Tico Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2010 Tiivistettynä - kuulostaako toimivalta paketilta 3genneriin; Eibach Pro-Kit ja 18x8 vanteet 245/40-18 renkain? Mitä iskaria suosittelisitte ko. pakettiin, Koni?
Z-mo Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2010 Tiivistettynä - kuulostaako toimivalta paketilta 3genneriin; Eibach Pro-Kit ja 18x8 vanteet 245/40-18 renkain? Mitä iskaria suosittelisitte ko. pakettiin, Koni? Kuulostaa toimivalta ja sitä se onkin. Omassa Irocissa Pro-kit ja 18x8 245/40-18 rengastuksella. Iskareina Koni Sportit. Rata-ajossa vois olla jouset vähän tiukemmat (ylläri), mutta kadulla pelaa kyllä tosi makeesti, edellyttäen että tykkää jäykästä. Jos nyt olisin jousia ostamassa, niin ottaisin Eibachin Sportlinet mieluummin.
Tico Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2010 Kiitos, tulipa vastausta nopeasti Miksi ottaisit Sportlinet mieluummin?
Z-mo Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2010 Kiitos, tulipa vastausta nopeasti Miksi ottaisit Sportlinet mieluummin? Pro-kit jäi omaan makuun vähän liian korkeeksi. Takana varsinkin, sieltä joutu pätkäsee jousia hiukan että sai sopivalle mataluudelle. Sportline pitäis vissiin olla vähän tiukempikin kuin Pro-Kit...
Guest Jake77 Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2010 Aikanaan tullu tutustuttua eurojen kanssa alustanrakennukseen ja pakko sanoa että ei omaan makuun kyllä jenkissä tommonen rengastus toimi mutta kukin tavallaan,ja aika pitkälle mielipidekysymyksiä,parhaiten oppii kun tekee muutaman susivirityksen. Niin ja riippuu tietenkin käyttötarkotuksesta hyvin pitkälti.
Z-mo Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2010 Aikanaan tullu tutustuttua eurojen kanssa alustanrakennukseen ja pakko sanoa että ei omaan makuun kyllä jenkissä tommonen rengastus toimi mutta kukin tavallaan,ja aika pitkälle mielipidekysymyksiä,parhaiten oppii kun tekee muutaman susivirityksen. Niin ja riippuu tietenkin käyttötarkotuksesta hyvin pitkälti. Oman jenkin kohdalla voin sanoa että vannekoon muuttaminen +2 tuumaa ja renkaan profiilin tiputtaminen 50 to 40 teki ajettavuuteen pelkkää plussaa. Ohjaus reagoi nopeammin ja tarkemmin. Vauhdikkaassa ajossa renkaat ei kaadu alle. Vetelyä ei ilmene yhtään sen enempää ku vakio 16 tuumasillakaan. Selkeä etu vielä se, että rengasvalikoima on melkein loputon, samaa ei ihan voi sanoa 245/50-16 renkaista. Mutta ei siinä, ei kaikki tykkää (varsinkaan puritaani jenkki on jees-porukka), eikä tarvikkaan tykätä. Onneks vannekauppiaat myy kaikenkokosia vanteita...
Guest Jake77 Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2010 Tottakai matalampi rengas isompine vanteineen sinänsä parantaa ajettavuutta,toinen homma on se pysyykö auto mukana..Ja sitten on vielä se ulkonäöllinen puoli mihin sopii ja mihin ei.Esim.syksyn mittaan eräässä v-8 magazinessa oli julisteena 67 chevelle jollain parikymppisillä bling-blingeillä..Ei vaan oikein istunu. Esim.4-koppaseenhan taas sopii eurotyylin rakentaminen aivan hyvin. Eikös se ole niin että vain makuasioista voi kiistellä..
Guest Jake77 Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2010 Onhan itessä just tota puritaaniakin:Alfa 156 munkkirenkailla olis yhtä hyvin tehty kun jenkki matalilla kiekoilla.. Mun pointti on vaan se että ostetaan mieluummin auto heti käyttötarkotuksen/ideologian mukaan,eikä pakoteta sitä autoa muuttumaan.Jos pakotetaan autoa eri muottiin kun mihin se kuuluu,niin se on auton raiskaamista.
z 28 jari Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2010 Jos pakotetaan autoa eri muottiin kun mihin se kuuluu,niin se on auton raiskaamista. Väärin,se on hot roddingia.
Tico Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2010 Makuasioita, tuumas kissa kun pallejaan nuoli
Soppa Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2010 Sportlinet on sitten jo tosi matalat ja joutuu tinkimään käytännöllisyydestä melkoisesti. Maavaraa jää semmonen 8cm. Säädettävä panhardi melkeen pakko olla, kun perä siirtyy sivulle noin suurella madalluksella jo melkosesti. Ajettavuus on nillä kyllä hyvä ja näyttää upealta
z 28 jari Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2010 Jousijäykkyyksiä ym: http://www.thirdgen.org/techboard/suspension-chassis/228269-here-eibach-spring-rates.html
Z-mo Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2010 Jousijäykkyyksiä ym: http://www.thirdgen.org/techboard/suspension-chassis/228269-here-eibach-spring-rates.html Sportline pehmeempi ku Pro-kit, mucho interesting. Spohnin coil-overia vaan tilaukseen...
Crisis Kirjoitettu 19. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 19. Tammikuuta, 2010 Sen mita on kolmoskoppasissa istunu Suspension Techniques on ollu mukavuuden ja jaykkyyden puolesta paras. Pro-kit on TOSI pintakova verrattuna ST:n jousiin jostain syysta, voi olla toki eroja puslissakin. Kallistysjaykkyys sitten taas ihan sama molemmissa (GTA ja toinen auto WS6 firebird, molemmissa poly puslat ja konin keltase tolpat)... Makukysymyksia.
Fenix Kirjoitettu 16. Heinäkuuta, 2010 Kirjoitettu 16. Heinäkuuta, 2010 Onko kenelläkään kerholaisella kokemusta 2 tuumaa tiputtavista eibachin sportlineista...osuuko renkaat montuissa koriin auto lastattuna tai kovaa mutkaan ajettaessa? Jos ymmärsin oikein tosta http://www.thirdgen.org/techboard/suspension-chassis/228269-here-eibach-spring-rates.html linkistä, niin semmonen vaara on olemassa. Olen vaihtamassa iskarit jäykempiin loppuvuodesta, kenties koneihin (olikohan punainen se jäykempi) ja alkuperäinen suunnitelma oli vaihtaa jouset kyseisiin 2 tuumaa tiputtaviin. Sanokaa toki jos paremmin toimivia paketteja löytyy (tavoitteena pitää auto tiessä kuin juna kiskoilla toki muistaen, että kyseessä ei ole arkiauto, muttei 100% ratapelikään). Intraxien ym. käyttökokemukset kiinnostaa myös. Sanokaapa viisammat kuinka coiloverit eroaa eroaa 3g vakio jousituksesta käytännössä (ei teknisesti). Sit asiasta toiseen, onko optinen harha kun formulassa ws6 alusta näyttää mun silmään korkeammalta kuin trans amien levikkeiden kanssa? Mulla kallistuksenvakaajien paksuus täsmää ws6 mittojen kanssa ja samoin 16 tuuman vanteiden keskikupeissa lukee ws6, mutta vakio trans ameissa rako ei paista yhtä pahasti silmään. Mittaan huomenna etäisyyden renkaan navasta rengaskaareen tälle topicllle 245x50x16 renkaalla 3barin paineilla samalla kun vaihdan ebc:n punaiset jarrupalat.
Cujo Kirjoitettu 16. Heinäkuuta, 2010 Kirjoitettu 16. Heinäkuuta, 2010 Sportlinet on alla ja ei ole ollut mitn ongelmaa. Suosittelen
Fenix Kirjoitettu 16. Heinäkuuta, 2010 Kirjoitettu 16. Heinäkuuta, 2010 Tuleeko silti koskaan ikinä ikävä jäykempiä jousia kurviin ajettaessa tai lastattuna ja mitä sanoo muiden madallus jousien omistajat?
F350 Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2010 Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2010 Onko kenelläkään kerholaisella kokemusta 2 tuumaa tiputtavista eibachin sportlineista...osuuko renkaat montuissa koriin auto lastattuna tai kovaa mutkaan ajettaessa? Olen vaihtamassa iskarit jäykempiin loppuvuodesta, kenties koneihin (olikohan punainen se jäykempi) ja alkuperäinen suunnitelma oli vaihtaa jouset kyseisiin 2 tuumaa tiputtaviin. Sanokaa toki jos paremmin toimivia paketteja löytyy (tavoitteena pitää auto tiessä kuin juna kiskoilla toki muistaen, että kyseessä ei ole arkiauto, muttei 100% ratapelikään). Sit asiasta toiseen, onko optinen harha kun formulassa ws6 alusta näyttää mun silmään korkeammalta kuin trans amien levikkeiden kanssa? Mulla kallistuksenvakaajien paksuus täsmää ws6 mittojen kanssa ja samoin 16 tuuman vanteiden keskikupeissa lukee ws6, mutta vakio trans ameissa rako ei paista yhtä pahasti silmään. Mittaan huomenna etäisyyden renkaan navasta rengaskaareen Kaverilla camarossa on eibachit, mut en muista oliko sportlinet, ovat kuulema jo hieman turhan matalat ja pohjaavat yllättävän helposti. Minä ostin WS6 formulaan tuuman pudottavat summitin jouset ja oon ollu niihin tyytyväinen. Jaksaa kantaa kuormaa (4-miestä) hyvin, ja eivät ole pintakovat, mutta eihän se siis mikään mukavuuslaitos mukulakivellä ole. Iskarit mulla on konin punaiset. Kulkee hyvin maantiellä ja kurveihin voi ajaa niin lujaa että äkkinäisemmän vänkärin saa kauhistumaan. Mulla on siis vaihdettu uretaanipuslat ja jäykenpi panhard ja Lakewoodin LCAT:t ja lisätty wonderbar. Renkaat takana 245/50-16 ja edessä 225/55-16 Noita WS6 paketteja ainakin formulaan on saanut kolmea eri jäykkyyttä, joista jäykimmässä on edessä 36mm ja takana 24 mm vakaaja. Kerran kokoontumisessa ihmeteltiin kans tuota alustan korkeusjuttua ja sit huomattiin että siinä toisessa birdissä olikin 15" (alkuperäiset)renkaat Mulla on tuossa omassa lokarin reunasta akselin keskelle takana 36.5cm ja edessä 37cm.
Puuhis Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2010 Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2010 2 tuumaa tiputtaviin. Tulee nousemaan sun autos ton 2" jos on alkuperäiset jouset nyt Kysele vaikka muiltakin....niin tuttua niin tuttua
Cujo Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2010 Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2010 Navan keskeltä kaareeen edessä 365mm ja takana 355mm. Eibachin sportline. Uretaanipuslat etuvakaaja on 36mm takana 24mm vakaaja. Säädettävä lakewoodin panhard. Normi iskarit. Ei oo liian kova vaan just passeli Renkaat edessä 225x45x17 Takana 275x40x17
Z-mo Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2010 Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2010 Olen vaihtamassa iskarit jäykempiin loppuvuodesta, kenties koneihin (olikohan punainen se jäykempi) ja alkuperäinen suunnitelma oli vaihtaa jouset kyseisiin 2 tuumaa tiputtaviin. Keltaset Konit on jäykemmät.
mkos Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2010 Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2010 Tulee nousemaan sun autos ton 2" jos on alkuperäiset jouset nyt Kysele vaikka muiltakin....niin tuttua niin tuttua höpö höpö. jouset ei vain ole kolossaan
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään