jhenrix Posted August 11, 2009 Share Posted August 11, 2009 Pikkuhiljaa noita karttoja koitan saada edes suunnilleen kohdilleen, mutta nyt rupesi (taas) hiukan ihmetyttämään: Ignition mapeissa jokaisella rpm-alueella näyttäisi ennakko lisääntyvän väärin päin kPa-arvoon verrattuna!? Siis kPa-arvon lähestyessä nollaa ennakko lisääntyy. Ei vaikuta oikein loogiselta. Löytyisikö keneltäkään vastaavan vehkeen "oikeita" karttoja vaikka meiliin vertailua varten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soppa Posted August 11, 2009 Share Posted August 11, 2009 Eikö se mee noin just oikein? Kaasuläppä auki == imusarjassa paine lähellä ilmakehää. Kaasuläppä kiinni == imusarjassa alipaine, koska kaasuläppä rajoittaa ilman pääsyä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Posted August 11, 2009 Share Posted August 11, 2009 Siis kPa-arvon lähestyessä nollaa ennakko lisääntyy. Ei vaikuta oikein loogiselta. Noin se on mullakin ollut (eri boksi mutta periaate kumminkin). Ei kannata kovin pienilla kierroksilla sit ihan taytta ennakkoa laittaa. En muista mita mulla oli, 305 stealthilla ja ~294 asteisella nokalla noin 21 tyhjakaynnilla ja noin 26-28 0kPa 1000rpm kierroksilla. Sitten olikin 3000rpm jalkeen maksimi ennakot ~34 loppuun saakka, siis 0kPa. En sano etta noi sulla toimis mutta mulla toimi parhaiten tuon tyylisella lineaarisella nostolla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted August 15, 2009 Share Posted August 15, 2009 löytyy, mutta kuten ed. vastauksista tuli ilmi toi imusarjan ilmanpaine vs sytkäennakko lienee sullakin ne ihan ok. Max ennakko/kPa/rpm riippuu aika monesta asiasta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now