jarik Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 Korjaan kolaroitua -98 Camaroa. Taka-akselin toinen putki on tullut ulos banjosta muutaman millin ja kiertynyt. Olen aina kuvitellut että akseliputket on hitsattu banjoon kiinni, mutta en kyllä löydä saumaa mistään??? Onko akseliputki siis vain painettu banjoon?? Onko mitään keinoa painaa akseliputkea takaisin paikalleen vai onko koko akseli vaihdettava? Kumma kyllä auto kulkee ihan hyvin, eikä perä pidä mitään ylimääräisiä ääniä..
pantera Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 Korjaan kolaroitua -98 Camaroa. Taka-akselin toinen putki on tullut ulos banjosta muutaman millin ja kiertynyt. Olen aina kuvitellut että akseliputket on hitsattu banjoon kiinni, mutta en kyllä löydä saumaa mistään??? Onko akseliputki siis vain painettu banjoon?? Onko mitään keinoa painaa akseliputkea takaisin paikalleen vai onko koko akseli vaihdettava? Kumma kyllä auto kulkee ihan hyvin, eikä perä pidä mitään ylimääräisiä ääniä.. en ole kamaron akselia kaventanut ,mutta muissa mistä oon nykkiny putket irti on ollu tulppahitsaus luukun puolella..
jarik Posted August 18, 2009 Author Posted August 18, 2009 Kiitos vastauksesta. Juu, banjossa siinä kohtaa mistä putki menee sisään on noin sentin reikä. Siinä ei kuitenkaan näy mitään jälkiä hitsauksesta?? On vaan metallinen tulppa päällä. Onko ne tehtaalla unohtaneet hitsata vai eikä näitä uusia enää hitsata??? Ja jos ei niin miksi ei hitsattaisi? Toinen asia mikä minua ihmetyttää... Kävin nelipyöräsuuntauksessa sen kanssa ja taka-akselissa oli hieman aurausta. Alatukivarsien peränpuoleinen kiinnitysreikä on soikea. Kun pultin otti löysäksi ja väänsi taka-akseliputkea, niin auraus muuttui. Ei kai tässä oikeasti ole säätöä? Jäykässä taka-akselissa?
mikke Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 ei ole alunperin säätöä taka-akselille on just siinä mihin on sattunu osumaan.
Chevy Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 ei ole alunperin säätöä taka-akselille on just siinä mihin on sattunu osumaan. eikös noi oo vähän,sentti sinne sentti tänne,about 1/2 " tarkkuudella
Recommended Posts