klou Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 ois tarkotus riipasta poisa katti ja ilmapumppu samote...autoha o tämä firebird -84 2.8 v6 tbi...ni mitenkäs tämä ilmapumppu?jos otan koko laitoksen helvattaan sielt ja laitan tilalle vaikka jonku sortin kiristin pyörän (tekee levyn mikä passaa kiinitus pultteihi ja siihe hitsaa keskelle viakka vanhan jakopään remmin kiristimen tms) ni onko ihmeempiä mitä tarttis ajatella?en oo viel sen kummemmin tutkinu et meneekö johtoja mokomaa mut oon käsittäny ettei pitäs pahemmin mennä?ja osaakos joku sanoo iha lonkalta et meneekö täs ilmatorvi suoraa putkee vai iha kantee?päästöjen puolesta ei pitäs olla hankaluuksii ko suht alhaset eikä siltikää matalapäästöne oo eikähä rekisteriottees näy merkintää et ois ilmapumppuu...mitä tykkäävät katastukses jos pumpun tilal o vaa remmisiiva vai sanooko mitää kerran ei ottees oo mainintaa pumpust?lambda anturi lie pitää porata siihe putkenpätkää minkä pistän katin tilalle...
mikke Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 lamdan tarvii putkistoon muutoksen jälkeen. pystyyks hihnalinjaa oikasemaan ilmapumpun kohalta elikkä pistäs vaan lyhkäsemmän remmin eikä minkäänlaista pyörää ilmapumpun tilalle?
klou Posted November 11, 2009 Author Posted November 11, 2009 tutkiskelin nyt tarkemmin nii kyl se ainaki pitäs saaja hoijettua iha vaa lyhyemmällä hihnalla...pumpulle kuitenni tuli abaut 5-7 johtoo ni mitäs niille sitte tekee? ja sitte se mötikkä mikä nähtävästikki o jonku sortin venttiili minkä kautta ilma menee ja siihenki näky menevän pari alipaine letkuu et eikö se ku riipii pumpun poisa ja tuon venttiili hässäkän kans ja alipaine letkut tukkoo ja pakosarjast irti ne ilma putket ja reijät tukkoo ja lyhvempi remmi mut mitäs nuille johoille tekee?
rokzetä Posted November 15, 2009 Posted November 15, 2009 etkös vois vaan karsia ilmapumpusta turhat osat pois ja jättää pulleyn laakereineen,näin selviit vanhalla hihnalla?toimiiko vesipumppu enää kunnolla lyhyemmällä hihnalla?
klou Posted November 15, 2009 Author Posted November 15, 2009 no ei vihtis ruveta toimivaa suht hyvää pumppua särkemään...tuskimpa se siipipyörä siel mutteril o et rälläköijä varmasti joutus poisa...kyl se pitäs pelata iha normisti ko menee viel laturin kautta enne vesipumppua ni hihnan kulma ei muuttus ja laturillaki menis vaan parempaan päin...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now