Jump to content

Moottori savuttaa

Guest Redcat

Recommended Posts

Kirjoitettu

Aallon Autossa Herttoniemessä (sensuroitu) itse boss sääti autoamme,

koska pakokaasuanalyysi näytti kiellettyjä arvoja... aikansa tutkittuaan sai säädöt kuntoon (vaeltelee silti ihan rajamailla kuulemma).

:'(Sanoi että "savuttaa niin per*eleesti" ... ei pystynyt tekemään ohivuotomittausta, peltipakosarjojen takia, mutta jonkun alipaineen sai katsottua, totesi ettei vaikuta väljältäkään kone... ja koe-ajon tehtyään sanoi kulkevan jopa reippaasti. Mutta mikä perhana tuon savutuksen aiheuttaa, kyse ei kuulemma ole tyypillisestä venttiilinvarsien.. päläpälä... vaan savua tulee jatkuvasti. Tuleeko teille mitään ajatuksia tai onko kokemuksia?

Kirjoitettu

Mitens noi ohivuodot oikeen mitataan? Sylttyyn tuupataan ilmaa ja katotaan jotta mitä tuleep pakotuubista ulos vai?

Savuttaa? ainahan noi kasi koneet laittaa maiseman mustaks? Mulla ainakin luonto pelastuu aina ;)

Kyllä plöröt venttiilin gummit pöhnäyttää savua vai onko se jotain paksumpaa..

Joku tiiviste shitti toi sitten kai.........

Kirjoitettu

Mulla vissiin vuotaa toi imusarjan takastefa :(ainakin jos on texfinniin uskomista ;)joskus tulee sisälle öljynkäryä :( mutta ei se konetta ja tehoa vie 8)

Kirjoitettu

Mites ton PCV-systeemin venttiili, jos puuttuu tai on auki koko ajan tai tukossa saattaa polttaa öljyä? Kannattaa ainakin uusia PCV:n venttiili (TPI:ssä vasemmassa venakopassa)!

Kirjoitettu

Venttiilikopan tiiviste on näemmä pettänyt... vielä kun tietäisi miksi ikäänkuin yksi pytty ei olisi kuvioissa mukana...

Kirjoitettu

kannataa kurkkaa se huohotin venttiili siitä venakopasta. tulpat vois olla jos on saan öljyy...

Kirjoitettu

ohivuoto mitataan erillisellä laitteella jolla laitetaan paine sylinteriin kun mäntä on ylähäällä ja venat kiinni, ohivuoto ilmoitetaan prosentteina ja tiettyä prosenttia ei saa ylittää. (vanhoissa vehkeissä ~20%, ja uusilla sisäänajetuilla päästään 5% luokkaan ja capless malleilla liki 0%)

eli voit myös duunata vanhasta tulpasta suuttimen johon toiseen päähän laitat paineilmaletkun kiinni ja toisen pulttaat koneeseen ja pyörität konetta pyörimis suuntaan kunnes tulee paine. siinä vaiheessa kun venttiilit menee kiinni niin sitä ei jaksa MILLÄÄN pyörittää, jos männänrenkaat on paskana tms niin kone pyörii ihan holonoize eli vapaasti. Silloin on helppo kuunnella suhiseeko putkessa, imusarjassa vaiko öljyn huohottimesta.

helpoin keino TODETA vika on puristuspaine mittari joka kytketään tulpanreikään ja pyöritetään konetta startilla.. se ei tosin helposti kerro missä vika on niinkuin ylempi vaihtoehto.

niin ja noi sytytyspuolen osat kannattaa myös tarkistaa =)

Kirjoitettu

Mulla vissiin vuotaa toi imusarjan takastefa :(ainakin jos on texfinniin uskomista ;)joskus tulee sisälle öljynkäryä :( mutta ei se konetta ja tehoa vie 8)

Joo, diagnoosihan on tehty taalta muutaman tuhannen kilometrin takaa, joten kylla se paikkansa pitaa. ;)

Kannattaa kuitenkin myos tsekata venttiilikopan tiivisteet. Ihan noin niin kuin varmuuden vuoksi. Munkin LT1:nen hikoili vahan niista, mutta ei kylla aiheuttanut mitaan savutusta.

8)

• 1 month later...
Kirjoitettu

... ei pystynyt tekemään ohivuotomittausta, peltipakosarjojen takia, mutta jonkun alipaineen sai katsottua, totesi ettei vaikuta väljältäkään kone... ja koe-ajon tehtyään sanoi kulkevan jopa reippaasti.

Kone ei kyl väljä ole.. me (minä ja Salkki) muuten tehtiin letkunpätkän jolla saa paineistettua sylinterin.

Nätisti pyörähti kone ku laitto painetta. Ainut suhina mitä kuulu oli meiän letkusta (jätin pienen vuodon siihen.. Ainasemmat letkut räjähti irti kiinnityksistään paineen takia ;D ) Yllättävän pienellä paineella kone kääntyy. Tosin keinut pitää irrottaa ensin muuten puhaltaa tod. näk jostain venasta johtuen koneen asennosta.

niin ja saahan siihen mun letkuun liitettyä painemittarin jos haluu mitata.. hyvin mahtuu. Tais Liikeen pojat luovuttaa helpolla (okei joutu 8 sylinteri paineistaa ala kautta)

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

voin lyöfä melkein pääni pantiksi ettei savutus johdu siitä että pakopuolelta puuttuu ohjureitten kumit..

mä olen tehnyt muutaman rallimoottorin (volvo amazon) ja molemmista olen jättänyt pakopuolelta kumit pois.

sillä puolella on paine koko ajan..

savutus tulee mielummin imupuolen ohjureiden puolelta tai männänrenkaiden kautta.

stitä oljyä pitää meinaan palaa aika paljon siellä sylinterissä ennen kuin se muuttuu savuksi.

mulla oli ooppelissa (98 astra) 3 pakopuolen kumia irti ja yksi imu.

ainut mistä huomas että on vikaa niin siitä että yksi tulppa oli hieman öljyinen.

eli timmistä ohjurista ei ilman kumejakaan mene liikaa öljyä läpi.

tosin lautaset karstottuu imu puolelta ja pitkällä tähtäimellä se yks pytty tulee karstaseks ja voi mennä seetit pilalle kun jää paljon nokea väliin.

Kirjoitettu

Jännä juttu mutta mulla lopui se vähäkin savutus kun lisäsin shellin öljyyn saman viskositeetin esson öljyä 2litraa minkä toi kone oli savuttanut tai vuotanut :DEi kyllä maahan asti ???

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...