Jump to content

Konien säätömahollisuus..

Recommended Posts

Kirjoitettu

Lomareissulla tuli kurvailtua vähän monentasosia teitä pitkin ja voi sanoa että kerrankin oli suuresti hyötyä konien säädettävyydestä.

Sorateillä oli paikkapaikoin niin pahat sykkyrät että mun maantieasetuksilla ei voinu ajaa kun ryömintävauhtia. Kierros iskarin nupista löysempään suuntaan ja ajonautinto palasi jälleen huippuunsa 8)

Kirjoitettu

ai noinks se toimiiki ;D

Sen jälkeen kun heitin etupään melkeen jäykimmälla ja takapään 2/3 nini en oo koskenu. Jos tulee paljon mukulaa niin lisätään vauhtia ettei rengas tipaha monttuun ;)

ainut mikä harmittaa on se että takapää ei ole pikasäätöinen.. radalle ku menee pitää säätää kumminkin takapäätä hieman löysemälle.

Kirjoitettu

En kylläkään ymmärrä tota säätöintoa.

Kaikki kehuvat että keltuaiset on noin kolme kertaa jäykemmät kuin punaiset.

Arkiajossa, on, jopa noi punaiset, aivan liian jäykät, puolisäädöissään.

Kirjoitettu

Eri mieltä, mulla on punaset katuajossa ja molempien säädöt tapissa. Liian löysät vieläkin! Ja Oulussa riittää mukulakiveä...

Kirjoitettu

Mullon kakkosgenressä punaset. Takana puoles välis, joka on suht ok. Edessä kans puoles välis ja keinuu kun laiva, karsee ajaa tällä hetkel. Pitäs joku päivä saada aikaiseksi säätää niitäkin kireemmälle...

Kirjoitettu

Keltaset konit jäykimmillään. Sitten kun täytyy nuppia vääntää löysemmälle, niin tietää että alkaa olemaan liian vanha ajamaan tätä autoa... ;)

Kirjoitettu

Ehkäpä onkin niin että kaikki meistä ei halua tehdä f-bodysta mitään kivirekiraaseria vaan mukavahkon nopean ajon cruiserin jolla voi kuitenkin päästelllä kurvejakin 3kertaa normaaleja pelejä nopeampaa

Kirjoitettu

Heh... nyt kun tuli puheeksi.. olen ajatellut ihan samaa...

Kirjoitettu

Tässä tulee mieleen, että onhan ne teidän koninne ilmattu ennen allelaittoa?

Mun oikea etuiskari tuli alkuun ilmattua holtittomasti. Ja lopputulos oli niiava etukulma. Iskari irti ja ilmaus, ja taas toimii.

Ei muuten, mutta punaiset puolisäädöissä, enkä ole ainoa ihminen tällä planeetalla joka on sitä mieltä että mun kottero on kivireki.

Kirjoitettu

Hmm, oli ostaessa nuo punaset jo alla...mites se ilmaus tapahtuu?

Kirjoitettu

Ilmaushan tapahtuu niin että otetaan iskari irti, ja pystyasennossa työnnetään se kokonaan kasaan, ja vedetään kokonaan ulos. Toistetaan kunnes iskari ei enään pulpata.

Jostain syystä Konit ei ilmaa itseään ajossa itsekseen. Kysyessäni maahantuojalta syytä tähän outouteen, vastasivat että jos ei ole huolella ilmattu, niin neste vaahtoutuu ja iskari menettää parhaan teränsä. Ja jos ilmaa iskarin joka on ollut autossa käytössä, pitäisi antaa iskarin elpyä noin vuorokausi ennen toimenpidettä, jotta vaahtoutunut öljy normalisoituisi.

Kirjoitettu

Ehkäpä onkin niin että kaikki meistä ei halua tehdä f-bodysta mitään kivirekiraaseria vaan mukavahkon nopean ajon cruiserin jolla voi kuitenkin päästelllä kurvejakin 3kertaa normaaleja pelejä nopeampaa

tämän takia on hyvä kun on se säätömahollisuus.

Kirjoitettu

Mulla on keltaiset löysimmillään ja hyvältä tuntuu ainakin omaan makuun. Mutkiin taittuu hyvin ja normaaliajokin sujuu mitä nyt hiekkatiet vähän ketuttaa.

Ehkä noihin alustan eroihin ja keinumisiin vaikuttaa myös jousien jäykkyys ja renkaiden profiilit, ei pelkästään iskarit niin kuin kaikki varmaan tietävät. Ja eikös säätö päde vain iskarin palautusnopeuteen, ei sisään painumiseen?

Kirjoitettu

When comfort is out, performance is in ;D

Kirjoitettu

Sehän noitten Konien suurin heikkous juuri onkin, säätö vaikuttaa vain toiseen suuntaan. Ja mun punaiset tekee jo puolisäädöillään sen, että kun ajaa kahteen perättäiseen, terävään töyssyyn, niin toisen töyssyn kohdalla pohjaa iskari iloisesti.

Tosin pitää kyllä olla aikamoiset routavauriot ennenkuin näin pääsee käymään. :D

Kirjoitettu

Mulla ei ole vielä missään vaiheessa kopsahtanut pohjaan vaikka tämän kesän olen ajanut suomen laatuteitä välillä suht vaudikkaasti. Tuntuu pirun hyvältä alustalta vaikka itse kehunkin. Aluksi oli ongelmia renkaiden kanssa mutta ne kellyt vaihdettua menosta on tullut tasaista ja vakaata. Noilla alatukivarsilla ja panhardilla oli suuri merkitys ja eron huomasi heti vaikka muutamat väittävätkin että jäykät tukivarret heikentävät mutka-ajoa. En vaan yksinkertaisesti voi yhtyä siihen mielipiteeseen perseeni kanssa.

-

Eibach sport-line jouset

Energy suspension urepuslat ja koiranluut

Koni sportit *löysin asetus*

wonder bar

Jäykkä ja säädettävät panhard ja lca't

Kirjoitettu

Tottahan toki, olen samaa mieltä, ei tuo minunkaan Camaron alusta juurikaan parannusta kaipaa.

Ja minun tapauksessa suurin syy takaiskarien pohjaamiseen, on kylläkin johtunut lisääntyneestä elopainosta taka akselin tienoilla.

Vaaka kertoo kotteron painavan 1870kg.

Ja pohjaaminen tapahtui neljän henkilön kuormalla.

Voipi olla että jos tyhjentäisi tuon takakontin ylimääräisistä heebeleistä, niin asiat olisi toisin.

Kirjoitettu

Hmm,niin tuosta Konien säätö keskustelusta... Toivottavasti kukaan ei o laittanut muuten loppuunajettuun alustaan uusia Koneja ja sitten ihmetellyt kun ei kalliit iskarit tuonukka Nascar-auton ajo-ominaisuuksia...

Ite nimittäin just sain alle uudet punaset Konit eteen(taakse ei vielä kerenny...) ja samalla vaihdettiin eteen jouset kun toinen vanha poikki,uudet mallia Heavy Duty/WS6(oli järeemmät kun orgis WS6 jouset...)sekä vakaajiin uretaanipuslat ja uudet pyöränlaakerit. Tuloksena varsinainen mikroauto,piru vie että on hauska ajaa! Eikä ole mitään madallussarjoja,perkele,ajan kuoppaista hiekkatietä joka päivä ja kaupunkikin täys mukulakivikatuja...Ei hae eikä vetele motarilla ja mutkiin menee tosi sujuvasti vaikka ei aurauskulmiakaan ole vielä säädetty ihan kohilleen.Etupäästä tuli todella jämäkkä,iskarit löysimmällä asennolla,eikä kapine juuri kallistele. Nyt vaan alkaa rengaspuoli tökkiä,edessä kohta sakkorajalla olevat Cooperit...

Aivan varmasti joku M3 Bemari menee mutkatiellä heittämällä ohi,mutta olen kyllä todella tyytyväinen alustan kohennukseen,muuta ei nimittäin ole tehty,kiesillä ajettu kohta 160 tuhatta mailia ja lisää tulee joka päivä,vuoden ympäri...

Kirjoitettu

Jep, ei ne iskarit vaan se jousipaine ::). Renkaat, jouset ja iskarit, kokonaisuus ratkaisee ja mun mielestä pelkät jouset vaikuttavat eniten.

PS. ei se M3 vaan ehkä se Audi RS6 tai 8 :P

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

Konin Classicit olisi tarkoitus hankkia. Mistä jengi on ostanut Koneja sopuhintaan ??

Mulla on alustaduunit alkamassa tulevalle talvikaudelle:

Viime talvena laitoin runkopuslat (uretaania) takajousien puslat (kumia) ja yleensäkin koko takapään iskareita lukuunottamatta kuntoon. Nyt olisi vuorossa etupään puslat + pallot ja sinne menee kumipuslat paitsi vakaajan päätytangot uretaaniset. Samalla koko iskarikierros menee uusiksi.

Kirjoitettu

Onko kellään jumittanu punasen etukonin säätöruuvi ja kannattaako ite yrittää väkisin vääntää sitä liikkeelle?

Mulla toinen kulma hieman niiaa, joten lieneis varmaan ilmauksen paikka, tai sit eivät ole samoissa säädöissä.

Takaiskareissa ei muuten ole samanlaista säätöruuvia kun edessä (vai pitäiskös olla) - mites takatikut säädetään ... pitäis olla alkup kokoonpano WS-6 /v. -89 . Väristä ei ainakaan saa selvää ovat sen verran paksun alustamassa/rapa -suojan peitossa.

Kirjoitettu

Jos siellä takana on säädettävät, niin iskari irti ja täysin sisään jonka jälkeen käännetään ylä ja ala osia eri suuntiin. Suuntia en muista :-[

Kirjoitettu

Ei siis mikään pikasäätö, joten niitä ei sitt säädelläkkään ihan päivittäin. Täytyypä pälyillä noita hieman lähempää kun ens kerran on asiaa auton alle.

Kirjoitettu

Takaiskarin säädössä tarttee pitää sitä nappia pohjassa pyörittäessä, mikä on pölysuojan alla. Muuten ei säädy.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...