sami Posted May 30, 2009 Posted May 30, 2009 rupespahan kompura savuaan, mut päästiin kumminkin perille sulakkeen poistolla. oiskohan menny jumiin pystyykö korjaamaan
carita Posted May 30, 2009 Posted May 30, 2009 rupespahan kompura savuaan, mut päästiin kumminkin perille sulakkeen poistolla. oiskohan menny jumiin pystyykö korjaamaan Yleensä niistä se takalaakeri pettää, se on vaihdettavissa eli ei tarvi koko kompuraa uusia -edit- Koska on ilmastointi huollettu, saattaa olla jumissakin, ellei ole öljyä laitettu voitelemaan ... ja jos on itse kompura jumissa, sitä on hankalampi lähteä korjailemaan.
sami Posted May 30, 2009 Author Posted May 30, 2009 Yleensä niistä se takalaakeri pettää, se on vaihdettavissa eli ei tarvi koko kompuraa uusia -edit- Koska on ilmastointi huollettu, saattaa olla jumissakin, ellei ole öljyä laitettu voitelemaan ... ja jos on itse kompura jumissa, sitä on hankalampi lähteä korjailemaan. huollosta ei tietoo voiko itte ruikata öljyä jostain
sami Posted May 30, 2009 Author Posted May 30, 2009 nii ja se savu tuloo siitä etupuolelta pystyy näköjään ajelee onkelmitta ku johot irti ettei mee kompura päälle
carita Posted May 30, 2009 Posted May 30, 2009 huollosta ei tietoo voiko itte ruikata öljyä jostain Olen ymmärtänyt, että ilmastoinnin täytön yhteydessä lisätään voitelukamat, eli en usko että voi itse ruikata öljyä mistään . Korjatkaa toki, jos olen väärässä. Savua edestä..hmm, hihnapyörä tuossa mallissa myös edessä?
sami Posted May 30, 2009 Author Posted May 30, 2009 jep hihna edessä mut ei hihna käryä.... täytyy kohta käydä tutkailee tilannetta kuhan vähä jäähtyny
sami Posted May 30, 2009 Author Posted May 30, 2009 nonii.. se vapaapyörä pyörii niinku pitääkin, oli aika jumissa se kompura eli ku siitä keskeltä sitä yritti pyöritellä liekkö sitte hihna kumminkin kärynny ku nalkannu ilmastoinnin päälle. jos jollain myynnnissä kompura apparinpuolelle nii eiku tarjoomaan....
Vici Posted June 1, 2009 Posted June 1, 2009 Ensin häipyy kylmäaineet ja sitten häipyy öljyt. Näin kertoi alan ammattilainen minulle. Noita kompuroita näkyy olevan jonkun verran kaupan täällä. Ei muuta, ku hakua ja soittelua. Monethan poistaa tuon ilmastoinnin, kun alkaa virittämään eli kompuroita pitäis kyl olla.
harley1000 Posted August 24, 2011 Posted August 24, 2011 Jep , savua myös meillä kun laittaa ilmastoinnin päälle, kompura on yhtäpuuta ja hihna savuaa... Voiko ilmastoinnin ohittaa jotenkin? Sais pelkän lämppärin puhaltimen toimimaan myös silloin kun auto on käynnissä.(puhallin toimii aivan niin kuin sen pitääkin, auton moottorin ollessa sammutettuna.) Alkaa nimittäin ilmat kylmenemään ja tarvitaan lämpöä autoon. Ponu 95 LT1 kun on pakko laittaa tuo lämppärin säädin sellaiseen asentoon että kompura lähtee aina pyörimään? tai ainakin pitäis pyöriä.
JoukoY Posted August 24, 2011 Posted August 24, 2011 Jep , savua myös meillä kun laittaa ilmastoinnin päälle, kompura on yhtäpuuta ja hihna savuaa... Voiko ilmastoinnin ohittaa jotenkin? Sais pelkän lämppärin puhaltimen toimimaan myös silloin kun auto on käynnissä.(puhallin toimii aivan niin kuin sen pitääkin, auton moottorin ollessa sammutettuna.) Alkaa nimittäin ilmat kylmenemään ja tarvitaan lämpöä autoon. Ponu 95 LT1 kun on pakko laittaa tuo lämppärin säädin sellaiseen asentoon että kompura lähtee aina pyörimään? tai ainakin pitäis pyöriä. Oletko kokeillut irrottaa pistokkeen kompuran kyljestä?
harley1000 Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 Pitää kokeilla ryömiä auton alle irroittaa....
F350 Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 Pitää kokeilla ryömiä auton alle irroittaa.... siinähän se pistoke on kompuran päällä, suotta ryömii auton alle
harley1000 Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 Joo siinähän se on päällä, mutta ei oikein ainakaan meikäläisen kädet mahdu irroittamaan... No ei hätää, sulake irti ja vot nyt saa puhaltimen toimimaan ilman kompuraa(on kyllä yhteinen sulake cruisen kanssa yhteinen)
Fenix Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 Tarkoitammeko kuvan osaa nro.9? http://shbox.com/1/ac_compressor_mounting.jpg Uteliaisuuttani katsoin netistä 4gen ac:n eroja 3 geniin ja oli lähinnä siinä onko kompura vasemmalla vai oikealla, mutta näytti olevan ihan hyvin liitin esillä
Recommended Posts