Jump to content

tyhjäkäynti ongelmia?.


motorpsycho

Recommended Posts

olisin ostamassa tuollaista tyhjäkäyntivikaista RS manuaalivaihteista  camaroa, eli tänään kävin koeajelemassa tuon auton ja muuten toimi hyvin mutta tyhjäkäynti 1500k/min. viisaammilla neuvoa kun ei huvittaisi ruveta tyhjästä etsimään vikaa. imuvuoto? tyhjäkäyntimoottori/ venttiili?. ei ole tullut omistettua yhtään ruisku kasia vaan kaikki on ollut kaasuttimilla.

Link to comment
Share on other sites

tyhjäkäyntimoottorin putsaus ja kattoo et ventiilikartio on akselissa kiinni, kierteellä olevia ei passaa avaimilla juurikaan kiristellä sanoo akseli helposti naps. toinen on kaasuläppä onko läpät raollaan vai kiinni ja mitä läpän asentoanturi sanoo asennosta, näkyy jännitemittarilla ku pistää nuppineulat johtojen kuorien läpi pitäs olla 0.54-0.56v a ja b napojen välisssä läppien ollessa kiinni.

Link to comment
Share on other sites

joo camaro tuli ostettua ja läpät ainakin eilen katsoin ja menevät kiinni. täytyy tutkailla sitten noita imuvuotoja illalla niin saisi käytyä leimalla lauantaina. eikös noilla ole vielä tapana että venttiilinvarren kumit kovettuu kun tuppaa pukkaamaan sinistä välillä ihan reippaastikin

Link to comment
Share on other sites

eli imusarjan ja läppärungon välinen tiiviste tehty kun ei ollut tähän hätään uutta, oli liimalla kiinni ja pari huonon näköistä letkua vaihdettu. ei mitään vaikutusta...  asentotunnistin mitattu 0,60 volttia oli jännite ja sen jälkeen ruuvasin tyhjäkäynti ruuvin auki niin että arvo oli 0,55 volttia ja tyhjäkäynti tippui noin tuhanteen, mutta läpät menee niin jumiin että ei pysty painamaan kaasua.. ensin mietin sitä että lisäjouset vetävät akselia eteenpäin ja sen takia jumittaa mut jousien irroitus ei auttanut asiaa. polttoaineen sumua katselin ja se ei näyttänyt kovinkaan siistiltä vaan oli vähän pisaramaista ruiskun seinämillä tietty kun kaasua painaa niin sumu paranee. niin ja check engine valo palaa.tyhjäkäyntimoottori?? onkos se nyt sitten tuo solenoidin oloinen/näköinen asentotunnistimen takana oleva. mitenkäs tuo pitäisi nyt sitten testata en laittanut virtoja päälle/autoa käyntiin kun se oli irti kun en ollut varma mitä tuo tekee, oletan että sulkee jonkun piirin vai säätääkö se portaattomasti. ihan sekaisin... kyllä on ollut nuo kaasari moottorit niin helppoja ja varmoja. ai niin paitsi holleyn uudet kaasarit ;D

Link to comment
Share on other sites

ei ole mitään selvinnyt alkaa tympimäään koko auto. ei vikakoodia näytä vilkkkuvalona ja tyhjäkäyntikierookset edelleen korkealla. olen yrittänyt tyhjäkäyntimoottoria puhdistella,tbi mötikältä olen yksitellen tutkinut alipaineletkut ja ei mitään vikaa. tuntuu että käy rikkaalla kun savuttaa, ettei vaan olisi ruiskun lämpötila-anturi vika että syöttää liikaa polttoainetta ja luulee että moottori on kylmä. toisaalta kyllähän tuo kylmänäkin heti nostaa kierrokset ja heti kun alkaa lämpiämään niin nousee vielä enemmän.

Link to comment
Share on other sites

ei sano vika valo mitään vain sitä 12 koodia. vikaa ei ole olevinaan missään. mitenkäs uskaltaisiko tuota läppäakselilla olevaa tunnistinta vähän kääntää että arvot muuttuisi tuohon ohjearvoon 0,54 vai mitä se nyt oli. silloin ainakin kierrokset jonkin verran tippuu kun säätää läppiä ns. "ylikiinni".

Link to comment
Share on other sites

jos se käydessä palaa kyl siellä joku koodi on.miten se sun lambda?johdot ehjänä?

voikos tuon vikakoodin katsoa sit käynnissä ollessaan??tuolla hyppy johdolla. minulla ei ole nyt kiristin rullaa kun poistin ilmastoinnin ja ilmapumpun niin en voi oikeastaan toistaiseksi käyttää autoa enne kuin löydän rullan jossa on hihnaurat,
Link to comment
Share on other sites

ei voi katsoa,mut jos palaa käydessä niin koodi pitäs löytyä. ensin 3x12 ja sit tulee vikakoodit.

joo sen käsityksen minä sain että ei saa käynnissä katsoa. joo minä aikani sitä valoa katselin ja olevinaan näytti vaan samaa koodia. pitää lähteä kohta tutkimaan sitä valoa emännän kanssa jos se löytäisi sieltä jonkin muun koodin kuin tuon 12.  ;D 
Link to comment
Share on other sites

joo sen käsityksen minä sain että ei saa käynnissä katsoa. joo minä aikani sitä valoa katselin ja olevinaan näytti vaan samaa koodia. pitää lähteä kohta tutkimaan sitä valoa emännän kanssa jos se löytäisi sieltä jonkin muun koodin kuin tuon 12.  ;D   

jos sulla on ollu akunkenkä irti ja et oo pystyny käyttämään autoa sen jälkeen,koodeja ei tule kun ne on nollaantunu.

Link to comment
Share on other sites

hetkonen mut näyttääkö se vikakoodia jos minulla on ollut akkukenkä irti ja autoa ei ole käytetty käynnissä ja sitten olen yrittänyt katsoa vikakoodin. pitäiskö tuota käyttää nyt sitten käynnissä ja kun vikavalo syttyy niin auto sammuksiin ja hyppypiuha ja lukemaan koodia. joudun pitämään akun kenkää yöt irti

Link to comment
Share on other sites

jos sulla on ollu akunkenkä irti ja et oo pystyny käyttämään autoa sen jälkeen,koodeja ei tule kun ne on nollaantunu.

joo just kun ajattelin samaa asiaa niin olit vastannut. kiitos jo tästä minä painun tallille ja käytän sen verran käynnissä et valo syttyy
Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...