Crisis Kirjoitettu 23. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 23. Elokuuta, 2004 En muuten tiennytkään että tämä on mahdollista: http://www.usol.com/~okfoz/89/89options.htm#Paint Tuon listauksen mukaan 350 tpi konetta ei ole saanut autoon ellei ole optiona ws6 alustaa, lukkoperää ja levyjarruja. Muutoskatsastuksia mietin. Eli tuosta voi päätellä että 350tpi:n kanssa on "pakko" asentaa (ellei ole jo) levyjarrut ja lukollinen taka-akseli (eikös voimansiirron ole vastattava auton tehokkaimman mallin akselistoa?)
Guest iroc Kirjoitettu 23. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 23. Elokuuta, 2004 Näinhän se lakipykälä suomessa on. Se on kylläkin niin paljon kiinni inssistä tuo muutoskatsastus. Ja ennenkaikkea siitä että mistä opuksesta se kurkkaa osat, vai repiikö hatusta, vai kiinnostaako inssiä sen kummemmin tutkia koko voimansiirtoa.
Crisis Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2004 Veikkaa että mun tapauksessa koko voimansiirto unohdetaan (9-pultti levyillä, alukardaani ja th700 eli sama ku 350:sessä) Eri asia haluaako inssi niistä prosentit. Olin niin kuvitellut että olin nähnyt monta 350 tpi koneista autoa rumpujarruilla. Kenties sitten mahdollista aikasempina vuosina. Tuo listaus on 89-vuoden mallista.
Guest iroc Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2004 En tiedä kannattaako muutoskatsastuksessa kaikkia muutoksia mainita. Mun pirssiin oon vaihtanu kanssa levyjarrullisen perän, eikä ole kyllä kolmeen vuoteen inssi edes huomannu moista. Kai se on luullu että alunperinkin levyt takana. Ja onhan niitä pilvin pimein, alunperin 350 kaasarikoneellisia, muutettu TPI:ksi. Rummut takana, vaan kun ei koneen koko muutu, niin ei vaadi muutoskatsastusta.
Crisis Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2004 Juuh.. Ei mullakaan sillä yhdellä kerralla mitään huomattu vaikka oli maalattua osaa akselissa vino pino.
Samppa383 Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2004 Joo levyt pitää kuulemma olla. Itekki ko tota ahtimen muutoskatastusta kyselin, ni vaati levyt taakse Iha typerää...
Guest iroc Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2004 No joo... Mutta ei toi nyt ole homma eikä mikään vaihtaa se taka akseli levyjarrulliseen. Uutta osaa ei välttämättä tartte,taka akselia ja käsijarruvaijereita enempää hankkia siihen projektiin. Ja kun vähän aikaa malttaa etsiä, niin saattaa saada taka akselin halvallakin. Itse löysin levyjarruperän viidelläsataa euroo, sisältäen uudet jarrupalat. Ja aikaa ei tuollaisen taka akselin vaihdossa mene paria tuntia enempää. Ja jos nyt kuitenkin ajattelee asiaa siltäkin kantilta, että usein tulee siihen keulaan pistettyä tuhansia euroja kiinni, niin vois kait sitä tasapainon vuoksi satsata tohon peräpäähänkin. Ja kyllähän se rauta antaa periksi, ennemmin tai myöhemmin, eli miksi ei sitten suoraan vois vaihtaa parempaa taka akseliakin.
T0ni Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2004 mitähän tulee kustantaan jos vaihtaa rumpujarrullisen perän levyjarrulliseen.. siis siten ettei osta kokonaan uutta perää vaan ostaa vaan osat
Guest terppao82 Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2004 Ei varmaan kannata pelkkien levyjen takia nähä vaivaa, ellei sitten katsastussetä niitä sinne vaadi, meinaan kyllä rumpujarrukin hyvä jarru on kun vaan käyttää käsijarrua säännöllisesti ja muistaa esim. renkaittenvaihdon yhteydessä niitä vähän aukoa ja putsata.
T0ni Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2004 jeps. mulla taitaa tulla se eteen et se katsari sen vaatii.. jos nyt meinaan joskus tuon härvelin ahtaa
Z-mo Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2004 Olin niin kuvitellut että olin nähnyt monta 350 tpi koneista autoa rumpujarruilla. Kenties sitten mahdollista aikasempina vuosina. Tuo listaus on 89-vuoden mallista. Kyllä tehtaalta lähtösin olevat 350tpi autot pitäis kaikki olla levyjarruilla. 350tpi konetta ei saanut ilman 9 pulttista "heavy duty" Borg-Warner perää, joka oli aina levyillä.
BB Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2004 muistaakseni 87-90 on BW akselilla(siis 350tpi) mut eiks 91-92 ole 7 5/8 kymppi pulttisella.
Markus Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2004 mahtaakohan mun letukkaan olla vaihdettu perse ku on levyjarrullinen ja se on toi 305TPi , no eipä tartte ainakaan vaihtaa ku laittaa ny ton LT-1
Senior Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2004 305 GTA TPI T5-manuaalipirssissä on levyjarrullinen lukkoperä vakiona ( 9-bolt BW ).
Z-mo Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2004 mahtaakohan mun letukkaan olla vaihdettu perse ku on levyjarrullinen ja se on toi 305TPi , no eipä tartte ainakaan vaihtaa ku laittaa ny ton LT-1 Tsiigaa RPO-listasta, sulla on varmaan ruksittu sinne toi sama Borg-Warner perä mikä on 350 ja 305+T5 autoissa. Ei olis mikään ihme...
Markus Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2004 Ei o B&W, ku on toi 10 pulttinen levylukollinen perse
Z-mo Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2004 Joo. no sit sen on varmasti joku sinne vaihtanu, ei tehtaalta saanu 10-pulttista lukollista vuonna -87.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään