Jump to content

LS2 ja 1gen

TA 90

Recommended Posts

Kirjoitettu

Mitenkäs menee jos laitan viritetyn LS2 moottorin 67 camaroon? Joudunko todisteleen tehoja, tai laskemaan teho/paino suhdetta?

Kirjoitettu

Jos -67 menee samalla periaatteella kun -80 luvun varkit niin teholappuja poytaan. Sama systeemi kait.

Fiksummat voi valistaa jos nain ei ole. Ite ei oo faktaa asiasta etta koskeeko toi kaikkia vuosimalleja mutta niin ainakin oon ymmartany kun oon muutoskatastusta

tutkinu.

Ihan mielenkiinnosta, mika olis 1 koppasen tehokkain vertailumoottori. (Ja nyt ei puhuta vanhoista vaan uusista heposista, laki ottaa siihenkin kantaa

etta pitaa olla vertailukelpoinen tehoyksikko)

Kirjoitettu

Vajaa pari vuotta sitten kun rekisteröintikatsastin tuon 2 genin niin nokalla oli 454. Tehtaalla oli joskus suunnitelmissa tehdä Camaroa 450 heppaisella 454:lla mutta tuotantoon sitä ei koskaan tullut. Sen verran pitkällä suunnitelmat kuitenkin olivat että dokumenteista tuo kone löytyy ja sillä perusteella mullakin otteessa lukee koneen koko 7,4 litraa. Teho/painosuhteista ei tässä tapauksessa ollut mitään puhetta.

Kirjoitettu

1genin tehokkain tuotantohihnalta rullannu moottori olis 396cid ja 375bhp mitä lienee hepat nykypäivän mittayksikössä. onhan näihin saanu 427 niin yenko:n toimesta ku alsa ZL-1 mut voiko näitä diileri versioita saada vertailukohdaks on hankalampi juttu. ZL-1 kun kehitti 500+bhp ::). näin siis camaron historiikistä luettuna

• 3 months later...
Kirjoitettu

1genin tehokkain tuotantohihnalta rullannu moottori olis 396cid ja 375bhp mitä lienee hepat nykypäivän mittayksikössä. onhan näihin saanu 427 niin yenko:n toimesta ku alsa ZL-1 mut voiko näitä diileri versioita saada vertailukohdaks on hankalampi juttu. ZL-1 kun kehitti 500+bhp ::). näin siis camaron historiikistä luettuna

375 on SAE brutto, ne kun muutetaan nykyhevosiksi niin kerroin taitaa olla 0,7. Mikä tekisi 262,5hv. Siihen sitten sallitut 20% lisää = 315hv.

LS2 siis lain mukaan laiton kone 1genissä, mikäli noita möhkömoottoreita ei pysty käyttämään vertailukoneina...?

Kirjoitettu

375 on SAE brutto, ne kun muutetaan nykyhevosiksi niin kerroin taitaa olla 0,7. Mikä tekisi 262,5hv. Siihen sitten sallitut 20% lisää = 315hv.

LS2 siis lain mukaan laiton kone 1genissä, mikäli noita möhkömoottoreita ei pysty käyttämään vertailukoneina...?

Tuo 396ci/375HP oli ihan normi kone late 67-69 ja 427ci/425HP tai 430HP late 69 m/

• 9 months later...
Kirjoitettu

juu eli tuossa mun linissä näkyy ns. varma tieto siitä mikä käy vertailuksi 1 gen gamaroon eli se on tuo 69vm copo 9561 L72 (427cid ja 425hp) tuo on se vertailumoottori mikä luokitellaan suurimmaksi.

tältä sivustolta jätin v08 konttorille 4 arkkia matskua kun oikein nätisti pyysivät ;D katsastus setä tuumasi että eivät tarttee enää itse kaivella mistään tietoja kun nyt on kaikki 1gen tekniset tiedot heillä ;D

http://www.camaros.org/diffs69.shtml

Kirjoitettu

Ööö.. Eikös toi teho/paino suhde  pidä ottaa huomioon aina??     Sama minkä laittaa koneeksi...  Näin ainakin ymmärsin paikallisella konttorilla, kun kävin alustavasti kyseleen..

Kirjoitettu

Ööö.. Eikös toi teho/paino suhde  pidä ottaa huomioon aina??     Sama minkä laittaa koneeksi...  Näin ainakin ymmärsin paikallisella konttorilla, kun kävin alustavasti kyseleen..

kyllä pitää ottaa mutta jos kyseiseesä automallissa on sellainen kone valikoimassa ollut millä menee tuo raja rikki sen saa silti laittaa.. myös esim. ahdettaessa kyseisen mallisarjan tehokkain moottori on se minkä huipputehot on sitt max.tehot ahdettuna.. siis virallisesti.

esim. 1gen camaro hankala laillisesti ahtaa että saisi edes jonkinlaisen moottorin pellin alle ;D vaikkapa LS3 saisi ahdettunakin olla vain 430hp ;D ;D

vanhan ssäännön perusteet tilavuus+25% ja teho+20% ei päde siltä osin että hyvin monessa kulkineessa juuri tuo teho/paino suhde raja paukkuu yllättävän helposti.. ja ainakaan itse en näe mitään järkeä siinä että auto on mahdollisimman painava niin siihen saa sitten laittaa tehokkaan moottorin.. mieluummin niin että auto kevyt ja hiukan miedompi kiuas pellin alla ;D

tais olla se raja 1kw/7kg mulla camaro 1460kg niin aletaan olla jo rajoilla mutta kuitenkin olis vara olla se 430hv ;)

Kirjoitettu

Eikös tätä rajoita vielä se aikaisemminkin mainittu SAE gross ja SAE net ero. Tuo taulukko oli kai bruttotehoja.

Kirjoitettu

430*0,7=301  :-\

Toivotavasti olen väärässä...

Kirjoitettu

Onko aikuisten oikeesti noin??  Konttorilla vain sanoivat, että jos paino/teho suhde rikkoontuu, niin ei onnistu. Oli kone sitten mikä tahansa, vaikka mallisarjan suurin..

Tehopaprut pitänee kuitenkin hommata sama minkä laittaa... jos ei ole tietoja ko. moottorista. Esim. jos 572:n yrittäs leimata..  vai olenko taas ihan hakoteilllä..

tietääkös kukaan mistä löytys 2gen firebirdiin noita moottorin tietoja joita vois muutoskatsastuksessa käyttää..

Kirjoitettu

näistä koneen vaihdoista sen verran että eiköhän ne onnistu kun järjellä tekee eikä mene konttorille takki auki mesoamaan että onhan naapurin perallakin datsunissa 1000hv niin miks vittu mä en saa laittaa 600heppasta camaroon ;)

harva meistä kuitenkaan pellin alle on laittamassa tuplaturboja ja 1000hv ;D haaveillahan saa mutta kyllä mulle riittäis 800hv ;D ;D esim LS3 ahdettuna

Kirjoitettu

No sen verran vielä asia kiinnostaa 2genin ympärillä, että näyttäs olevan suurin kone 455cid 370x0.7=259 heppanen. Niin.. saako tähän vielä lisätä tilavuutta +25% ja tehoa 20% ???  Eli 9,4l ja 310hv ?    Teho/paino suhdehan paukkuu jo yli tuolla perus 455:lla....

Tähän olisi kiva saada Oikea vastaus!!  Täällä konttorilla sanottiin, että teho/paino ratkaisee olkoot sitten valikoimissa ollut millaista konetta tahansa.. Kun kerran muutos katsastetaan, niin silloin tulkitaan teho/paino suhteella...

Tietenkin jos on rekisteröintikatsastus, niin ihan sama vaikka on 572cid.. kun sehän oli tuolla reiässä jo kun mä tän ostin... ;D ;) 8)

Kirjoitettu

jaa ??? mulla konttorilta jäi sellainen käsitys että mallisarjaan kuuluvan tahokkaimmankin moottorin saa asentaa jos muuten alusta ja jarrut on kaikinpuolin sitä moottoria vastaavaassa kuosissa..

vahva epäilys on nyt että konttoreilla on eroja ihan vain sen takia että kaikki eivät ole ajantasalla säännösten kanssa.. hyvin usein asiakas joutuu/saa itse esittää faktoja ja säännöksiä että saisi asiaan kuuluvaa palvelua :-\

itsellä meni 08 rekisteröinti katsastuksessa todella hyvin ja helposti asiat kun olin varautunut tulosteiden kanssa lähes jokaiseen normaalista poikkeavaan kohtaan mitä camarossa oli ja kaikki kelpasi,toki ei mulla mitään kauheaa tehopakettia pellin alla ollukaan ::) vaikka olikin papereiden mukaan erimoottori mikä tullauspapereissa, ja sekin jopa 5hv tehokkaampi kuin se mikä piti olla ;D

Kirjoitettu

Juu... kyllä saa asentaa isomman ja tehokkaamman, kunhan ei teho/paino suhde ylity tai prosentit. Joku noista kolmesta toteutuu, niin ei onnistu leimaus.

Näin "selkeät" ohjeet sain.  Olisi kyllä hienoa jos katsuri ois kerrankin väärässä....  tähän moottorin vaihtoon olisi kiva saada se OIKEA linjaus.. eikä paikkakunta kohtaisia toiminta tapoja..

Kirjoitettu

tähän moottorin vaihtoon olisi kiva saada se OIKEA linjaus.. eikä paikkakunta kohtaisia toiminta tapoja..

juuri näin. trafi varmaan ainut mistä saisi luotettavaa tietoa jos sieltä saisi kiinni sellaisen tietäjän joka oikeasti tietää asiasta ;D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...