Jump to content

mun restaurointi projekti

Guest jarit

Recommended Posts

Kirjoitettu

Mun projekti on nähtävillä: www.restoredsportscars.com ja sieltä valikosta "Camaro 1970".

Kyse on -70:sestä SS/RS 350cid /300hp + Muncie + 12bolt jota on restauroitu museoauto kuntoon. Auto alkaa olla ajokunnossa neljän vuoden puurtamisen jälkeen mutta museoleimaus taitaa jäädä ensi keväälle sillä vielä tarkoitus on tehdä etupään puslien ja jousien vaihdot ja maalata tukivarret yms. sekä viimeistellä sisustus. No eihän tommoinen juttu ole koskaan valmis vaan aina on jotai hiplattavaa.

Kirjoitettu

Hienoa työtä, ja varsinkin kun työn alla on se "THE" Camaro, eli siis vm. '70 :P

Kirjoitettu

Hieno peli on , noissa malleissa on sitä jotakin .

Kirjoitettu

Tampereella pyörii pari tuommoista kanssa.. aika räikeen värisiä ja kauheet äänet molemmissa 8) jumputi jumputi... :P

Kirjoitettu

Kiitos kiitos kauniista kehuista!

Joo, tuo ääni -juttu oli mullekin hieman herkkä paikka ja siksi lähdin aivan toisille linjoille ja pikemminkin tavoite oli siisti käyntiääni tehojen/painon kustannuksella.

-Orkkis nokka jotta tyhjäkäynti saadaan siistiksi. Nokkaan tehtiin nostoja hieman 1,6 rullavipoilla joten asteet siinä ovat vakiot

-Hankin orkkis pikimassa-ääneneristematot sisälattiaan.

-Pohjalevyssä on ulkopuolella ja takakontissa myös sisällä 2-3mm 3M:n kovaa proto (röpo) massaa joka myöskin eristää jonkin verran.

-Konepellissä orkkis vuorivilla matto ääneneristeenä.

-Sisustan takapenkin seinien paneeleiden alla on ääneneristys tämän päivän materiaaleilla.

-Pakosarjat ovat pitkät valusarjat joita voisi kyllä hieman killottaa tulevana talvena sisäpinnalta.

Kaikki tämä äänentorjunta tehtiin koska putkisto autossa on myös alkuperäisillä kaavoilla (by Martelius): 2" tuplaputket, ei yhdysputkea ja vain yksi vaimentaja poikittain. Eli tuon putkiston vaimennuskyky ei ole kovin ihmeellinen.

Minullakin teki mieli maalauttaa se jollain 1970 Citrus Greenillä, Hugger Orangella tai vastaavalla klassisella GM:n muskeliauto värillä mutta päädyin kuitenkin cowl tagin mukaiseen Classic Copperiin vaikka se ei ole varmaan suuren yleisön makuun. Mutta se on vaan joskus ollut sellainen....

• 8 months later...
Kirjoitettu

No niin, nostetta tähänkin vanhaan topicciin:

Pari päivää sitten projekti saavuttu yhden virstanpylvään kun MR -katsari sedät kävi vierailulla tallissa ja tämä muodollisuus tuli suoritettua. Oli erittäin asillinen tilaisuus ja hyvät juttelut, ei mitään moitittavaa minulla heistä eikä heillä minun autosta ;)

Nostan erityisesti hattua heidän palvelulleen saapua kotitalliin.

Tämähän ei tarkoita missään tapauksessa projektin päättymistä, sillä nypläämistä näissä on aina. Seuraavaksi voisi vaikka rempata sen #match Muncien M20 tallin nurkasta autoon sen nykyisen M21:n tilalle, etsiä jostain hyvät vesikouru listat, laittaa key reminder toimimaan ja rakennella vanha tcs -zydeemi uudestaan.....onhan näitä pikku juttuja joita voi aina fiksailla ja hakea tilalle parempi kuntoisia osia.

Kirjoitettu

Mahtavaa :)

Voisiko olla toiveissa nähdä kenties livenä kesän miitissä Kalajoella?

-edit- Kait tuo eturekisterikilpi jää pois? Tuhoaa -mielestäni- tuon keulan totaalisesti.

Kirjoitettu

Yritetään Kalajokea.

Forssa on kalenterissa.

Eturekkari valitettavasti jää tuohon oikeaan alakulmaan. Se ei tosiaan ole kovin kaunis mutta kun tuota keulaa on aikansa katsellut niin ei sitä oikein muuallekaan saa menemään. Paikka on siis tehtaan aikanaan valitsema joten yritin minimoida kauneusvirheen laittamalla tehtaan rekkarikilpi raudan kiinni paikkaansa.

Kysymys josta voisi järjestää huutoääenstyksen on etuspoikka. Pitäisikö asentaa vai jättää väliin ?

Faktat:

-En maininnut MR katselmoinnissa asiasta = mun moka

- 1970 etu spoikkaa ei ollut tarjolla mutta keulassa on valmiit reiät sen asennukseen. Tehdas siis varautui siihen mutta toi sen vasta -71 spoileri optioon D80. Tekikö diilerit sitä itse -70 autoille ? Todennäköisesti kyllä eli homma on perusteltavissa kummin päin tahansa.

-Auton jouset on noin 2" lyhemmät ja jäykemmät kuin vakio -70 jouset = siis suoraan -81 z28:n replacement jouset by Moog. Aivan uskomattoman hyvä nyt rempan jälkeen mutta hieman matalampi. Spoikan kanssa maavara on törkeän pieni. Kuvassa auto on hieman perä kuopassa joten kuva hämää siis hieman.

Kirjoitettu

Tämä raadin jäsen sanoo:

- Museorekisteri : autolla ei ajeta kun se maksimi (oliko?) 30 päivää vuodessa = jätä se kilpi suosiolla pois. Ei ole järkeä pilata noin hienoa keulaa, kun sitä ei ole alunperinkään siihen tarvinnut laittaa...

- Nyt ei heti tule tälle arvostelijalle tuo spoikkalook mieleen ...

- Jouset ok

Kirjoitettu

Onnittelut tuosta MR-rekisteröinnistä varmaan yksi Suomen hienoimmista(ellei hienoin) orkkis Camaroista.Kauniit muodot,eikä kaipaa mielestäni sitä spoileria(oon aina mielessäni yhdistänyt,että jos on raidat niin sitten spoileri=rallilook).

• 1 month later...
Kirjoitettu

Mulle kolisi parhaiten tässä tuo väritys.Tosi hyvin istuu.Ja tuosta kilvestä ..jos haluaa olla toppahousujen kanssa väleissä pidä se kilpi kii.Mulla on kans tuossa kulmassa ja aijempi omistaja ei pitänyt sitä ollenkaan.Ja useat kerrat sai toppahousuilta huomautuksen.

• 5 months later...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...