Jump to content

Ls1 koneen virittäminen, sopiva resepti minulle?


MikkoV

Recommended Posts

Oon tässä viettänyt useita unettomia öitä selaillessa nettiä ja pähkäillessä koneen tulevaa konstruktiota.

 

Rata / Drifting laitteeseen hyvän vetoalueen omaava, kestävä, mielellään +500hp tuottava paketti

 

-Alakerran suhteen ajatuksissa oli läpikäynti, uusin laakerein, uusi tehokkaamp öljypumppu, ARP pultit. Jotkin takomännät, ajatuksia niiden suhteen.

 

-Kannet, budjettiratkaisu Dart Pro vaiko investoidako AFR tai Trick Flow kansiin.

 

-Nokka + hilppeet, menee varmaan aika pitkälti kannen mukaan, ei vielä minkäänlaisia ajatuksia?

 

-Imusarja, Fastia nyt kehutaan. liekö esim BBK paljon huonompi, halvempi on ainakin.

 

Muuta huomioitavaa aiheesta? Moottorinohjaukseksi tulee Tatech.

Link to post
Share on other sites

Trick Flown paketti, mainostetaan 515hp.

http://www.summitracing.com/parts/TFS-K306-515-460/

 

Tohon tarvii viela kaveriks kunnon peltisarjat yms.

Ne saa SPL:ta pakettina, toosin en tieda mika auto mikkoV:lla on.

Programmeri tulee mukana niin voi olla etta sais ton nokan ja kannetkin kuriin.

http://www.summitracing.com/parts/SLE-28029/?image=large

 

Vakio ls1 alakerralla kyl uskaltaa painaa 500hp menemaan jos kone on hyvassa kunnossa.

Suosittelen kylla oljypumpun uusimista ja LS2 jakopaahan siirtymista jos on enemman mileja.

Jos ei kovasti rataa aja kokoajan kaasupohjassa vakio oljyjarjestelma on aika hyva. Jos meinaa driftaa tosissaan ja vetaa rata-ajoa pitkaan putkeen kannattaa

miettia kuivasumppuvoiteluun siirtymista, jotain tan tyylista

http://www.drysump.com/pan1d.htm

 

vaikee sanoa miten vakavissaan tarkotat drifita.

 

Link to post
Share on other sites

Tohon tarvii viela kaveriks kunnon peltisarjat yms.

Ne saa SPL:ta pakettina, toosin en tieda mika auto mikkoV:lla on.

Programmeri tulee mukana niin voi olla etta sais ton nokan ja kannetkin kuriin.

http://www.summitracing.com/parts/SLE-28029/?image=large

 

Vakio ls1 alakerralla kyl uskaltaa painaa 500hp menemaan jos kone on hyvassa kunnossa.

Suosittelen kylla oljypumpun uusimista ja LS2 jakopaahan siirtymista jos on enemman mileja.

Jos ei kovasti rataa aja kokoajan kaasupohjassa vakio oljyjarjestelma on aika hyva. Jos meinaa driftaa tosissaan ja vetaa rata-ajoa pitkaan putkeen kannattaa

miettia kuivasumppuvoiteluun siirtymista, jotain tan tyylista

http://www.drysump.com/pan1d.htm

 

vaikee sanoa miten vakavissaan tarkotat drifita.

 

 

Auto on 2gen camaro, kilvetön ratapeli. Drifitngiä tarkoitus ajaa sen verran vakavasti kuin aina ennenkin, Pro sarjaa kiertäen ja voitosta ajaen  ;D Ja Roadsport V8  luokkaa lisäksi. Eli pelkästään radankiertämiseen. Parilal kaverilla on LS2 koneet luisuautoissan aj niissä ei ole öljynkiertoongelmia ollut, mutta vannomatta paras.

 

Moottorinohajukseksi tulee Tatech joten vakioboxin ohjelmointia ei tarvitse surra.

 

Aloin kyllä vakavasti miettimään tuon LS1 myymistä virittämisen sijaan ja tällaisen hommaamista...

 

http://www.gmhorsepower.com/LS376-480-crate-motor.php

Link to post
Share on other sites

Mun mielestä vakio öljynkiertosysteemi lisättynä Cantonin öljypohjalla ja kunnon öljynlauhduttimella riittää on kone sitten käytetystä kunnostettu tai kokonaan uusi.

 

Sinuna ostaisin kyllä tuon uuden LS3 koneen ennenkuin laittaisin noin paljon uutta osaa tuohon käytettyyn LS1 koneeseen.

Link to post
Share on other sites

Sinuna ostaisin kyllä tuon uuden LS3 koneen ennenkuin laittaisin noin paljon uutta osaa tuohon käytettyyn LS1 koneeseen.

 

Oon samaa mielta, tosin sehan ei ollukaan kysymys. Ls2 ja Ls3 molemmat parempia lahtokohtia 600hp hakemiseen kun ls1.

kaikkiin vaihtoehtoihin menee paljon (suhteellista) rahaa.

 

Tallanen pellin alle

http://www.crateenginedepot.com/store/LSA-62L-SC-556-HP-Crate-Engine-19211708-P2385C53.aspx

Link to post
Share on other sites

Oon samaa mielta, tosin sehan ei ollukaan kysymys. Ls2 ja Ls3 molemmat parempia lahtokohtia 600hp hakemiseen kun ls1.

kaikkiin vaihtoehtoihin menee paljon (suhteellista) rahaa.

 

Tallanen pellin alle

http://www.crateenginedepot.com/store/LSA-62L-SC-556-HP-Crate-Engine-19211708-P2385C53.aspx

 

500-550 nöyrää hevosta pitäis riittää käyttötarkoitukseen vallan mainiosti. LS3 sopivalla nokalla, hyvillä pakosarjoilla / putkistolla menee käsittääkseni jo yli tuosta.

 

Tiedä sitten noista jenkkien penkitystuloksista mutta, tuossa oli ihan mielenkiintoinen artikkeli aiheeseen liittyen. 

 

http://www.gmhightechperformance.com/tech/lsx_engine/0911gmhtp_chevy_ls3_engine_camshaft_comparison/index.html

Link to post
Share on other sites

Taisin muuten sekoilla, kun aiemmin totesin LS3 olevan muuttuvalla nokan ajoituksella.. tuleekin vasta uudemmassa mallissa.

Kyllä toi olisi parempi aihio kuin LS1.

 

tos on aika hyva lista moottoreista.

http://www.gminsidenews.com/index.php?page=Engine_Guide

Puuttuu vaan camarossa kaytetty L99 eli 6.2L minka saa vain automaatin kanssa puuttuu lajittelusta.. varmaan puuttuu monta muutakin varianttia.

http://en.wikipedia.org/wiki/GM_LS_engine

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...