Jump to content

Ilmastointi ongelma 4g 3.4 V6


Recommended Posts

Kirjoitettu

Olen tuossa pähkäillyt ilmastoinnin kanssa jo muutaman päivän ja nyt olisivat neuvot tervetulleita.

 

Ongelmana on että kompura ei lähde pyörimään. Kompuran kylkeen tulevassa liittimessä ei ole jännitettä. Olen piipittänyt kummatkin johdot etteivät ole poikki. 20A sulake on ehjä sekä rele on uusittu, mutta silti liittimelle asti ei tule jännitettä(ilmeisesti pitäisi tulla 12V??) Mitä muuta releen ja kompuran välillä on joka voisi olla rikki?  Eikö liittimelle pitäisi tulla jännite kun avaimesta laittaa virrat päälle ja kytkimen ilmastointi asentoon?? Alkaa nimittäin helteillä pukkaamaan hikeä otsaan :)

Kirjoitettu

3g:ssä virta tulee painekytkimen kautta(kylmäainesäiliön kyljessä).jos aine vähis tai kytkin rikki ni kompura ei pyöri.painekytkimen

liittimen irrottamalla+navat yhdistämällä pysty testaan kompuran.

Kirjoitettu

3g:ssä virta tulee painekytkimen kautta(kylmäainesäiliön kyljessä).jos aine vähis tai kytkin rikki ni kompura ei pyöri.painekytkimen

liittimen irrottamalla+navat yhdistämällä pysty testaan kompuran.

 

Missähän se 4g:ssä sijaitsee kun painesäiliössä en huomannut mitään liitintä?

Kirjoitettu

Missähän se 4g:ssä sijaitsee kun painesäiliössä en huomannut mitään liitintä?

en tiedä.luulis kuiteski olevan,kompurahan ei sais pyöriä jos aineet karussa.4g porukka valaiskoon asiaa.

Kirjoitettu

mutta tuohon ei sovellu 3.gen ylikytkentä ihan noin vaan,kun noita johtoja on 3

 

hmm..... 

Kirjoitettu

Kompuran kylkeen tulevassa liittimessä ei ole jännitettä.

 

onko tuon liittimen johtojen värit tumman vihreä ja musta  ???

jos on,ota liitin irti ja anna siihen kompuranliittimen tumman vihreään +12.V niin silloin pitäs naksahtaa magn.kytkimen kii

Kirjoitettu

onko tuon liittimen johtojen värit tumman vihreä ja musta  ???

 

Kyllä värit ovat tummanvihreä ja musta. Tuossa juuri katselin kyseistä paineanturia, niin kuvasta poiketen on minun versiossa myös ylemmässä(paksummassa) putkessa jokin anturi johon tulee kaksi tummanvihreää johtoa  :o Mikäköhän se anturi mahtaa olla  ???

Kirjoitettu

mun mielestä kun kuvasta kattoo,niin painekytkimen harmaa ja punamusta pitäs yhdistää  ::)

 

 

Juuri samaa itsekkin tuumailin. Pitänee kai vaan koittaa  ;D

Kirjoitettu

Alkaa nimittäin helteillä pukkaamaan hikeä otsaan :)

 

koska viimeksi toiminut  ???  seisooko auto talvet  ???

 

 

Juuri samaa itsekkin tuumailin. Pitänee kai vaan koittaa  ;D

 

koita mielummin tätä : kompuranliittimen tumman vihreään +12.V    ;)

Kirjoitettu

koska viimeksi toiminut  ???  seisooko auto talvet  ???

 

Viime kesänä se pyöri vielä. Talvet auto lepää tallissa ja muutenkin sillä ajetaan aika harvoin.

Kirjoitettu

Kyllä värit ovat tummanvihreä ja musta. Tuossa juuri katselin kyseistä paineanturia, niin kuvasta poiketen on minun versiossa myös ylemmässä(paksummassa) putkessa jokin anturi johon tulee kaksi tummanvihreää johtoa  :o Mikäköhän se anturi mahtaa olla  ???

 

anteeksi sekaantumiseni,mutta thomas puhuu asiaa. kuvassa oleva painekytkin on (hp) high pressure eli korkeapaine kytkin... ei hyppyjä tähän piuhaan

se (lp) low pressure on siinä imuputkessa eli isommassa putkessa joka kompuralta lähtee... siitä liitin irti ja hyppylanka väliin...niin voi sekunnin pari pyöräyttää kompuran kunnon varmistaakseen.

 

Kirjoitettu

Viime kesänä se pyöri vielä. Talvet auto lepää tallissa ja muutenkin sillä ajetaan aika harvoin.

 

16.v vanha epäilen suuresti,että aineet ovat jo sen verran vähentyneet,että tuo kytkin ei anna lupaa käynnistyä ja ne tiivisteet kuivaa,kun ilmastointia ei käytetä ja aineet karkaa  m-

Kirjoitettu

anteeksi sekaantumiseni,mutta thomas puhuu asiaa. kuvassa oleva painekytkin on (hp) high pressure eli korkeapaine kytkin... ei hyppyjä tähän piuhaan

se (lp) low pressure on siinä imuputkessa eli isommassa putkessa joka kompuralta lähtee... siitä liitin irti ja hyppylanka väliin...niin voi sekunnin pari pyöräyttää kompuran kunnon varmistaakseen.

 

 

hyvä että korjasit  m/  ettei polteta pcm:ää  :-X

Kirjoitettu

anteeksi sekaantumiseni,mutta thomas puhuu asiaa. kuvassa oleva painekytkin on (hp) high pressure eli korkeapaine kytkin... ei hyppyjä tähän piuhaan

se (lp) low pressure on siinä imuputkessa eli isommassa putkessa joka kompuralta lähtee... siitä liitin irti ja hyppylanka väliin...niin voi sekunnin pari pyöräyttää kompuran kunnon varmistaakseen.

 

 

 

Okei. Lähempä tästä talliin testaamaan. Mutta kuten Chevy sanoi on varmasti asiallista mennä huollattamaan ilmastointi jonnekkin.

Kirjoitettu

on varmasti asiallista mennä huollattamaan ilmastointi jonnekkin.

 

kyllä  m/   hinta haarukka about 70-115€

 

btw.kävin tänä kesänä huollattaa,10.v.aikana oli kadonnut vaan 90 g

(uus täyttö 680 g kylmäainetta ja 19 g öljyä)

Kirjoitettu

anteeksi sekaantumiseni,mutta thomas puhuu asiaa. kuvassa oleva painekytkin on (hp) high pressure eli korkeapaine kytkin... ei hyppyjä tähän piuhaan

se (lp) low pressure on siinä imuputkessa eli isommassa putkessa joka kompuralta lähtee... siitä liitin irti ja hyppylanka väliin...niin voi sekunnin pari pyöräyttää kompuran kunnon varmistaakseen.

 

 

Yhdistin liittimen navat,mutta ei vaikutusta. mittasin myös navat ja niissä ei ole jännitettä.  Mistäköhän se jännite on poikki. Voiko olla mahdollista että kytkimessä on vikaa??

Kirjoitettu

Yhdistin liittimen navat,mutta ei vaikutusta. mittasin myös navat ja niissä ei ole jännitettä.  Mistäköhän se jännite on poikki. Voiko olla mahdollista että kytkimessä on vikaa??

kytkin,sulake,rele/releet... ku oliskin sähkökuva  ::)

mittasitko auto käyressä ja ac päällä (todennäköisesti kuhan varmistelen)

 

hätätapauksessa... voit myös syöttää sähköä suoraa kompuraan eka poistamalla kompuran oma liitin...voit varmistaa kompuran kunnon eres noin suurinpiirtein.

Kirjoitettu

Flektin lämpötila-anturi jotenkin yhteydessä ilmastointiin.

Itellä se kilahti,flektit ja ilmastointi pimiänä.

Tosin jo korjattu.

Kirjoitettu

laita kompuranliittimen tumman vihreään +12.V (irroita ensin se liitin)

Kirjoitettu

laita kompuranliittimen tumman vihreään +12.V (irroita ensin se liitin)

 

Kytkin 12V suoraan kompuraan ja napsuu nätisti...eli kompura on ehjä. Eli olisko mahdollista että kun nesteet ja paineet on järjestelmässä vähissä, niin sen takia ei homma lähe toimimaan? Ilmeisesti tuo ktkin josta AC laitetaan päälle toimii myös jotenkin paineella ja jos se käyttää samaa painetta joka ilmastoinnissa on, niin eipähän sekään pelitä ja sen takia liittimiin ei tule jännitettä. Meniköhän analyysi ihan puihin?  ::)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...