Jump to content

MSD Pro-Billet LT1 Distributor 8381

Recommended Posts

Kirjoitettu

Onkohan kukaan asentanut tommosta LT1:een? http://www.summitracing.com/parts/MSD-8381/

- Oliko hankala asentaa? Meikällä siis -94 Camaro, joten Optisparkki ollee toi eka versio.

- Mitenköhän tuo reagoi PCM:n custom programmeihin? Esim Madz28.. Ainakin ennakkoa tuosta MSD:stä voi näköjään säätää suoraan. Tietysti jos ei koske MSD:n ennakkoruuviin niin sittenhän toi vastaa tehtaan Optisparkkia kaiketi.

- Millasia kokemuksia käytännössä? Toimii hyvin ja on kestävä? Muita kommentteja? Kannattaako ostaa? :)

Thanks.

Kirjoitettu

On asennettu, helppo asentaa ja toimii siinä kuin mikä muukin opti.

Orkkis 94 ei ole vielä ole tota alipainelähtöä, tässä on eli kestää pitempää kuin orkkis ja helppo vetää liitos imutorveen.

Mulle on tulossa vastaava 95seen, toivottavasti sais sytkäongelmat korjattua  m/

Kirjoitettu

omasta 94 muutin vaan kannen ja pyöriän msd versioon ja tulppasin ohjeen mukaan vanhan mallin runko tuuletus reijät ja vedin letkut imusarjaan ja imumutkaan toimii m/ eikä tost optiskaan oo huonoa kuulunu.

ainoo ihmetys tulee tosta optin mekaanisesta ennekko säädöstä kun LT1 ei ole kammella ennakko merkkejä eikä pyörässä kiilaa ja ohjelma näyttää mitä opti kertoo. elikkä jos tyhjäkäynnillä tietokone ilmottaa ennakoks 19 astetta ja sitä halus ruuvata tos mekaanisesta säädöstä johonkin päin niin mistä tietää mihinpäin se ennekko muuttuu ja kuinka paljo ku säätöä ruuvaa?

Kirjoitettu

ainoo ihmetys tulee tosta optin mekaanisesta ennekko säädöstä kun LT1 ei ole kammella ennakko merkkejä eikä pyörässä kiilaa ja ohjelma näyttää mitä opti kertoo. elikkä jos tyhjäkäynnillä tietokone ilmottaa ennakoks 19 astetta ja sitä halus ruuvata tos mekaanisesta säädöstä johonkin päin niin mistä tietää mihinpäin se ennekko muuttuu ja kuinka paljo ku säätöä ruuvaa?

Nii, tuota samaa mietin myös. Mut ehkä tosiaan parempi jos ei koske siihen mekaaniseen säätimeen?

Kirjoitettu

Mä asensin juuri tuon mallin 83811 joka on tarkoitettu niihin peleihin missä on jo tehtaalta se tuuletus. Vakuuttavan näköinen laite verrattuna orkkisoptiin, mutta vasta aika näyttää miten tuo kestää.

Ulkomaanfoorumilta luin paljonkin kirjoittelua tuosta ja joku oli oikein soittanut MSD:lle tuosta ennakonsäätämisestä. Vastapäivään kun ruuvaa niin se on aikaisemmalle, mutta kuinka paljon yksi kierros on niin sitä en muista. Ehkä se jostain tallettamastani linkistä löytyisi. Ja asennusohjeissa oli maininta että tekis jonkun merkkijutskan ennen vanhan irroittamista. Sais siitä vertailukohdan uuteen jakajaan ja tekee ne säädöt muutenkin tyhjäkäyntiä korkeammilla kierroksilla.

En mä kyllä itse ole vielä säädellyt sitä ruuvia mihinkään päin. Paremmin tuntuu toimivan uudella optilla mutten tiedä lankeaako ihan kaikki kunnia sille. Moottori käy nyt viileämpänä ja samalla paransin ilmanputsarin ilmansaantia niin ei ihan varmaksi voi sanoa.

Kirjoitettu

Se olikin tuo paketissa tullut ohje missä on mainittu että neljäsosakierros ruuvista tarkoittaa yhtä astetta. 6 astetta näyttää tässä ohjeessa olevan säätövara, olen nähnyt mainoksissa ym yhteyksissä mainittavan myös luvut 5 ja 7 astetta per suunta.

Ja ohjeen mukaan kierrokset 1500-2000 kun säätelee. Sitä miten sen ajoitusmerkin tarkalleenottaen saa kehiteltyä sinne kampiakselin hihnapyörälle ei sen tarkemmin ole selostettu.

Kirjoitettu

minkähän takia siin pitää noin paljo kierroksii olla säätäes ??? meinaan sehän siirtää kaikkia alueita toi mekaaninen säätö

Kirjoitettu

Niinpä. Tuossa ohjeessa on maininta että sen takia tuollaiset kierrokset kun tyhjäkäynnillä tietokone säätelee sytytystä. Mutta eikö tietokone sitten säätele enää sitä sytytystä jos pitää tasaiset 1500rpm paikoillaan ollessaan? Onkohan siinä sitten jotain ajatusta ollut takana että se merkki on sinne hihnapyörälle askarreltu ja siitä voi katsoa minkä verran sitä ennakkoa sitten ruuvaa.

Ja edelleen, jos siitä pystyy katsomaan että ahas 2 astetta tuli lisää niin miten sitä tietää onko se oikea määrä. Perstuntumallako tuota muka säädellään? Eikö se pitäis dynossa säädellä tai sitten jos on läppäri ja siinä ne ohjelmat niin sittenhän tuosta säätömahdollisuudesta vois jotain hyötyäkin olla.

Kirjoitettu

sil tietokoneel voi sit säätää niit ennakko karttoja tarpeen vaaties ja dynossahan niit paikalleen haetaan.

tosin sil tietokoneel ei nää ton mekaanisen säädön vaikutuksia kun opti kertoo koska on merkki kohalla ja poxi laskee siitä ennakot elikkä ruuvia kiertämällä koko ennekko käyrästö muuttu aikasemmalle tai myöhäsemmälle ihan miten ruuvia kiertää, vai onks täs joku juju mikä ei mee mun jakeluun ??? :-[

Kirjoitettu

En mä ainakaan tajua  ??? Ehkä tuon säätöruuvin suurin merkitys on siinä että se kuulostaa hienolta mainoksessa. Innostaa ihmisiä ostamaan just MSD:n jakaja, sehän ei mikään halpa varsinaisesti ole. Täytyy olla jotain ekstraa kovan hinnan vastineeksi.

Saishan niitä kiinanopteja eebaysta alle sadan dollarin plus rahti, mutta ei mua ainakaan kiinnostanut lähteä sellaista kokeilemaan. Ei ole meinaan mikään kiva homma tuo virranjakajan vaihto. Niinhän siinä mulla lopulta kävi (tietenkin) että tein tuon vaihtohomman kahteen kertaan. En siksi että olis se vesipumpun käyttöakseli unohtunut pöydälle vaan siksi että jäi vaihtamatta öljyä vuotava stefa. Kummasti harjoittelu nopeuttaa tuota vaihtotyötä  ::)

• 2 months later...
Kirjoitettu

En mä ainakaan tajua  ??? Ehkä tuon säätöruuvin suurin merkitys on siinä että se kuulostaa hienolta mainoksessa. Innostaa ihmisiä ostamaan just MSD:n jakaja, sehän ei mikään halpa varsinaisesti ole. Täytyy olla jotain ekstraa kovan hinnan vastineeksi.

Saishan niitä kiinanopteja eebaysta alle sadan dollarin plus rahti, mutta ei mua ainakaan kiinnostanut lähteä sellaista kokeilemaan. Ei ole meinaan mikään kiva homma tuo virranjakajan vaihto. Niinhän siinä mulla lopulta kävi (tietenkin) että tein tuon vaihtohomman kahteen kertaan. En siksi että olis se vesipumpun käyttöakseli unohtunut pöydälle vaan siksi että jäi vaihtamatta öljyä vuotava stefa. Kummasti harjoittelu nopeuttaa tuota vaihtotyötä  ::)

olisko jollain kuvaa heittää tollasesta öljyä vuotavasta stefasta.ihan siksi kun itelläkin olisi toi optin vaihto edessä ja vuotaa myös öljyä optin suunalta.mistä oottte hommanneet ton stefan?

Kirjoitettu

jakopään tiivistesarjassa tulee noi stefat kaikki tai sit yksittäisiä mittojen mukaan noilt yläreunan yhtiöiltä tai tiivistekeskuksesta.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...