FatBastard Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2009 Tuli tässä kaverin kanssa puheeksi tuon 3gennerin stroukkaaminen kun se nyt varmaan paras tapa yleisesti kasvattaa tehoa. Oma mieltymys on korkealle kiertävä kasi joka on myös kierrosherkkä, mielipiteitä on varmaan monia teho/vääntöalueen suhteen, mutta minä tykkään kiertävästä. Millä kokoonpanolla ja minkätyylisellä isku/porauksella tuosta koneesta saa rakennettua suhthyvin kiertävän. Stealthram on nyt varmaan heti hankittava ja raju nokka, mutta lähinnä tuo alakerta ja kannet että minkälaiset niiden pitäisi olla? Olen joskus kuullut että perinteisen reseptin 383 kiertää hyvin, mutta onko muita kokoonpanoja?
Nova Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2009 Stroukkaamisella saatava teho on "kalleinta" ja sitä tulee aika vähän jos kone on muuten ehjä. Mikä on muuten hyvin kiertävä? +7500 rpm?
xaekx Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2009 Eikös se yleensä ottaen ole silleen että 383 stroukkeri ei ole juurikaan mikään kierroshirmu, johtuen kampikulmista yms? Ennemmin kannattaa destroukata, eli lyhentää iskunpituutta. Sillä konstilla on rakennettu hienosti kiekuvia kaseja. Tai ei muuta iskunpituutta ollenkaan, joka saattaa olla jopa järkevin strategia. Jos tavoitteena on todella korkealle kiertävä kone, niin kaikkien liikkuvien osien pitää olla kestäviä JA keveitä, eli maksaa $$$.
FatBastard Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Niin ei tarkotus olekkaan mitään ferraria tehdäkkään vaan just sinne 7500rpm kiertävä kone. Kaverilla oli ollu jonku pätevän kaverin rakentama 383 capricessaan aikanaan niin se ainaki kehui sen kiertävän iloisesti sinne 7500rpm hujakoille. Mikäs se oli se juttu jossa kone kasattiin johonki 400 lohkoon ja siihen sitten lyhytiskuset kalut sisälle? taitaa vaan sille paketille tulla hintaa eniten kun joutuu kaiken tekemään uudestaan. En tiedä ehkä tuo perinteinen 383 voi olla paras kuitenki.
rstuning Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Mikäs se oli se juttu jossa kone kasattiin johonki 400 lohkoon ja siihen sitten lyhytiskuset kalut sisälle? taitaa vaan sille paketille tulla hintaa eniten kun joutuu kaiken tekemään uudestaan. Mä meinaan tehä 350 iskulla 400 porauksella 6" veiveillä Dartin SHP lohkosta 372cid koneen. Pitäs olla kierrosystävällinen, mutta hintavaksi tulee... Lohkojahan on tietty parempia/kalliimpiakin... Kaveri kierrättää 372cid twinturbo kiihdytysauton konetta 9000rpm+... Toki lohkoja menee Voisin kuvitella että 7500-8000rpm menee vielä mukavasti tolla setupilla jonka rakennan, toki imusarja, nokka yms ei sitten tuekkaan enää niin hirveitä kierroksia, mutta ehkä myöhemmin jotain muuta.
FatBastard Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Niin jostain vastaavasti minäkin olen kuullut/lukenut ja ennenkaikkea pitäisi tuon setupin tykätä kierroksista. Mitenkäs pitkälle tuommonen stealthram virtaa hyvin jos semoosen alakerran kaveriksi laittaisi. Mistähän noita 400 lohkoja kannattas alkaa metsästämään?
Rale Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 ihan tavallisella stroukki 383cid koneella kiertää hienosti 7000rpm. tarviat vain stealth ram.in ja 3.750 kampuran , 6" veivit ja noille sopivat männät. tasapainoitus on erittäin tärkeää, tee/teetä se kunnolla. jos aiot käyttää hydraulisia nostajia, niin ehdoton max rpm on 7500, kovilla nostimilla voit päästä vielä kovemmille kierroksille. kansiksi jotkuu 190cc kanavilla ja nokaksi joku .050 yli 240. näitä kombinaatio mahdollisuuksia on just yhtä monta kuin koneen rakentajia, sun vaan tarttee löytää se oma.
rstuning Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Niin jostain vastaavasti minäkin olen kuullut/lukenut ja ennenkaikkea pitäisi tuon setupin tykätä kierroksista. Mitenkäs pitkälle tuommonen stealthram virtaa hyvin jos semoosen alakerran kaveriksi laittaisi. Mistähän noita 400 lohkoja kannattas alkaa metsästämään? Ei varmaan kannata normaalista 400 lohkosta tehä kun tahtovat olla heikompia kuin 350 ja kalliitakin. Tehtaan nelisataseen ei mee 350 runkolaakereilla kampurakaan jne. Halvin hyvä vaihtoehto kierros 372 koneelle taitaa olla Dartin SHP lohko alkaen 1450$ pelkkä lohko
Nova Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Eikös hydraulinostajien raja tuu aikasemmin kuin jossain 7500 rpm vastaan?
Rale Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Eikös hydraulinostajien raja tuu aikasemmin kuin jossain 7500 rpm vastaan? comp:in pro magnumeilla ei pitäisi olla ongelmaa 7000rpm. saa nähdä sit kun käyn dynossa, siinähän se selviää.
Nova Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 comp:in pro magnumeilla ei pitäisi olla ongelmaa 7000rpm. saa nähdä sit kun käyn dynossa, siinähän se selviää. Itse olen ymmärtänyt että järkevä raja olisi sen 6500 rpm tai sitten se on jotain muuta.
Rale Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Itse olen ymmärtänyt että järkevä raja olisi sen 6500 rpm tai sitten se on jotain muuta. vakio nostajilla kierrätin konetta 6700rpm ilman ongelmia , noilla pro magnumeilla oon säätänyt haltech:lla rajoittimen 7500rpm. dyno sit näyttää tarviaako sinne yli 7000rpm mennä.
FatBastard Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2009 ihan tavallisella stroukki 383cid koneella kiertää hienosti 7000rpm. tarviat vain stealth ram.in ja 3.750 kampuran , 6" veivit ja noille sopivat männät. tasapainoitus on erittäin tärkeää, tee/teetä se kunnolla. jos aiot käyttää hydraulisia nostajia, niin ehdoton max rpm on 7500, kovilla nostimilla voit päästä vielä kovemmille kierroksille. kansiksi jotkuu 190cc kanavilla ja nokaksi joku .050 yli 240. näitä kombinaatio mahdollisuuksia on just yhtä monta kuin koneen rakentajia, sun vaan tarttee löytää se oma. Paljonko tuommosesta n.7000rpm kiertävästä stroukista on mahdollista ottaa tehoa irti jos nyt ajatellaan että koneen kasaisi laadukkailla osilla. Niin ja kyseessä olisi vapari.
Rale Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2009 Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2009 Paljonko tuommosesta n.7000rpm kiertävästä stroukista on mahdollista ottaa tehoa irti jos nyt ajatellaan että koneen kasaisi laadukkailla osilla. Niin ja kyseessä olisi vapari. amerikan lehdissä ottavat 500-550hv konetehoa ilman apulaitteita, laturia,ohjaustehostinta ja vesipumppu on yleensä sähköinen.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään