... sama rumba meilläkin edessä, kunhan saamme ehjän kennon ensin. Targa-katosta ei ole paljoakaan apua, jos lämpötila kohoaa kolmenkympin paikkeille... pää palaa...

Kirjoitettu

Sain just kesällä aineet sisään ja vörkki hyvin :)Sit kerran tulin kotipihalle ja ihmettelin että mikä suhisee? katoin vuotaako vesiletku vai mikä :(Suhisi vielä parin tunnin päästäkin niin sit huomasin et A/C:n joku letku tai putki on revennyt :'(Luultavasti joku liitin >:(

• 6 months later...
Kirjoitettu

omassa ei kans toi ilmastointi enää pelannu, joten purin sen kokonaan pois, eikä ollut ollenkaan paha homma. mulla ois ny sitten tommosen 305:sen kaasaripadan ilmastointivermeet myytävänä jos kiinnostaa. kaikki muut on ilmeisesti ehjiä mut ilmastointi oli tyhjentynyt letkuvuodon seurauksena, että kompuraa ja kenno ainakin löytys

Kirjoitettu

Jos se ei enää ´kunnolla´pukkaa kylmää, niin aine on vaan vähissä, mitään ei ole hajonnut. Sen R12(freon) sekaan sopii lurauttaa Isceon 49 ainetta(R 413), koska freonia tuskin enää mistään saa.

Kirjoitettu

Itse otin juuri viimeisen ilmastoinnin osan eli sen kennon mistä se ilma puhalletaan läpi matkustamoon pois. Tein tilalle pienemmän kotelon ja sain näin rutkasti lisää harrastustilaa... Saa kannet helpommin paikalleen ja pakosarjat yläpuolelta kiinni jne.

Noista koteloista en tiedä että saako niitä valmiina noita pieniä vai joutuuko tekemään itse.

Kirjoitettu

Kyllähän noita pikkukoteloita on ei ilmastoiduissa autoissa. Ite sain semmosen pikkukotelon silt hepult joka osti mun kompuran. Kotelon syvyys on muistaakseni noin 7 senttiä.. Huomattavasti helpommin onnistuu toi pakosarjojen kiristely... Tos kuvas se näkyy se kotelo...

Kiiltävin osa pannuhuoneessa

http://www.sporttiauto.com/dynimages/127-2765_IMG.JPG

Kirjoitettu

Hei! Mikä ihmeen into porukalla on vähentää autojen varustetasoa? Nyt kun myydään uusia autoja, niin järjestään

niissä on pieniä ropposia myöden ilmastointi. Kyllä itseä ainakin otti pannuun pari kesää sitten kun AC ei skulannut. Siis jos AC ei toimi niin vika voi olla esim . painekytkimessä, mutta yleensä kun puhutaan yli 5 vuotta vanhoista vehkeistä niin kylmäaineen vähyys

estää kompuran pyörimisen. Kompuran stefa kuivuu pitkään käyttämättömyyden takia, siksi AC:tä pitäisi käyttää keran kuussa vähintään 5 min. Sit ja kun viette korjattavaksi, niin selvittäkää etukäteeen mitä remonttireiska on tekemässä. Pelkän kaasun lisääminen kuivaan järjestelmään hajoittaa nimittäin kompuran ja

kaasut myös karkaavat järjestelmästä. Oikeaoppisesti kun homma tehdään niin sinne lisätään myös erikoisöljyä, joka voitelee sen stefan ja koko kompuran. Hyvä olisi vielä laittaa väriampulli mukaan mahdollisia vuotoja varten. (tarkistetaan uv-valolla) Jääkaappimiesten tikittäjällä ei tee mitään(haistelee vuotoja)

Kuivaimen ryynit pitäisi kannssa joskus vaihtaa. Myös painekytkimien tarkistus ja mahdollinen vaihto kuuluu ko. hommaan. On se toimiessaan vaan niin mukava, ja konehuoneen ahtaus antaa vaan haastetta muuhun ruuvailuun ;)

Kirjoitettu

samaa mieltä gtatiipiin kanssa! kyllä nuo mukavuusvarusteet o kivoja olla olemassa, en ainakaan ilmastointii enkä vakionopeudensäädintä heittäs pois, iteasiassa enmitään hilavitkutinta mitä autosta löytyy...tosin kyllä voimaa pitää olla, mutta mun mielestä senkään takia en luopus mukavuudesta... 8)

Kirjoitettu

Ei tosi raaseri mitään mukavuuksia kaipaile! Alusta niin jäykkä että paikat irtoo hampaista, meteli niin kova että vaatii korvatulpat ennenku voi ajaa yli neljääkymppiä ja ohjaamossa niin kuuma, ettei ikkunat kiinni voi ajaa ollenkaan... siinä on sitä asennetta. Siihen pyritään :D

Kirjoitettu

Zantasmo: eikös tästä jo taitettu tästä peistä yyterissä?

Kirjoitettu

meteli niin kova että vaatii korvatulpat ennenku voi ajaa yli neljääkymppiä ja ohjaamossa niin kuuma, ettei ikkunat kiinni voi ajaa ollenkaan... siinä on sitä asennetta. Siihen pyritään :D

Heh.. Kuulostaa noi kohdat kieltämättä mun autolta... ;D

Kirjoitettu

Se onkin kompromissi-ilmastointi: osaksi niin raaseri, osaksi niin luxus!

Kirjoitettu

SIX mä en tykkää nahka sisustuksesta :( vaikka on komean näköinen ;)

Kangasverhoilu on pirullinen jos Targapalat vuotaa.... ainakin luulis et se imis kaiken :o

Pari kertaa on mulla tippunu vettä sisään mutta ei nyt mitään hirveitä määriä. Tosin kerran autopesussa ruiskus sisään oikeen kunnolla :D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...