-vellu Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Minua on aina kiinnostanut ralli ja olen käynyt Jyskälässä katsomaasa MM-Rallia yli 10 kertaa. Nyt kun Kimi on tuolla mukana, niin Ralli on alkanut taas uudestaan kiinnostamaan. Loikka toiseen lajiin on niin - Eilen nähtiin, miten media kiinnostui asiasta - Tänään nähtiin, miten lujaa voi mennä ... ja mieten ulos voi mennä... Kiinnostaa kuitenkin ihan uudella tavalla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Tosimiesten laji!Sattana! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady Firebird Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Ois sikasiistiä joskus koittaa Ja lisätään vielä ny se, että mä vihaan formuloita, mielummin katon rallia, jos pitää valita. Ja se on oikeestaan aika kiinnostavaa, ku sitä välillä on joutunu telkasta vähän "pakon sanelemana" kattomaan" On alkanu kiinnostaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Ois sikasiistiä joskus koittaa Viel hienompaa on kun ekan kerran nakkaa kipon katon kautta ympäri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady Firebird Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Viel hienompaa on kun ekan kerran nakkaa kipon katon kautta ympäri Monesti oot nakannu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Monesti oot nakannu? Epävirallisesti kaks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady Firebird Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Sekin ois kivaa, muttei omalla autolla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Sekin ois kivaa, muttei omalla autolla Muiden autolla se o viel ikävämpää Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady Firebird Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Muiden autolla se o viel ikävämpää Paitsi jos joku haluis lahjottaa jonkun lullan siihen tarkotukseen Link to comment Share on other sites More sharing options...
rokzetä Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 juu,mielenkiinto siirtyny ralliin. m/formula taitaa jäädä unholaan jatkuvine epäurheilijamaisine säätöineen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Paitsi jos joku haluis lahjottaa jonkun lullan siihen tarkotukseen Ostat jokkisauton ja kaadat sillä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady Firebird Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Ostat jokkisauton ja kaadat sillä Oon jossain kohtaa pohtinu jokkiksen ajamista ylipäänsä. Yks (naispuolinen ) kaveri ajaa tai ainakin ajo jokkista Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Oon jossain kohtaa pohtinu jokkiksen ajamista ylipäänsä. Yks (naispuolinen ) kaveri ajaa tai ainakin ajo jokkista Se ei oo lähelläkään rallia,mut ainaki saa pörrätä Link to comment Share on other sites More sharing options...
-vellu Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 Olin 90-luvun alupuolella junior ralliauton kyydissä (Celic GT-Four) eräässä sponsoritilaisuudessa ja kokemus oli kyllä unohtumaton. Vois oikeastaan sanoa, että oli melkein pas...t housussa ekasta mutkasta lähtien Oli aivan käsittämätön se renkaiden pito vaikealla hiekkatiellä. Pätkä oli tosin kuskille tuttu, mutta kyllä tuntui huimalta meno. Jos joskus on mahdolisuus päästä kunnon autoon ja kunnon kuskin kyytiin, niin Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 jyväskyläs käyny kerran, ihan siistii paikanpääl katottuna melkeen mielnkiintosempaa on kattoo kotimaisia luokkia niis on yritystä ja leveetä linjaa viel enempi samoin spirttiä on tullu käytyy kattomas niis ja sattuu ja tapahtuu. telkkarist en taho viitti katella fiilis puuttuu. peltoauton joskus kaadoin mut senjälkeen on mieluummin pysytty pystys . jäärata pitäs tehä leikkimist varten mut jäi näköjään tänäkin talvena tekemättä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Olin 90-luvun alupuolella junior ralliauton kyydissä (Celic GT-Four) eräässä sponsoritilaisuudessa ja kokemus oli kyllä unohtumaton. Vois oikeastaan sanoa, että oli melkein pas...t housussa ekasta mutkasta lähtien Oli aivan käsittämätön se renkaiden pito vaikealla hiekkatiellä. Pätkä oli tosin kuskille tuttu, mutta kyllä tuntui huimalta meno. Jos joskus on mahdolisuus päästä kunnon autoon ja kunnon kuskin kyytiin, niin Hmm,Saukkolaan ei oo pitkä matka,mut toi lenkki mitä siellä ajetaan on vaan pirun lyhyt. EDIT: Kuka tuota celicaa sillo ajo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady Firebird Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Jos joskus on mahdolisuus päästä kunnon autoon ja kunnon kuskin kyytiin, niin Sama juttu ja mä oon niin mottipää etten pelkää vauhtia Link to comment Share on other sites More sharing options...
carita Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Neste (Oil) Rallyssa ollut liikenteenohjaajana ja yleishäslärinä pari kertaa. Ihan jees touhua Link to comment Share on other sites More sharing options...
repa Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Se ei oo lähelläkään rallia,mut ainaki saa pörrätä Rallia ajetaan kelloa vastaan ja jokkista ajetaan mies miestä vastaan (tai nainen naista vastaan ja nykyään kai siellä on lastentarhaluokkakin). Link to comment Share on other sites More sharing options...
accident Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Minua on aina kiinnostanut ralli ja olen käynyt Jyskälässä katsomaasa MM-Rallia yli 10 kertaa. Nyt kun Kimi on tuolla mukana, niin Ralli on alkanut taas uudestaan kiinnostamaan. Loikka toiseen lajiin on niin - Eilen nähtiin, miten media kiinnostui asiasta - Tänään nähtiin, miten lujaa voi mennä ... ja mieten ulos voi mennä... Kiinnostaa kuitenkin ihan uudella tavalla Jees, ralli on kiinnostanut aina. Tais olla vuos 91 kun ekan kerran olin Jyskälää kattomassa, siitä etiä päin joka vuos on tullut oltua rallia katsomassa. Viime vuodet ovat olleet enemmän parinkolmen kaverin voittokamppailua, oi niitä aikoja kun oli viisikuusi sälliä ajamassa voitosta. Näillä nurkilla ralli on iso juttu ja onhan meitin "kulmakunnan" pojat ajaneet kahdeksan maailmanmestaruutta (9. MM ootellaan ens vuonna). Kimi veti viime kesänä todella hienosti; useammalla pätkällä taakse jäi mm. Flodin ja Alen Hieno juttu kun vaihtoi lajia ja näkyvyyttä tulee rallimaailmaan lisää. Eikä herra Räikkönen huonosti Rovaniemelläkään vedä: alle sekunti kilometrille Sordolle joka on ajnut ~60 MM-rallia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senior Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Neste (Oil) Rallyssa ollut liikenteenohjaajana ja yleishäslärinä pari kertaa. Ihan jees touhua Myöpä ( Nupa, minä ja vellu ) ajeltiin eräällä kesämiittimatkalla halki J-kylän rallikippojen seassa. Saimme aploodeja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Sekunti kilometrillä on valovuosi Toivotaan et se kyyti paranee entisestään ja sais muutaman kunnon päänahan Link to comment Share on other sites More sharing options...
cam95 Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Rallia ja sprinttiä tulee seurattua niin tv:stä kuin paikanpäällä aina kun on kisoja täälläpäin suomea. Linkki viime kesän jalasjärven sprintistä jossa naapurin kaveri romuttaa korinvaihtokuntoon aidon M3 bemarin, kaveri itse selvisi murtuneella jalalla ja palovammoilla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TexFinn Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Aika monta vuotta tuli 80-luvulla pyorittyja kavereiden juniorirallitiimien mukana. Itse en koskaan virallisesti ajanut, mutta epavirallisesi paljonkin... Siistein homma oli kun yhden kaverin faija osti uuden K5 Blazerin ja silla sitten vedettiin Eskorttia ralleihin huoltoautona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-vellu Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 Rallia ja sprinttiä tulee seurattua niin tv:stä kuin paikanpäällä aina kun on kisoja täälläpäin suomea. Linkki viime kesän jalasjärven sprintistä jossa naapurin kaveri romuttaa korinvaihtokuntoon aidon M3 bemarin, kaveri itse selvisi murtuneella jalalla ja palovammoilla. Noissa on nähtävää Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts