Jump to content

Crane 2032 + Lt1 imari = PÄÄSTÖT

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kävin tänään yrittämässä saada leimaa vähäpäästöiseen -89 TA:n .

Auto on siis Cranen 2032 compucam nokka-akselilla, joka ajoitettu "nollaan" ohjeen mukaan,  LT1-modifioitu imari, josta EGR-kanavat torpattu, BBK 52mm TB, K&N v-virtausfiltteri, suuttimet 24lb/h, Edelin TESsit, MDS-6A-boksi ja puola,  Moatesin Ostrich 2.0 Ecu:n emulaattori,  johon laitettu sytytyksen "base timing" asetukseksi  6`:ta, bensapaineet tiputtettu alle 40 Psi:n säädettävästä LT1 regusta, tenuu lisätty 1 litra tosi vajaanseen tankiiin, 5tkm ajetut tulpat, sytkäkamat uusia  ja myös uusi Walkerin 3" katti jne . . .

Pata kävi "lämpimänä"  mittauksessa 800-900rpm:ä, puhalsi ulos 453Hc ppm.ä ja häkä oli 1.3.

Viime vuonna oli katsatuksessa liki aika vakiolla TPI-kokoonpanolla: vakio L98-nokka, helisevällä katilla HC-lukema oli 83ppm  (raja 100ppm).

Katsari kyseli, että onko kovin raju nokka pelissä kun "säksättää" noin tyhjäkäynnillä  ?

Kirjoitettu

Olisiko prkl:n joku ilmavuoto toi ongelma nyt .

Suurella todennäköisyydellä. Tuo nokka ei ole mitenkään raju ...  onkos katti kondiksessa ?

Kirjoitettu

Suurella todennäköisyydellä. Tuo nokka ei ole mitenkään raju ...  onkos katti kondiksessa ?

'

UUSI KATTI  !!!

Kirjoitettu

UUSI KATTI  !!!

Niinpäs olikin : " myös uusi Walkerin 3" katti jne . ."

Kirjoitettu

oliks toi tietokone siin edellises kokoonpanossa? onks ilmamassamittari? näyttäs vaan olevan seos rikkaalla ja tol nokal ei pitäs olla mitään ongelmia päästä arvoihin. minkälainen lamda arvo oli päästömittarilla vai sotkeeko ilmapumppu sen?

Kirjoitettu

Miksi bensapaineet on laskettu noin alas, ei välttämättä tuu enää tarpeeksi ohuena sumuna ja palaa sen takia huonosti. Mulla oli tuolla nokalla bensapaineet päälle 50psi:tä ja hyvin meni päästöihin. Toinen juttu on tuo raja, mulla on -89:ssä raja 600 vai lukeeko sulla otteessa "vähäpäästöinen"?

Kirjoitettu

Miksi bensapaineet on laskettu noin alas, ei välttämättä tuu enää tarpeeksi ohuena sumuna ja palaa sen takia huonosti. Mulla oli tuolla nokalla bensapaineet päälle 50psi:tä ja hyvin meni päästöihin. Toinen juttu on tuo raja, mulla on -89:ssä raja 600 vai lukeeko sulla otteessa "vähäpäästöinen"?

Bensapaineet nostettu nyt 50psi:n ja otteessa ei lue vähäpäästöinen vaan: Monipistesuihkutin,happitunnistin,kolmitoimikatalysaattori, lisäilmapumppu ja egr  :(

Kattelin tänään ADLD:n kautta tyhjäkäyntiarvoja TunerPro RT:llä.

Toi Block Learn Multiplier (BLM) pomppaa tyhjäkäynnillä melkein heti 160 eli laihalle menee pirusti, kun integraatori (INT) koittaa tarjota ohjeeksi 128. Lambda-anturin jännite on pirusti alle 450mV eli näyttää vain jotain välillä 0-200mV. Vaihdoin jo uuden anturinkin, mutta samalla lailla sehlaa jännite alhaalla ja seos laihalla. Injector base pulse width on noin 1.40 mSec.

Täytyy alkaa tutkia mahdollisia ilmavuotoja seuraavaksi.

Kirjoitettu

onko koneen lämpöitila anturi kunnossa, siinä plenumin etupuolella.. mulla oli kanssa suuria ongelmia "viritetyn" tpi:n kanssa päästöissä, viimeseltä autto kun vaihdoin ecm:n-haltech:iin.

Kirjoitettu

onko koneen lämpöitila anturi kunnossa, siinä plenumin etupuolella.. mulla oli kanssa suuria ongelmia "viritetyn" tpi:n kanssa päästöissä, viimeseltä autto kun vaihdoin ecm:n-haltech:iin.

Imuilman lämpötila oli ks. hetkellä 158-159F eli noin 70´C

Kirjoitettu

Imuilman lämpötila oli ks. hetkellä 158-159F eli noin 70´C

Imuilman lämpotila-anturi on pleniumin alla, koneen lämpötila-anturi on termostaatin kopan alla base-platen etuosassa. Kolmas lämpötila-anturi on vasemman pakosarjan alla ja se on mittarille(kojetaulussa). Seoksiin vaikuttaa huomattavasti enemmän tuo koneen lämpötila-anturi. Paljonko ohjelma näytti koneen lämmöksi?
Kirjoitettu

Imuilman lämpotila-anturi on pleniumin alla, koneen lämpötila-anturi on termostaatin kopan alla base-platen etuosassa. Kolmas lämpötila-anturi on vasemman pakosarjan alla ja se on mittarille(kojetaulussa). Seoksiin vaikuttaa huomattavasti enemmän tuo koneen lämpötila-anturi. Paljonko ohjelma näytti koneen lämmöksi?

Mulla siis koneessa nyt LT1-imusarja, jossa antureiden paikat erilailla kuin TPI-imarissa. Toi MAT on esimerkiksi LT1-imarissa plenumin kyljessä. Ei ole erillistä Baseplatee jne . . .

Koneen jäähdytysnesteen lämmöksi näytti ~220F eli 104´C.

Niin ja vikakoodi 44 eli O2 Lean on tietysti päällä.

Kirjoitettu

Venttiilikopan huohotusletkusta kuskinpuolelta löytyi halkeama (letku menee imariin). Vaihdoin uuden letkunpätkän ja nostin tyhjäkäyntiä niin alkoi BLM asettua kohdilleen eli 128 -130 väliin, samoin lambdan jännite. Nyt ollaan taas jotenkin kartalla. Toi alkuperäinen kierrosluku ei ollut oikea. Nyt kone käy 850rpm:ä ja päästömittauksessa kävi 600-700 kiekan luokkaa.

Kirjoitettu

Mulla siis koneessa nyt LT1-imusarja, jossa antureiden paikat erilailla kuin TPI-imarissa. Toi MAT on esimerkiksi LT1-imarissa plenumin kyljessä. Ei ole erillistä Baseplatee jne . . .

Koneen jäähdytysnesteen lämmöksi näytti ~220F eli 104´C.

Niin ja vikakoodi 44 eli O2 Lean on tietysti päällä.

No joo, mun kannattais opetella näköjään lukemaan :W Mutta jos näyttää koneen lämmöt noin, ei varmaan anturi oo rikki, edellyttäen että kone oli tosiaan ajettu lämpimäksi. Ilmavuodolta tuo alkaa tuntua, käykö paremmin /huonommiin jos irroittaa MAF:n kaapelin?
Kirjoitettu

No joo, mun kannattais opetella näköjään lukemaan :W Mutta jos näyttää koneen lämmöt noin, ei varmaan anturi oo rikki, edellyttäen että kone oli tosiaan ajettu lämpimäksi. Ilmavuodolta tuo alkaa tuntua, käykö paremmin /huonommiin jos irroittaa MAF:n kaapelin?

En oo MAFfin  kaapelii vielä irrottanu mutta voin koittaa hmna. Toi MAFFI näytti nyt tyhjäkäynnillä noin 8 grammaa.

• 10 months later...
Kirjoitettu

Vanha juttu sinällään mutta mulla menee 350 tolla nokalla, kaasarilla ja ilman kattia läpi 86-> päästöistä kun laittaa sytyn hiukan myöhäiselle ja säätelee kaasaria laihalle.

Kirjoitettu

V8 projektissa oli sama nokka ja no problem päästöjen suhteen. Auto säädöissä ja tais päästöarvot hieman parantua lähtökohdasta. Mainittakoon et katit oli paikallaan ja muutkin saaste heebelit.

By the way heräs kysymys onko LT1 autoissa 1 vai 2 katalysaattoria ja onko eroja vuosimallista riippuen lukumäärässä?

Kirjoitettu

By the way heräs kysymys onko LT1 autoissa 1 vai 2 katalysaattoria ja onko eroja vuosimallista riippuen lukumäärässä?

On eroa, 93-95 1 katti paitti 95 Califonia-malli missä jo 2 kattia.

Kirjoitettu

Senhän kaikki tietää että 2 kattia parantaa virtausta 1:een verrattuna , mutta maalaisjärjellä ajetellen myös päästöt tippuu. Mulla 2 tpi:ssä ja suosittelen sitä viri vehkeisiin, jos päästöt ongelma ja myös moottorin hengitys paranee.

1 extra vapaammin virtaava katti maksaa 75-85e. Ja tuskin se pakosarjalta tuleva putkikaan kallis ole ja y-putki siitä eteenpäin.

Eikö 2 katti versio tpi:ssä antanut n.10 hp lisää tehoa yhteen nähden?

Kirjoitettu

vaikuttaisi vena vuodolta, milloin on viimeeksi ollut kannet irti ja venat läpätty?.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...