Jump to content

Eihän ABS mene sekaisin jos takarenkaat erikokoiset kuin eturenkaat?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Elän siinä toivossa että kohta pääsee vaihtamaan kesärenkaat alle kun tuo aurinkokin tuossa jo on paistanut useampana päivänä. Uudet kumit kuitenkin pitäisi hommata ja ajattelin varmistaa ettei tuo -95 Firebirdin ABS tykkää huonoa jos etu- ja takarenkaiden halkaisija on hieman eri?

Kirjoitettu

mulla ainakin tossa '98 trans sportissa menee luistonesto sekasin, mutta ei vaikuta absien toimintaan.. takana oli isommat kumit kun edessä.

Kirjoitettu

Se riippuu siitä osaako ohjaava boxi ohjelmoida itsensä niin että "sopeutuu" erikokoisiin renkaisiin. Yleensä mahtaa seota nuo järjestelmät ainakin normi autoissa  ???

Kirjoitettu

Tätähän ei ole tullut muuten miettineeksikään, mitenkäs mahtaa olla mun -95 camarossa kun mulla kesäksi Corveten vanteet jotka edes 18 ja takana 19 ,Toki autossa ei mtn luistonestoa olekkaan mutta Absit löytyy...Toivottavasti ei kovin sekoa  m-

Kirjoitettu

Vannekoolla ei muuta väliä kunhan jarrut mahtuu vanteen sisäpuolelle.Renkaankehämitta/halkaisija ratkaisee.

Kirjoitettu

Vannekoolla ei muuta väliä kunhan jarrut mahtuu vanteen sisäpuolelle.Renkaankehämitta/halkaisija ratkaisee.

tota mulla oli 275x40x17 ja vaihdoin ne

eteen 245x40x19 ja taa 295x35x19 en ole

huomannut mitään ongelmaa, toki en ole joutunut

jarruttamaan niin että ABS ois lyönyt päälle,

ECS (vai mikä se olikaan ei ole lainkaan) ;D m/

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Varmuuden vuoksi tilasin samankokoiset kumit joka nurkkaan. Vaikka voishan sitä sitten kokeilla ennen kuin ihan kaikki kesärenkaat laitattaa vanteille että miten joku n. 20 millin ero halkaisijassa etu- ja takarenkaiden välillä sitten käytännössä vaikuttaa tuohon aabeeässän toimintaan. On vaan tuo keli vielä hieman turhan talvisen oloinen kesärenkailla lähteä ajelemaan.

Kirjoitettu

tota mulla oli 275x40x17 ja vaihdoin ne

eteen 245x40x19 ja taa 295x35x19 en ole

huomannut mitään ongelmaa, toki en ole joutunut

jarruttamaan niin että ABS ois lyönyt päälle,

ECS (vai mikä se olikaan ei ole lainkaan) ;D m/

Tossa sun setissa ei oo ku 1.6% ero halkasijassa... Se ei pitais viela olla ongelma.

Kysymykseen en osaa vastaa ku en tiia rajaa missa boksit menee sekasin.

Kirjoitettu

Tossa sun setissa ei oo ku 1.6% ero halkasijassa... Se ei pitais viela olla ongelma.

Kysymykseen en osaa vastaa ku en tiia rajaa missa boksit menee sekasin.

Joo, ei ole iso ero, m/

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...