Jump to content

peltisarjat+putkisto rosterista

Recommended Posts

Kirjoitettu

Moro, onkos teillä tietoo mistä saisi hommattua vm. 91 5.7l TPI Trans Am GTA:han pakosarjat ja putkiston rosterista?

Asennuksen yhteydessä näköjään joutuu hankkimaan pitkät piuhat pakosarjan lämpenemisen johdosta. Samalla poistunee pakokaasujen kierrätysjärjestelmä.

Olen kysynyt katsastuksesta jo, että voin jättää pois katit, samalla poistuu lambda-anturi (autoni ei ole vähäpäästöinen, eikä rek.otteessa lue kateistakaan mitään).

Suomesta olen kysellyt systeemiä rosterista mutta ei näytä löytyvän. Pajoja kyllä löytyy jotka tekee vaikka koko auton rosteripeltisarjan ympärille siis rosterista.

tiedoista kiitollinen, S.

Kirjoitettu

Peltisarjat Racer's placesta. Ja edelbrockin cat-back olis 400 euroo... ;)

Katit mäkeen, mutta miksi lambdan poistat?? Konehan saa elintärkeää tietoa siltä ???

Ahaa, siis haluaisit peltisarjatkin rosterista... Taitaa olla muuten aika harvinainen vm.91 kun ei ole vähäpäästönen. Hyvä niin.

Kirjoitettu

No et kai lambdaa poista ? Sen avullahan boxi seoksia säätelee ! (muutaman muun anturin lisäksi... )

Kirjoitettu

Eiks ainakin SLP:llä ole rosterisarjoja. Yks vaihtoehto on keraaminen pinnoitus. Unohda heti kättelyssä sit kaiken maailman lämpöliinat. Ne kun laittaa, niin ei tarvi montaa kesää kärräillä, kun saa taas mennä pakosarja kaupoille. Putkisto kannattaa itse väsätä, ehkä pöntön voi ostaa. Säästää muuten pirusti, jos saa raaka-aineen esim. romukaupasta. Putken raaka-aine ei maksa montaa kymppiä ja jos joku kamu (ammattihitsareilla yleensä työpaikkaetuja) järkkää happoset puikot edullisesti, niin ei siinä sitten ole muuta kuin työtä muutamaksi ehtooksi.

Kirjoitettu

Ite kans väätelen tohon -86:seen just 2,5" putkistoja (tuplaputket alusta loppuun) Tulee maksaan ehkä joku 100 euroo äänenvaimentimeen, eikä se loppujen lopuks kauheen paha homma oo,

Kirjoitettu

(autoni on tuotu jenkeistä ensin ruotsiin ja sitä kautta muuttoautona suomeen)

kiitoksia kannanotoistanne tähän saakka....tarkoitus on tosiaan saada kaikki aikaan rosterista...haen niillä pitkää ikää systeemille

jos lambdaa ei saa poistaa...en siis jätä sitä pois [katit heivaan kuitenkin, (dual cat)] =kattien poistosta katsastusmies sanoi ettei rek.otteen tai muu tieto estä niitä poistamasta, mutta lisäsi, että kannattaa säilyttää poistetut katit jos niitä jossain vaiheessa vaadittaisiin takaisin => en viitsi edes feikki kuoria jättää

miten on tarviiko lambdan olla samassa kohdassa putkistossa vai kannattaako sijoitusta jotenkin muutella?

paja joka duunaa putkiston rosteripeltisarjasta eteenpäin on siis jo katottu....mutta ne ei välttämättä tiedä sitten mitä kaikkea täytyy ottaa huomioon (en minäkään vielä!) kun pakokaasun kierrätyssydeemi puretaan

putkiston olen ajatellut toteuttaa yhdellä putkella sekä pienellä vaimentimella, josta kaksi ulostuloa, jotka jäävät näkymättömiin niin kuin orginaalissakin

terv. S.

Kirjoitettu

Lambdan hyvä sijoituspaikka on sellainen, missä se saa mahdollisimman monelta primääriltäputkelta pakokaasua analysoitavaksi ja kuitenkin putken alkupäässä, että lämpö riittää. Kollektorin jälkeen noissa aftermarket-sarjoissa se paikka on. Edelbrockissa tosin aika huonosti, koska kaasua tulee oikeastaan vain yhdeltä primääriltä... Kuten kuvasta näkyy: http://barbara.macoline.com/~mpoukkan/camaro/Camaro-albumi/remontti/peltisarjat/slides/IM003094.html

Kirjoitettu

Martelius myy Hipo putkea mutta hintava on :( http://www.martelius.com/usa/CamaroHIPO.htm

Jos saat putkentekijän, niin sano että ei hukkaa jigejä koska näitähän alkaa sitten mennä jos hinta pysyy kohtuullisena. :)Rosterissa on kyllä se ikävä juttu että resonointia on vaikea välttää...

Kirjoitettu

Unohda heti kättelyssä sit kaiken maailman lämpöliinat. Ne kun laittaa, niin ei tarvi montaa kesää kärräillä,

ei noissa liinoissa nun mielesta ole mitään vikaa pian kymmenen vuotta ollut kiinni eikä mitään onkelmia.

Kirjoitettu

Voi olla että rosteriset pakosarjat ei ole kovin pitkäikäiset. Ainakin yksi kaveri sanoi että rosteriputki murtuu helposti hitsaussaumasta, tiedä sitten kun ei ole omakohtaista kokemusta. Voi olla että olen täysin hakoteilläkin.

Kirjoitettu

Ainakin noi SLP:n tri-y:t mitkä mulla makaa tallissa,oli ratkenneet hitsaussaumoista.

Kirjoitettu

Kuuleman mukaan rosteri on muuten kestävää mutta ei tykkää tärinästä vaan murtuu.

Kirjoitettu

Pakoputkisto on myös aisi 409:ää komerossa,niin siinä ei oo ollut minkäänsortin ongelmia.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...