Jump to content

Maaluutuksen hintoja

Guest Jake77

Recommended Posts

Kirjoitettu

Talven/kevään mittaan olis melkein kyseinen operaatio edessä,joten pientä hintatiedustelua tässä...Olisko oulun seudulla toi kellon maalaamo edullisin? Ainakin takaluukun maaluussa muut pyyteli 300-450e,kellossa 200.. Ja ei kai siinä muuta pohjahommaa pitäis olla kun karhennus.

Kirjoitettu

Aina edullisin maalaamo ei ole se paras vaihtoehto  ::) Mutta vie pirssi sinne Kelloon ja katso sitten miten maalaus onnistui  m/

Kirjoitettu

Ainakin takaluukusta tuli täysin virheetön vaikka oli mennessä melkoinen perunapelto :).

Kirjoitettu

Muistaakseni olen joskus kuullut juttua, että Kellon automaalaamon jälki on ihan hyvä eli jos aiemmin on maalaus onnistunut, niin vie sinne  m/

Itse maalautan tutun omistamassa maalamossa ja hinta jää sitten ihan sopivaksi  :)

Kirjoitettu

Harkittin tuota alemmassa topicissa ollutta käsimaaluuta mutta pikkasen hirvittää...Jos menee vituiks niin sitten se vasta maksaa kun vie maalaamoon ja pitää poistaa maali,lisäksi epäilyttää kiillon pysyvyys kun on lopullinen pinta hiottu ja kiilto on tuotu vain kiillottamalla.Metalliväristä vielä kyse...Minkälaisia hintoja muualla suomessa pelkälle ylimaaluulle ilman sen kummempia pohjatöitä? Lommoja ja ruosteita ei ole niin pelkkä karhennushan pitäis riittää..

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Pysyvää on nämä amerikan maalit 80-luvulla kun ei kukaan ole joutunu vielä maaluuttamaan...

Kirjoitettu

mä maalaan ton mun caminon tässä joskus, puhallan soodalla koko auton puhtaaks enkä yritäkkään sutia  uutta vanhan värin päälle, tonnilla lupasivat vetää värin niskaan jos on peltipuhdas ja ei oo kitattavaa... puhaltamatta  maksaa 3k 

Kirjoitettu

Eikö riitä siihen tonniin että on kunnolla karhennettu? Kori kun on terve niin pitääkö sillonkin olla pellillä?

Kirjoitettu

Mulla makso pohjatöineen 2000 € koko auton maalaus. Oli helvetisti pikkulommoja yms. Aikaa 2 vuotta ja nyt kun kattelee maalipintaa niin ei voi kyllä kehua jälkeä  m- lisäks maali alkanu halkeilemaan toisesta lokasuojasta, eli pohjat tehty paskasti.

Kirjoitettu

Sehän tässäkin vituttaa kun pinta on sinänsä hieno,maalattu jokunen vuosi sitten mutta pikkufeeluja on siellä täällä sen verran ettei oikein pysty/kannata paikkailla niin pakko vetää yli.. :( Lakan halkeilu on erikoisen nopeaa..

Kirjoitettu

Jos tosiaan ei olis metalliväri kyseessä niin lähtisin kokeilemaan ton "miranolimaaluun"..Kadetin maalasin tolla menetelmällä aikonaan,ite kori tuli tehtyä liian paksulla,mutta sitä ku ohentaa kunnolla niin lokareista tuli jo valehtelematta ruiskujälkeä..

Kirjoitettu

Eikö riitä siihen tonniin että on kunnolla karhennettu? Kori kun on terve niin pitääkö sillonkin olla pellillä?

malarit ei mielellään ota sitä riskiä että pinta menee vituiks vanhojen pohjien takia, monet ei ala edes maalaan jenkkeja sen takia muuten kuin peltipuhtaalle pinnalle

Kirjoitettu

Joo ton oon kuullu että usein haluavat tehdä pohjan ite..Tarkotikko muuten mitä maalaamoo tossa hintaesimerkissäs? Kellossa ainakin kontin suhteen tekivät pohjatöineen puoleen siitä mitä muut oulussa..Mut sehän oli tietty pelkkä kontti,pitää käydä näyttää autoo ennenku saa tarkan arvion.

Kirjoitettu

Joo ton oon kuullu että usein haluavat tehdä pohjan ite..Tarkotikko muuten mitä maalaamoo tossa hintaesimerkissäs? Kellossa ainakin kontin suhteen tekivät pohjatöineen puoleen siitä mitä muut oulussa..Mut sehän oli tietty pelkkä kontti,pitää käydä näyttää autoo ennenku saa tarkan arvion.

Missä päin Kelloa maalautit?

Kirjoitettu

mä maalaan ton mun caminon tässä joskus, puhallan soodalla koko auton puhtaaks enkä yritäkkään sutia  uutta vanhan värin päälle, tonnilla lupasivat vetää värin niskaan jos on peltipuhdas ja ei oo kitattavaa... puhaltamatta  maksaa 3k 

Paljon tuollainen soodalla puhaltaminen maksaa? Eli maksat tonnin, viet peltipuhtaan autona ja haet valmiin? Itse ei tarvii purkaa eikä tehdä pohjia? Ja sisältyykö tonniin maalit? Mietin vain että osaisi vähän suunnitella että tuleeko tollanen maalaus maksamaan oikeesti tonnin vai pari.

Kirjoitettu

Perusmaalit maksaa kolmesataa. Jos osaa käyttää ruiskua, A1-autoväri vuokraa maalauskammiota. Lämmöllä saa siistimmän pnnan. Ruskon automaalaamo lupas 2000:lla avaimet käteen. Toinen hyvä on Lakeuden automaaloomo Kempeleessä, ne tuntee jenkit.

Kirjoitettu

Paljon tuollainen soodalla puhaltaminen maksaa? Eli maksat tonnin, viet peltipuhtaan autona ja haet valmiin? Itse ei tarvii purkaa eikä tehdä pohjia? Ja sisältyykö tonniin maalit? Mietin vain että osaisi vähän suunnitella että tuleeko tollanen maalaus maksamaan oikeesti tonnin vai pari.

Soodapuhalluksen hinnat  firmoilla on  n.250e tunti + alvi,  tollanen midsize vessan puhallus on abaut puolpäivää ja jos runko ja pohja putsataan se on päivän arpeeti.

Mulla saattas olla olis tota soodapuhallus hommaa sen verran että omat laitteet on tarkotus hankkia talven aikana

Tarjoukset on pöydällä 3 laitevalmistajalta ja ratkaisut tehdään piakkoin...

Tonnilla saa värit ja peittämiset, ruiskutustyöt, , ei koritöitä, eli  auto on oltava maalausvalmis

Kirjoitettu

Perusmaalit maksaa kolmesataa. Jos osaa käyttää ruiskua, A1-autoväri vuokraa maalauskammiota. Lämmöllä saa siistimmän pnnan. Ruskon automaalaamo lupas 2000:lla avaimet käteen. Toinen hyvä on Lakeuden automaaloomo Kempeleessä, ne tuntee jenkit.

Kaverin kanssa just keskiviikkona juteltiin, niin tuo Kempeleen Lakeuden Automaalaamo oli maalannut veljensä Mustangin tässä jokunen vuosi sitten ja jälki oli ollut hyvä. Itse olen myös kerran siellä maalauttanut yhden auton. Hyvin onnistui. Nykyään maalauttelen yhden tutun maalaamossa.

Kirjoitettu

jos hyvää pintaa olette vailla niin voin kokemuksesta suositella holstinmäen automaalaamon sivutoimipistettä toppilan juhan auton yhteydessä.ollikkalan juha on maalarin nimi.ja tekee aika peijakkaan hyvää jälkeä.on maalannut useamman jenkkiauton oulun seudulta.kannattaa käydä varmaankin suoraan kysymässä henkilöltä itseltään hintoja?

Kirjoitettu

Tulihan tossa kartotettua sen verran että no way jose...Jotkut maalaamot varmaan aidosti haluaa tehdä ne pohjat ite,suurin osa käyttää sitä vaan tekosyynä rahastukseen...Päätinpä sitten että kaivetaan muistot esiin siitä 11 vuotta sitten tehdystä pensselöinnistä/telauksesta,sovelletaan nyt vaan parempia oppeja (tein sillon ilman välihiontoja ja liian paksulla),ja parempia maaleja,parempaa kärsivällisyyttä.Onhan sitten kirjaimellisesti oma kädenjälki harrasteessa,muutenkin kun tekniikassa.Katotaan kuin käy,nauretaan sitten yhessä seuraavassa kesämiitissä! :D Ei vaan vielä tiä kelle...

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Tänään kävin vielä viimiset maalaamotarjoukset hakemassa: Lakeuden automaalaamo: 3000e,tekevät pohjat mutta helmat ja peilit riisutaan itte siihen hintaan. A1 tekee valmiiksi hiodulle pinnalle 1800-2000...Vahvisti käsityksiä tänpäivänen kierros.Mutta miten lie wetpaint-hommissa tuo met.hohto? Saako sitä hiutaletta sekottaa periaatteessa mihin tahansa itsekiiltävään maaliin?Eli vaikka miranoliin? Ja tietty jos jollain on vähänkään kyseisestä hommasta tietoa muutenkin kun netistä luettuna niin olis isona apuna.

Kirjoitettu

Soodapuhalluksen hinnat  firmoilla on  n.250e tunti + alvi,  tollanen midsize vessan puhallus on abaut puolpäivää ja jos runko ja pohja putsataan se on päivän arpeeti.

Mulla saattas olla olis tota soodapuhallus hommaa sen verran että omat laitteet on tarkotus hankkia talven aikana

Tarjoukset on pöydällä 3 laitevalmistajalta ja ratkaisut tehdään piakkoin...

Tonnilla saa värit ja peittämiset, ruiskutustyöt, , ei koritöitä, eli  auto on oltava maalausvalmis

jokos olet laitteet hommannut? Mulle tulee laitteet ja alan puhalluksia marraskuun alusta tekemään.

tuo mainitsemasi hinta menee aika paljon yli siitä mitä hinta on oikeasti. otetaan vaikka satanen tuntihinnasta pois niin ollaan jo paljon lähempänä todellista.

Voisin tarjota sulle puhallusta, hinta voisi olla jotain 800e +alv

Kirjoitettu

jokos olet laitteet hommannut? Mulle tulee laitteet ja alan puhalluksia marraskuun alusta tekemään.

tuo mainitsemasi hinta menee aika paljon yli siitä mitä hinta on oikeasti. otetaan vaikka satanen tuntihinnasta pois niin ollaan jo paljon lähempänä todellista.

Voisin tarjota sulle puhallusta, hinta voisi olla jotain 800e +alv

En oo päättänyt vielä kuinka isot laitteet hankin.. riippuu vähän ulkopuolisista alihankinta  soppareista...

Kiitokset tarjouksesta  ;)

Kirjoitettu

Oulun autopiste a jaakola arvioi maalaukselle 4000e omaan pirssiin ja tekevät itse pohjat.

Onko maalaamoja Oulun seudulla missä on ns avaimet käteen periaate eli viet auton ja hae maalatun eli purkavat, tekevät pohjat, maalaavat ja kasaavat auton?

Varmaan kaikki tekevät tuota, kun taaloja lyö tiskiin, mutta onko sellaista joka mielellään tekee tuon sopuhinnasta?

Onko tuo Ruskon 2000e just tuolla periaatteella?

Kirjoitettu

Oulun autopiste a jaakola arvioi maalaukselle 4000e omaan pirssiin ja tekevät itse pohjat.

Onko maalaamoja Oulun seudulla missä on ns avaimet käteen periaate eli viet auton ja hae maalatun eli purkavat, tekevät pohjat, maalaavat ja kasaavat auton?

Varmaan kaikki tekevät tuota, kun taaloja lyö tiskiin, mutta onko sellaista joka mielellään tekee tuon sopuhinnasta?

Onko tuo Ruskon 2000e just tuolla periaatteella?

Itse ajattelin maalauttaa loput autosta tuolla autopisteessä... m/

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...