motorpsycho Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2010 Jaa Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2010 olisin ostamassa tuollaista tyhjäkäyntivikaista RS manuaalivaihteista camaroa, eli tänään kävin koeajelemassa tuon auton ja muuten toimi hyvin mutta tyhjäkäynti 1500k/min. viisaammilla neuvoa kun ei huvittaisi ruveta tyhjästä etsimään vikaa. imuvuoto? tyhjäkäyntimoottori/ venttiili?. ei ole tullut omistettua yhtään ruisku kasia vaan kaikki on ollut kaasuttimilla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2010 Jaa Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2010 tyhjäkäyntimoottorin putsaus ja kattoo et ventiilikartio on akselissa kiinni, kierteellä olevia ei passaa avaimilla juurikaan kiristellä sanoo akseli helposti naps. toinen on kaasuläppä onko läpät raollaan vai kiinni ja mitä läpän asentoanturi sanoo asennosta, näkyy jännitemittarilla ku pistää nuppineulat johtojen kuorien läpi pitäs olla 0.54-0.56v a ja b napojen välisssä läppien ollessa kiinni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hukkis Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2010 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2010 Noilla on tapana vuotaa imusarjan ja läppärungon välistä,se tiiviste mene poikki ja vetää ilmaa välistä.Kannattaa tutkia myös alipaineletkut ja pcv-venttiili. Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorpsycho Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2010 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2010 joo camaro tuli ostettua ja läpät ainakin eilen katsoin ja menevät kiinni. täytyy tutkailla sitten noita imuvuotoja illalla niin saisi käytyä leimalla lauantaina. eikös noilla ole vielä tapana että venttiilinvarren kumit kovettuu kun tuppaa pukkaamaan sinistä välillä ihan reippaastikin Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorpsycho Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2010 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2010 eli imusarjan ja läppärungon välinen tiiviste tehty kun ei ollut tähän hätään uutta, oli liimalla kiinni ja pari huonon näköistä letkua vaihdettu. ei mitään vaikutusta... asentotunnistin mitattu 0,60 volttia oli jännite ja sen jälkeen ruuvasin tyhjäkäynti ruuvin auki niin että arvo oli 0,55 volttia ja tyhjäkäynti tippui noin tuhanteen, mutta läpät menee niin jumiin että ei pysty painamaan kaasua.. ensin mietin sitä että lisäjouset vetävät akselia eteenpäin ja sen takia jumittaa mut jousien irroitus ei auttanut asiaa. polttoaineen sumua katselin ja se ei näyttänyt kovinkaan siistiltä vaan oli vähän pisaramaista ruiskun seinämillä tietty kun kaasua painaa niin sumu paranee. niin ja check engine valo palaa.tyhjäkäyntimoottori?? onkos se nyt sitten tuo solenoidin oloinen/näköinen asentotunnistimen takana oleva. mitenkäs tuo pitäisi nyt sitten testata en laittanut virtoja päälle/autoa käyntiin kun se oli irti kun en ollut varma mitä tuo tekee, oletan että sulkee jonkun piirin vai säätääkö se portaattomasti. ihan sekaisin... kyllä on ollut nuo kaasari moottorit niin helppoja ja varmoja. ai niin paitsi holleyn uudet kaasarit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cujo Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2010 Jaa Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2010 http://www.handen.us/caprice/first.html tuolta löytyy tietoa TBI:hin Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorpsycho Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2010 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2010 ei ole mitään selvinnyt alkaa tympimäään koko auto. ei vikakoodia näytä vilkkkuvalona ja tyhjäkäyntikierookset edelleen korkealla. olen yrittänyt tyhjäkäyntimoottoria puhdistella,tbi mötikältä olen yksitellen tutkinut alipaineletkut ja ei mitään vikaa. tuntuu että käy rikkaalla kun savuttaa, ettei vaan olisi ruiskun lämpötila-anturi vika että syöttää liikaa polttoainetta ja luulee että moottori on kylmä. toisaalta kyllähän tuo kylmänäkin heti nostaa kierrokset ja heti kun alkaa lämpiämään niin nousee vielä enemmän. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cujo Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2010 Jaa Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2010 Menee arvauksena jo, mutta miten on map:pi anturin laita. Ainakin osaltaan vaikuttaa juurikin väärin kytkettynä ja rikkonaisena polttoaineen kulutukseen liian rikkaalla seoksella. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rokzetä Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2010 Jaa Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2010 mitäs ne vikakoodit sanoo?sullahan valo toimii,siit kannattaa lähteä liikkeelle ennenku ku rassailee mitään.esim code 45 on "rich exhaust" oxygen sensori?kaput. Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorpsycho Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 ei sano vika valo mitään vain sitä 12 koodia. vikaa ei ole olevinaan missään. mitenkäs uskaltaisiko tuota läppäakselilla olevaa tunnistinta vähän kääntää että arvot muuttuisi tuohon ohjearvoon 0,54 vai mitä se nyt oli. silloin ainakin kierrokset jonkin verran tippuu kun säätää läppiä ns. "ylikiinni". Link to comment Share on other sites More sharing options...
rokzetä Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 Jaa Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 ei sano vika valo mitään vain sitä 12 koodia. vikaa ei ole olevinaan missään. jos se käydessä palaa kyl siellä joku koodi on.miten se sun lambda?johdot ehjänä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorpsycho Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 jos se käydessä palaa kyl siellä joku koodi on.miten se sun lambda?johdot ehjänä? voikos tuon vikakoodin katsoa sit käynnissä ollessaan??tuolla hyppy johdolla. minulla ei ole nyt kiristin rullaa kun poistin ilmastoinnin ja ilmapumpun niin en voi oikeastaan toistaiseksi käyttää autoa enne kuin löydän rullan jossa on hihnaurat, Link to comment Share on other sites More sharing options...
rokzetä Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 Jaa Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 ei voi katsoa,mut jos palaa käydessä niin koodi pitäs löytyä. ensin 3x12 ja sit tulee vikakoodit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 Jaa Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 voikos tuon vikakoodin katsoa sit käynnissä ollessaan? ei Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorpsycho Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 ei voi katsoa,mut jos palaa käydessä niin koodi pitäs löytyä. ensin 3x12 ja sit tulee vikakoodit. joo sen käsityksen minä sain että ei saa käynnissä katsoa. joo minä aikani sitä valoa katselin ja olevinaan näytti vaan samaa koodia. pitää lähteä kohta tutkimaan sitä valoa emännän kanssa jos se löytäisi sieltä jonkin muun koodin kuin tuon 12. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rokzetä Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 Jaa Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 joo sen käsityksen minä sain että ei saa käynnissä katsoa. joo minä aikani sitä valoa katselin ja olevinaan näytti vaan samaa koodia. pitää lähteä kohta tutkimaan sitä valoa emännän kanssa jos se löytäisi sieltä jonkin muun koodin kuin tuon 12. jos sulla on ollu akunkenkä irti ja et oo pystyny käyttämään autoa sen jälkeen,koodeja ei tule kun ne on nollaantunu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorpsycho Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 hetkonen mut näyttääkö se vikakoodia jos minulla on ollut akkukenkä irti ja autoa ei ole käytetty käynnissä ja sitten olen yrittänyt katsoa vikakoodin. pitäiskö tuota käyttää nyt sitten käynnissä ja kun vikavalo syttyy niin auto sammuksiin ja hyppypiuha ja lukemaan koodia. joudun pitämään akun kenkää yöt irti Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorpsycho Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 jos sulla on ollu akunkenkä irti ja et oo pystyny käyttämään autoa sen jälkeen,koodeja ei tule kun ne on nollaantunu. joo just kun ajattelin samaa asiaa niin olit vastannut. kiitos jo tästä minä painun tallille ja käytän sen verran käynnissä et valo syttyy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 Jaa Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 pitäiskö tuota käyttää nyt sitten käynnissä ja kun vikavalo syttyy niin auto sammuksiin ja hyppypiuha ja lukemaan koodi juuri näin Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorpsycho Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2010 jaahas kävin tallilla ja auto käyntiin niin eipä suostunut vika valo palamaan. mutta kyllä se tyhjäkäynti silti on 1500 k/min. rasittavaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään