Iroc-z89 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 mikähän olisi paras keino tyhjentää camaron jäähdytysjärjestelmä , onkos siellä jokin tyhjennysproppu vai pitääkö valutella letkusta ulos , ajattelin vaihttaa nesteet uusiin ? Ja moottorihan on 5.0 tbi vm 1889. Sitten tuo konepellin äänieriste, onko pakollinen varustus ? Camarossa se rupeaa oleman niin vanha ja huonokuntoinen että ajattelin ottaa kokonaa pois , jos ei siitä mitään ihmeita seuraa?
Markus Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 Syylärin alavesiirti, sieltä pääsee nesteet pois... Äänieristeet pois vaan ei ne mitään siellä vaikuta Vai että 1889 vuoden camaro...
Markus Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 siis alavesiletku irti eikä alavesiirti...
Soppa Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 On siellä syylärissä proppukin, ettei tartte letkuja irrotella. Apparinpuoleisessa alareunassa koneen puolella on se proppu.
Iroc-z89 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 Syylärin alavesiirti, sieltä pääsee nesteet pois... Äänieristeet pois vaan ei ne mitään siellä vaikuta Vai että 1889 vuoden camaro... Noh....tulipa näköjään pieni näppivirhe vuosimallissa ,,,,tosin kyllä auto väliltä tuntuu noinkin vanhalta .... ;D
Iroc-z89 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 Ok, kiitosia, ........eli proppu löytyy ja kun uudet nesteet on sisällä niin sitten vain käyttää lämpimäksi paiosuntasäiliön korkki auki ja lämppäri päällä että ilmat tulee pois järjestelmästä,,,vai pitääkö tehdä jotakin muuta jotta ilmautuisi kunnolla ?
Senior Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 Siitä propusta nesteet ei tyhjene kerralla. Kannattanee lorotella välillä nestettä ( vettä ) lisää - proppu tietysti kiinni -, kone hetkeksi käyntiin ja proppu uudelleen auki. Itse jouduin tekemään operaation ennen Porin kisoja 4 ( neljä ) kertaa, ennenkuin järjestelmässä oli pelkkä vesi. Nyt on edessä sama, että saisi talveksi jäähdytysnesteet kiertoon....
Iroc-z89 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 Siitä propusta nesteet ei tyhjene kerralla. Kannattanee lorotella välillä nestettä ( vettä ) lisää - proppu tietysti kiinni -, kone hetkeksi käyntiin ja proppu uudelleen auki. Itse jouduin tekemään operaation ennen Porin kisoja 4 ( neljä ) kertaa, ennenkuin järjestelmässä oli pelkkä vesi. Nyt on edessä sama, että saisi talveksi jäähdytysnesteet kiertoon.... Jep...samalla tulee siis jäähdytysjärjestelmä huuhdottua kunnolla ....täytyypi tehdä homma pois alta. Sitä vielä varmistaisin kun en ole Camaroon koskaan tehnyt toimenpidettä että riittäähän se normaali käyttäminen painesäiliön korkki auki ja lämppäri päällä poistamaan turhat ilmat jäähdytysjärjestelmästä vai pitääkö tehdä jotain erityistä lisäksi ?
Salkki Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 Lohko kannattaa täyttää alkuunsa esim termarin kopan kautta nopeuttaa hommaa huomattavasti.
Senior Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 No joo.... saa irroitella letkuja, hommata suppilon jne. Ja termarin tiiviste sitten uusiksi... Mutta miten vain.
Markus Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2004 Juu sori unohdin et siel on roppu...mulla on jäähdytin vaihdettu ni ei löydy roppua
Pontiac-Pete Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2004 Mulla ainakin on lohkossa oma proppunsa lohkon tyhjennystä varten. Haynes väittää että molemmin puolin, mutta mä en löytänyt kuin kuskin puolelta. 5. tulpan alapuolella...
Ilku Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2004 Mites paljon oikeesti kesäkäytössä pitäisi tuota glykolia olla veden seassa, ettei lohko ruostu? ja mikä olisi paras sekoitussuhde (glykoli/vesi), että jäähdyttää kunnolla?
Iroc-z89 Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2004 Mites paljon oikeesti kesäkäytössä pitäisi tuota glykolia olla veden seassa, ettei lohko ruostu? ja mikä olisi paras sekoitussuhde (glykoli/vesi), että jäähdyttää kunnolla? Itse ajattelin laittaa puolet pakkasnestettä ja puolet vettä, jäähdyttää hyvin ja pakkaskestävyyskin on riittävä kun auto seisoo talvella kylmässä tallissa .
T0ni Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2004 Tota.. tosta äänieristeestä. Kiinnostais tosiaan tietää vaikuttaako mitenkään sisään kuuluviin ääniin? onko jotain muuta haittaa kenties? Itellä on kans semmonen riekale koko eriste ettei silmää oikein kärsi..
z 28 jari Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2004 Sivuaa aihetta: http://www.f-bodyfinland.com/yabbse/index.php?board=21;action=display;threadid=2002;start=15
T0ni Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2004 Eihän tuolla nyt ollu sanaakaan tuosta eristeestä
Iroc-z89 Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2004 Jep,,,sitä itsekkin kyselin kun mietin että eikös tuo äänieriste eristä myös lämpöä? Eli jos ottaa pois eikä laita uutta tilalle niin olisko vaarana konepellin liika lämpiäminen = maalivaurio . Vanha äänieriste on kuitenkin niin huonokuntoinen että pakko se on otta pois, muuten ei kehtaa konepeltiä julkisesti avata . Olisi vaan mielenkiitoista tietää tuosta lämpiämisestä .
z 28 jari Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2004 Joo jäi pois tosta alusta että linkki oli lähinnä Ilkun kysymykseen.
Iroc-z89 Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2004 Tota.. tosta äänieristeestä. Kiinnostais tosiaan tietää vaikuttaako mitenkään sisään kuuluviin ääniin? onko jotain muuta haittaa kenties? Itellä on kans semmonen riekale koko eriste ettei silmää oikein kärsi.. Juttelin tuossa yhden tutun kanssa ja sanoi ettei ole mitään haittaa vaikka poistaakin eristeen , lämpeäminenkään ei ole haitaksi kunhan on metallinen konepelti ....saatiihan tämäkin asia selville.
Guest terppao82 Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2004 jordaaniin vaan koko eriste! Itekkin revin sen pois ja ääniin ei vaikuttanu milläänlailla, eikä oo viä maalikaan kesiny pois!
Nupa Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2004 Mä tein jäähdytysnestevaihdon niin, että ajoin lautojen päälle jotta sai keulaa ylös jotta pääsi Erinin alle. Sitte jäähdyttäjästä proppu auki ja blokeista kanssa. Apparin puoli lähti helposti, mut kuskin puolta en saanu auki vaikka kuinka säädin... aivan mahoton paekka Sit ku kaikki oli valunu, proput kii ja nestettä masinaan. 4-gennerissä on 2 ilmausruuvia eli kone käyntiin vaan ja kyllä ilmottelee jos tarvii lisäillä... Viitisen minuuttia ku käytti, ni sit oli nestemäärä ok. Nestemäärähän on mulla noin 12 litraa, eli 4/bloki ja 4 syylarissa. Tosiaan kannattaa myös samalla systeemi huuhdella, ite huuhtelin vaan puutarhaletkulla. Tuli hieman ruostetta pihalle Mitä tuohon äänieristeeseen tulee, ni kyllä se myös lämmöltä suojaa. En ottais pois. Jos se on kulunu, vaihda.
Heikki Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2004 Nupa... kun tilataan ne pellit nii ei sulla mitää eristeitä enää ole
Nupa Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2004 Nupa... kun tilataan ne pellit nii ei sulla mitää eristeitä enää ole Totta totta. Pilkkua .....en en eristettä ota pois. Jos uudessä ei sitä ole niin...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään