Jump to content

Jäähdytysnesteet ja konepellin äänieriste?


Recommended Posts

Kirjoitettu

mikähän olisi paras keino tyhjentää camaron jäähdytysjärjestelmä , onkos siellä jokin tyhjennysproppu vai pitääkö valutella letkusta ulos , ajattelin vaihttaa nesteet uusiin ?

Ja moottorihan on 5.0 tbi vm 1889.

 

Sitten tuo konepellin äänieriste, onko pakollinen varustus ?

Camarossa se rupeaa oleman niin vanha ja huonokuntoinen että ajattelin ottaa kokonaa pois , jos ei siitä mitään ihmeita seuraa?

 

8)

 

Kirjoitettu

Syylärin alavesiirti, sieltä pääsee nesteet pois...

Äänieristeet pois vaan ei ne mitään siellä vaikuta ;D

Vai että 1889 vuoden camaro... :o :D

Kirjoitettu

On siellä syylärissä proppukin, ettei tartte letkuja irrotella. Apparinpuoleisessa alareunassa koneen puolella on se proppu.

Kirjoitettu

Syylärin alavesiirti, sieltä pääsee nesteet pois...

Äänieristeet pois vaan ei ne mitään siellä vaikuta ;D

Vai että 1889 vuoden camaro... :o :D

 

Noh....tulipa näköjään pieni näppivirhe vuosimallissa ,,,,tosin kyllä auto väliltä tuntuu noinkin vanhalta .... ;D ;D ;D

Kirjoitettu

Ok, kiitosia, ........eli proppu löytyy ja kun uudet nesteet on sisällä niin sitten vain käyttää lämpimäksi paiosuntasäiliön korkki auki ja lämppäri päällä että ilmat tulee pois järjestelmästä,,,vai pitääkö tehdä jotakin muuta jotta ilmautuisi kunnolla ?

Kirjoitettu

Siitä propusta nesteet ei tyhjene kerralla. Kannattanee lorotella välillä nestettä ( vettä ) lisää - proppu tietysti kiinni -, kone hetkeksi käyntiin ja proppu uudelleen auki. Itse jouduin tekemään operaation ennen Porin kisoja 4 ( neljä ) kertaa, ennenkuin järjestelmässä oli pelkkä vesi. Nyt on edessä sama, että saisi talveksi jäähdytysnesteet kiertoon....

 

Kirjoitettu

Siitä propusta nesteet ei tyhjene kerralla. Kannattanee lorotella välillä nestettä ( vettä ) lisää - proppu tietysti kiinni -, kone hetkeksi käyntiin ja proppu uudelleen auki. Itse jouduin tekemään operaation ennen Porin kisoja 4 ( neljä ) kertaa, ennenkuin järjestelmässä oli pelkkä vesi. Nyt on edessä sama, että saisi talveksi jäähdytysnesteet kiertoon....

 

Jep...samalla tulee siis jäähdytysjärjestelmä huuhdottua kunnolla ....täytyypi tehdä homma pois alta.

Sitä vielä varmistaisin kun en ole Camaroon koskaan tehnyt toimenpidettä että riittäähän se normaali käyttäminen painesäiliön korkki auki ja lämppäri päällä poistamaan turhat ilmat jäähdytysjärjestelmästä vai pitääkö tehdä jotain erityistä lisäksi ?

Kirjoitettu

Lohko kannattaa täyttää alkuunsa esim termarin kopan kautta nopeuttaa hommaa huomattavasti.

Kirjoitettu

No joo.... saa irroitella letkuja, hommata suppilon jne. Ja termarin tiiviste sitten uusiksi... Mutta miten vain.

Kirjoitettu

Juu sori unohdin et siel on roppu...mulla on jäähdytin vaihdettu ni ei löydy roppua

Kirjoitettu

Mulla ainakin on lohkossa oma proppunsa lohkon tyhjennystä varten. Haynes väittää että molemmin puolin, mutta mä en löytänyt kuin kuskin puolelta. 5. tulpan alapuolella...

 

 

Kirjoitettu

Mites paljon oikeesti kesäkäytössä pitäisi tuota glykolia olla veden seassa, ettei lohko ruostu?

 

ja mikä olisi paras sekoitussuhde (glykoli/vesi), että jäähdyttää kunnolla?

Kirjoitettu

Mites paljon oikeesti kesäkäytössä pitäisi tuota glykolia olla veden seassa, ettei lohko ruostu?

 

ja mikä olisi paras sekoitussuhde (glykoli/vesi), että jäähdyttää kunnolla?

 

Itse ajattelin laittaa puolet pakkasnestettä ja puolet vettä, jäähdyttää hyvin ja pakkaskestävyyskin on riittävä kun auto seisoo talvella kylmässä tallissa .

Kirjoitettu

Tota.. tosta äänieristeestä. Kiinnostais tosiaan tietää vaikuttaako mitenkään sisään kuuluviin ääniin? onko jotain muuta haittaa kenties? Itellä on kans semmonen riekale koko eriste ettei silmää oikein kärsi..

Kirjoitettu

Jep,,,sitä itsekkin kyselin kun mietin että eikös tuo äänieriste eristä myös lämpöä? Eli jos ottaa pois eikä laita uutta tilalle niin olisko vaarana konepellin liika lämpiäminen = maalivaurio .

 

Vanha äänieriste on kuitenkin niin huonokuntoinen että pakko se on otta pois, muuten ei kehtaa konepeltiä julkisesti avata .

Olisi vaan mielenkiitoista tietää tuosta lämpiämisestä .

Kirjoitettu

Joo jäi pois tosta alusta että linkki oli lähinnä Ilkun kysymykseen.

Kirjoitettu

Tota.. tosta äänieristeestä. Kiinnostais tosiaan tietää vaikuttaako mitenkään sisään kuuluviin ääniin? onko jotain muuta haittaa kenties? Itellä on kans semmonen riekale koko eriste ettei silmää oikein kärsi..

 

Juttelin tuossa yhden tutun kanssa ja sanoi ettei ole mitään haittaa vaikka poistaakin eristeen , lämpeäminenkään ei ole haitaksi kunhan on metallinen konepelti ....saatiihan tämäkin asia selville.

Kirjoitettu

jordaaniin vaan koko eriste! Itekkin revin sen pois ja ääniin ei vaikuttanu milläänlailla, eikä oo viä maalikaan kesiny pois! :P

Kirjoitettu

Mä tein jäähdytysnestevaihdon niin, että ajoin lautojen päälle jotta sai keulaa ylös jotta pääsi Erinin alle. Sitte jäähdyttäjästä proppu auki ja blokeista kanssa. Apparin puoli lähti helposti, mut kuskin puolta en saanu auki vaikka kuinka säädin... >:( aivan mahoton paekka :o

Sit ku kaikki oli valunu, proput kii ja nestettä masinaan. 4-gennerissä on 2 ilmausruuvia eli kone käyntiin vaan ja kyllä ilmottelee jos tarvii lisäillä... Viitisen minuuttia ku käytti, ni sit oli nestemäärä ok.

Nestemäärähän on mulla noin 12 litraa, eli 4/bloki ja 4 syylarissa.

Tosiaan kannattaa myös samalla systeemi huuhdella, ite huuhtelin vaan puutarhaletkulla. Tuli hieman ruostetta pihalle :)

Mitä tuohon äänieristeeseen tulee, ni kyllä se myös lämmöltä suojaa. En ottais pois. Jos se on kulunu, vaihda.

Kirjoitettu

Nupa... kun tilataan ne pellit nii ei sulla mitää eristeitä enää ole ;)

Kirjoitettu

Nupa... kun tilataan ne pellit nii ei sulla mitää eristeitä enää ole ;)

Totta totta. Pilkkua .....en en eristettä ota pois. Jos uudessä ei sitä ole niin... ;)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...