Jump to content

Mittaristo sekoilee


Guest DARK FIREBIRD

Recommended Posts

Guest DARK FIREBIRD

Olisiko kenelläkään apuja?

Nopeusnäyttö mykkä,kiekkamittari näyttää 0-3000 ja sit menee mykäks,öljynpaineet pomppii,lataus jossain 10v joskus 13.5.Pensa mittari näyttäis toimivan. :(

 

Nopeusmittarinanturi , öljynpaineenanturi vaihdettu.Lataus näyttää olevan mitattuna akulta jossain 13 paikkeilla. :'(

 

Ajattelin tsekata mittariston taa ja tutkia maadoituksen ja sellaisen tasaus"säätimen". :-\

 

Onko jollakin ollut samanlaisia oireita ja voisi kertoa ohjeita , niin pääsis vähemmällä.

Link to comment
Share on other sites

Guest DARK FIREBIRD

 

Ajattelin tsekata mittariston taa ja tutkia maadoituksen ja sellaisen tasaus"säätimen". :-\

 

Onko jollakin ollut samanlaisia oireita ja voisi kertoa ohjeita , niin pääsis vähemmällä.

 

Mittariston takana kaikki ok.Eikä siellä mitään tasaus"säädintä"ole.

Onkelmat jatkuuuuu...

Link to comment
Share on other sites

ECU ohjailee mittaristoa.... :-\

 

Muuten on aika vähissä ideat mikä aiheuttaisi kaikkien mittareiden yhtä aikaisen sekoamisen jos liitinpinnat mittariston ja kojelaudan välissä olivat ehjät.

Link to comment
Share on other sites

Guest DARK FIREBIRD

Rupee selvii vähitellen.Laturinvaihdolla selvis latausmittari.Öljynpainemittarin UUSI kello rikki :-\.MSD katkaisee kikkakellon singaalin 2800 :o.Miks en tiedä.Olikos se - vai + puolalla johon kiekkakellon johto tulee :-[.En muista.

Itse asiassa vaihdoin laturin turhaan koska johto joka menee laturilta akulle ,niin siinä on liitos(muovinen noin 3cm) ja onkin sitten ihmeellinen.Se oli hapettuman kuningas aivan möskässä.

 

Link to comment
Share on other sites

Jätä ylimääräinen laturi tallin hyllylle varaosalaatikkoon ; jostakin kumman syystä noilla latureilla on tapana levähdellä turhankin usein.

Link to comment
Share on other sites

Guest DARK FIREBIRD

Niin teen vanhassa laturissa ei ollut mitään vikaa.Nyt siitä puuttuu 3 kpl pitkiäpultteja.En muistanut jotta ne ovat tosiherkät katkeamaan >:( >:(.Laitoin ne uuteen sattuneesta syystä..

Link to comment
Share on other sites

Guest DARK FIREBIRD

Kiitos :).Täytyy koittaa josko puolan miinukseen kytkettynä kiekkamittari toimis???Mistä muut ottaa singaalin rundikelloon jos autossa msd?

Link to comment
Share on other sites

Itse asiassa aika moni on siirtyny käyttämään magneettianturia, joka asennettu kampiakselin siivapyörään. Tosin silloin joudut varmaankin vaihtamaan kiekkamittarin, tai ei ainakaan meikäläisen tiedossa ole, että kukaan olisi magneettianturia käyttäny orkkis mittarin kanssa. Vaikka ei se varmaankaan mahdotonta ole.

Link to comment
Share on other sites

Jos tulee tollaisia mittaristo-ongelmia niin maadutus saattaa olle koneen takaosasta hapettunut tms. Mulla vaikutti se. Toimi ku kello kunhan tajusin laittaa sen 1:den maapiuhan kiinni.

 

Niin ja TBI koneessa ei ecu ohjaa mitään mittaria (ainakaan tietääkseni) kaikki tuntuu toivan vaikken ole kytkenyt mittaristolle lähtöjä. Tosin jos ecu:n ei liitä niin sinne ei mee jännitettä (+5v map,iat,cts jne) joten ei anturit toimi. Eli tavallaan ecu ohjaa tavallaan ei.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...