Jump to content

Välityksen vaikutus ajonopeuteen/kierroksiin

Recommended Posts

Kirjoitettu

Otin muistinvaraiset lukemat 1300rpm ja 70km/h ja keksin kaavat päissäni taulukoksi, meneekös tämä nyt ihan oikein??

Olen siis vaihtamassa vakiovälitystä 2.73 --> 3.23

EDIT: lisätty vähän muitakin välityksiä.

valitykset.PNG}

Kirjoitettu

riippuu renkaista ja vaihteesta sekä lähtöarvojen tarkkuudesta. 2500 rpm rengas 245/50-16( korkeus 0.65m) automaatista 4 vaihde 0,7:1 ja perä 2,73:1 nopeus 160,7km/h samat arvot 3.23:1 perälle ja vauhtia 135,8 :-\

Kirjoitettu

riippuu renkaista ja vaihteesta sekä lähtöarvojen tarkkuudesta. 2500 rpm rengas 245/50-16( korkeus 0.65m) automaatista 4 vaihde 0,7:1 ja perä 2,73:1 nopeus 160,7km/h samat arvot 3.23:1 perälle ja vauhtia 135,8 :-\

joo, toki kaikki nuo vaikuttaa, ymmärsin taulukon siten, että

kaikki muu pysyy samana, vain perän välitys vaihtuu,

Kirjoitettu

joo, toki kaikki nuo vaikuttaa, ymmärsin taulukon siten, että

kaikki muu pysyy samana, vain perän välitys vaihtuu,

sempä takia toi lähtöarvon tarkkuus vaikuttaa niin rajusti ja saa nou 6000rpm nopeudet näyttää yllättävän pieniltä :-\

Kirjoitettu

sempä takia toi lähtöarvon tarkkuus vaikuttaa niin rajusti ja saa nou 6000rpm nopeudet näyttää yllättävän pieniltä :-\

joo, näin se on,

Kirjoitettu

Eli lähtöarvot otin oman auton mittareista cruisingnopeudesta, voip olla että heittää rajusti.  :W

Eli vakio '94 Z28 on kärry, renkaat on 275/40R17  m/

Täytyy tarkistella noilla tarkemmilla arvoilla.

Tuommoiset calculaattorit on perseestä, kun ei voi taulukonmuodossa vertailla laajemmin  m-

Kirjoitettu

Eli lähtöarvot otin oman auton mittareista cruisingnopeudesta, voip olla että heittää rajusti.  :W

Eli vakio '94 Z28 on kärry, renkaat on 275/40R17  m/

Juu : mun pirssissä takana 275/40/17 gummit ; perä 3.23 ja 2000 kierroksella nopeus noin 109 km/h...  loota kalibroitu TuneCat'illa.

Kirjoitettu

Juu : mun pirssissä takana 275/40/17 gummit ; perä 3.23 ja 2000 kierroksella nopeus noin 109 km/h...  loota kalibroitu TuneCat'illa.

Onko parempi ku orggis?

Tuneri pitää itelle kans ostel  m-

Kirjoitettu

Onko parempi ku orggis?

Tuo välitys oli pirssissä kun se ameriikasta rantautui... 3.42 voisi olla kiehtovampi ...

Kirjoitettu

Onko parempi ku orggis?

Tuneri pitää itelle kans ostel  m-

3.23 => 3.42 lisää kulutusta 1l/100km. m- Jos ajaa paljon niin 3.23 on optimi.

Kirjoitettu

Siis tuohon laskuriin syötetään renkaan korkeus ja perävälitys ja se näyttää nopeuden 500 kierroksen välein 1000-7500 varville.Suht' helppoa ja kätevää.

Kirjoitettu

3.23 => 3.42 lisää kulutusta 1l/100km. m- Jos ajaa paljon niin 3.23 on optimi.

Ei mulla hirveästi kilsoja tule, mutta ei viittis kuunnella 3krpm aina koneessa..

Nykyisellä osuu vaihteet jotenkin huonosti näille metsäpolkujen 60-80km/h nopeuksille..

Siis tuohon laskuriin syötetään renkaan korkeus ja perävälitys ja se näyttää nopeuden 500 kierroksen välein 1000-7500 varville.Suht' helppoa ja kätevää.

Juu, ei jaksa säätää..

Kirjoitettu

Taulukko kalibroitu tämän mukaan..

valitykset-kalib.PNG}

• 1 year later...
Z 28 convertible -94
Kirjoitettu

siis tyhmälle jos joku viel selventäs, et paljo pitäs olla vakio renkailla 3:42 perällä kierroksia satasen vauhdissa ::) ( auto on 4g automaatti ) nyt mulla 2900 kiekkaa ja vauhtia tasan sata. tuntuu aika suurelta itestäni

tarkennetaan vielä, että od:llä ajettu, eli ei taida vaihtaa ylivaihteelle vissii ???

Kirjoitettu

95 tomaatti, 3.73 perä ja ODlla 120 lasissa muistaakseni 2700 rpm.

Ei taida vaihtaa ?

Kirjoitettu

2900 rpm 3.42 perällä satasen vauhdissa antaa vaihteen välitys suhteeks 1,04 elikkä ei pykällä ylivaihdetta päälle kolmosel mennään. olisko siin sitteki panta rumpu osastolla vikaa kun se kakkonenkin lipsuu ja kiukkuaa. ylivaihteella kiekkoja 2900 ni vauhtia 149km/h, just ny toi kaava ei jaksa pyörähtää toisinpäin kertomaan paljoko ylivaihtella pitäs olla kierroksia.

Kirjoitettu

mulla orkkis kumit 245/50/16. satasessa kiertää n2500, od:tä pukkaa vähän alle kasikympissä. laatikko on rempattu/vahvisteltu mut muuten pitäis olla vakio "asetuksilla". osaisko joku noista tiedoista ynnäillä ton mun tai siis camaron perän tiukkuuden ;D

Kirjoitettu

mulla orkkis kumit 245/50/16. satasessa kiertää n2500, od:tä pukkaa vähän alle kasikympissä. laatikko on rempattu/vahvisteltu mut muuten pitäis olla vakio "asetuksilla". osaisko joku noista tiedoista ynnäillä ton mun tai siis camaron perän tiukkuuden ;D

Jos laskin oikein tuon taulukon joskus, niin olis 4.1 välitys..

Z 28 convertible -94
Kirjoitettu

2900 rpm 3.42 perällä satasen vauhdissa antaa vaihteen välitys suhteeks 1,04 elikkä ei pykällä ylivaihdetta päälle kolmosel mennään. olisko siin sitteki panta rumpu osastolla vikaa kun se kakkonenkin lipsuu ja kiukkuaa. ylivaihteella kiekkoja 2900 ni vauhtia 149km/h, just ny toi kaava ei jaksa pyörähtää toisinpäin kertomaan paljoko ylivaihtella pitäs olla kierroksia.

no toivottavast se joppe sais sen lootan ennen heinäkuuta suomeen :) ja toivottavast toi ny pysyy ees jollaintavalla kasas siihen asti, vaikka huonommakshan tuo koko ajan menee :-[ mut niin pitkään ajetaan ku yksikin vaihde vie eteenpäin ;D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...