-nikke- Posted May 24, 2010 Posted May 24, 2010 Elikä, flekti lakkas toimimasta, itse flektin moottori kyllä toimii, eli vika on jossain rele-anturi-akselilla. Auto on siis allekirjoituksen Camaro, yhdellä flektillä. Meinasin alottaa helpoimmasta eli releen vaihdosta. En vain löytäny samanlaista relettä kaupasta, eli tällaista: http://www.proquip.com.au/Images/Auto%20Electrical%20Products/Relays/P1412RA%20copy.gif Eli ihan perus 12v 40A rele, mutta tossa kaaviossa näkyy tuo vastuksen merkki tossa vasemmalla, jotai ei kaupan muuten vastaavassa releessä ollut. Mikä merkitys tolla on ja uskaltaako kokeilla sitä muuten vastaavaa relettä?
F350 Posted May 25, 2010 Posted May 25, 2010 MAF:in rele on ainakin -89:ssä samalainen, vaihdat ne ristiin, niin näet siirtyykö vika, ei tartte ostaa turhaan uutta. Se flektin anturi on koneen oikealla puolelle pakosarjan alla, pakosarjan lämpö haurastuttaa liittimen ja se voi lähteä irti. Toki anturikin voi mennä rikki, löytyy ainakin joistain luetteloista "temp switch" nimellä.
Dustez Posted March 20, 2012 Posted March 20, 2012 jatkan tähän topicciin -86 iroc-z flekti pyörii koko ajan mistähän johtuis voisko olla vaikutusta jos on maffin tai bensapumpun rele väärä kun niitä vaihoin niin vika saatto tulla sen jälkeen.
F350 Posted March 20, 2012 Posted March 20, 2012 jatkan tähän topicciin -86 iroc-z flekti pyörii koko ajan mistähän johtuis voisko olla vaikutusta jos on maffin tai bensapumpun rele väärä kun niitä vaihoin niin vika saatto tulla sen jälkeen. Onko vika uus vai onko aina pyörinyt koko ajan? Joskus viallinen rele on "korjattu" oikkarilla.
Dustez Posted March 21, 2012 Posted March 21, 2012 Onko vika uus vai onko aina pyörinyt koko ajan? Joskus viallinen rele on "korjattu" oikkarilla. ei se aina oo pyöriny mutta kun ollu tossa yhessä välissä 2 vee seisonnassa ja ei oikeen muista. pitää nyt se rele vaihtaa alkuun ku saa sen ajoon, mites se anturi onko helppo testata esim vesikattilassa ? missäs sen pitäs lähtee pyöriin ? 90 asteessa ?
F350 Posted March 21, 2012 Posted March 21, 2012 Jos flekti pyörii koko ajan ja anturissa on vika, niin silloin flektin pitäis pysähtyä kun irrottaa johdon anturilta. Jos flekti edelleen jatkaa pyörimistä on vika releessä, joko sen kärjet on hitsaantuneet kiinni tai sitten releen kantaan on tehty oikosulkulenkki.
Dustez Posted March 21, 2012 Posted March 21, 2012 Jos flekti pyörii koko ajan ja anturissa on vika, niin silloin flektin pitäis pysähtyä kun irrottaa johdon anturilta. Jos flekti edelleen jatkaa pyörimistä on vika releessä, joko sen kärjet on hitsaantuneet kiinni tai sitten releen kantaan on tehty oikosulkulenkki. ookoo, kiitoksia pitää tarkastaa nää kun saa ajoon, ei sinne oo kyl mitään ylimääräsiä lenkkejä vissiin tehty mut pitää tarkastaa.
Dustez Posted April 24, 2012 Posted April 24, 2012 onko toi flektin anturi nyt tossa -88 sin camaron 5.7 TPI.issä kuskin puolen kannessa se mihin tulee yks vihree johto ?
Cujo Posted April 24, 2012 Posted April 24, 2012 Pitäs oleman apparin puolen kannessa sarjojen alapuolella (aika paskamaisessa paikassa) moottoriöljyn mittatikun lähettyvillä. Kuskin puolella on lämpömittarin anturi.
Dustez Posted April 24, 2012 Posted April 24, 2012 Pitäs oleman apparin puolen kannessa sarjojen alapuolella (aika paskamaisessa paikassa) moottoriöljyn mittatikun lähettyvillä. Kuskin puolella on lämpömittarin anturi. kiitoksia pitää jatkaa etsintöjä No mikäs sitä flektiä sit ohjaa ku mulla ei tosiaan oos sen anturin paikalla ku sellanen tulppa ?
F350 Posted May 5, 2012 Posted May 5, 2012 kiitoksia pitää jatkaa etsintöjä No mikäs sitä flektiä sit ohjaa ku mulla ei tosiaan oos sen anturin paikalla ku sellanen tulppa ? Kuulostaa siltä että antti asentaja on poistanut Temp Switch:in ja kytkenyt releen päälle. Joko löysit releen? Tässä oli yks puhallin?
Dustez Posted May 5, 2012 Posted May 5, 2012 Kuulostaa siltä että antti asentaja on poistanut Temp Switch:in ja kytkenyt releen päälle. Joko löysit releen? Tässä oli yks puhallin? juu rele on kyllä löytyny ja anturinkin kävin hakee, rele on ehjä ku on sama maffin releen kanssa koitin vaihtaa siihen niin ei ainakaan vika koodia antanu. vissiin se on sitten pyöriny sen 6 vuotta mitä auto on mulla ollu se lähtee pyöriin vasta kun laittaa virrat päälle, yhelle puhaltimella on joo. mistähän löytäs ton oikeen kytknetäkaavion tolle yhelle releelle ?
F350 Posted May 6, 2012 Posted May 6, 2012 juu rele on kyllä löytyny ja anturinkin kävin hakee, rele on ehjä ku on sama maffin releen kanssa koitin vaihtaa siihen niin ei ainakaan vika koodia antanu. vissiin se on sitten pyöriny sen 6 vuotta mitä auto on mulla ollu se lähtee pyöriin vasta kun laittaa virrat päälle, yhelle puhaltimella on joo. mistähän löytäs ton oikeen kytknetäkaavion tolle yhelle releelle ? Pysähtyykö puhallin jos ottaa releen irti? Tällä vaan varmistuu että rele vielä ohjaa puhallinta. Tuossa on todennäköisesti nyt tehty niin että anturille tuleva johto on vedetty suoraan maihin, sun pitäis löytää tuo johto jotta voit kytkeä sen anturiin. Kytkentähän tuossa on yksinkertainen: releelle tulee jatkuva plussa ja anturi kytkee releen vetokäämin maihin, kun lämpötila nousee -> puhallin lähtee pyörimään. Se anturi on helpoin vaihtaa alakautta, mutta vaihto kannattaa tehdä nopeasti muuten tulee jäähdytysnesteet silmille.
Dustez Posted May 6, 2012 Posted May 6, 2012 Pysähtyykö puhallin jos ottaa releen irti? Tällä vaan varmistuu että rele vielä ohjaa puhallinta. Tuossa on todennäköisesti nyt tehty niin että anturille tuleva johto on vedetty suoraan maihin, sun pitäis löytää tuo johto jotta voit kytkeä sen anturiin. Kytkentähän tuossa on yksinkertainen: releelle tulee jatkuva plussa ja anturi kytkee releen vetokäämin maihin, kun lämpötila nousee -> puhallin lähtee pyörimään. Se anturi on helpoin vaihtaa alakautta, mutta vaihto kannattaa tehdä nopeasti muuten tulee jäähdytysnesteet silmille. juu kun releen irrottaa flekti pysähtyy, siinä ei oo mitän ylimääräsiä kytkentöjä siinä releen juuressa. täytyy tossa jahka kannet vaihtaa niin samalla anturi laittaa, eikö tosiaan ecm mitenkään ohjaa flektiä ? http://92b4crs.tripod.com/86wiring/dia-pics/31-1.jpg
F350 Posted May 6, 2012 Posted May 6, 2012 juu kun releen irrottaa flekti pysähtyy, siinä ei oo mitän ylimääräsiä kytkentöjä siinä releen juuressa. täytyy tossa jahka kannet vaihtaa niin samalla anturi laittaa, eikö tosiaan ecm mitenkään ohjaa flektiä ? http://92b4crs.tripod.com/86wiring/dia-pics/31-1.jpg Pitääpä vielä tuo tarkastaa, oon luullu et jos on kaks puhallinta, niin sitten toista ohjaa ECM, ja jos yks niin sitten pelkästaan tuo anturi.
Chevy Posted May 6, 2012 Posted May 6, 2012 eikö tosiaan ecm mitenkään ohjaa flektiä ? ohjaa se FAN releen kelaa
F350 Posted May 8, 2012 Posted May 8, 2012 ohjaa se FAN releen kelaa Jep, niin tekee ja näköjään jos on vain yksi flekti niin ECM ohjaa sitä. Eli nyt sitten tässä tapauksessa jostakin syystä ECM ohjaa flektin päälle eli antaa maita, toinen vaihtoehto on että releeltä ECM:lle menevä johto on oikkarissa maihin. Jos ECM ohjaa releen päälle vaikka kone on kylmä niin joko ECM on rikki tai se saa väärän lämpötilatiedon eli lämpötilaanturi on rikki.
TPI-5.0 Posted May 8, 2012 Posted May 8, 2012 Nyt hiukan huutelen vieraaseen pöytään mutta olis sellanen kysymys että kun mulla on kaksi flektiä ja toinen käsittääkseni toimii kun ilmastointi on päällä ja minulla on riisuttu ilmastointi pois niin voiko ottaa ryöstövirran naapuriflektin piuhasta että tuo toinenkin lähtisi sitten samalla käskyllä pyörimään? Vai tarviiko vedellä muuta kautta?
Dustez Posted May 8, 2012 Posted May 8, 2012 Nyt hiukan huutelen vieraaseen pöytään mutta olis sellanen kysymys että kun mulla on kaksi flektiä ja toinen käsittääkseni toimii kun ilmastointi on päällä ja minulla on riisuttu ilmastointi pois niin voiko ottaa ryöstövirran naapuriflektin piuhasta että tuo toinenkin lähtisi sitten samalla käskyllä pyörimään? Vai tarviiko vedellä muuta kautta? kai jos sille toiselle on oma rele ja sille ottaa herätteen sen toisen flektin herätteestä niin ekse ihan fiksu ratkasu olis ?
F350 Posted May 8, 2012 Posted May 8, 2012 Nyt hiukan huutelen vieraaseen pöytään mutta olis sellanen kysymys että kun mulla on kaksi flektiä ja toinen käsittääkseni toimii kun ilmastointi on päällä ja minulla on riisuttu ilmastointi pois niin voiko ottaa ryöstövirran naapuriflektin piuhasta että tuo toinenkin lähtisi sitten samalla käskyllä pyörimään? Vai tarviiko vedellä muuta kautta? Kun on kaks flektiä, niin toista ohjaa tuo kannessa oleva temp switch ja toista ECM ja ECM hoitaa tuon ilmastoinnin takia ohjauksen, jos se puuttuu, niin ECM ohjaa toista flektiä moottorin lämmön perusteella.
Recommended Posts