Jump to content

Kysymys öljynpaineista

Recommended Posts

Kirjoitettu

Jonkin aikaa on oma huomioni kiinnittynyt noihin camaron öljynpainesiin. Kylmänä käynnistäessä(tyhjäkäynillä) paineet huitelevat hieman yli 200 kPa (n. 30 psi) ja kaasua antaessa nousevat sinne 300(n.45 psi) paikkeille. Koneen lämmettyä tasoittuvat ajossa sinne 200 ja idlailulla ovat hieman yli sen punarajan yläviivan D päällä  :o ja hieman alle 200 P tai N silmässä. Ovatko normaalit vai olisiko syytä ryhtyä vaihtamaan öljypumppua/öljynpaineenanturia uuteen. Vai olisiko ratkaisu vaan jäykemmät öljyt koneeseen. Tällä hetkellä valvon maxlife 10W40  sisällä. Vielä ei ole kumminkaan varoitusvalo ilmoitellut liian alhasista paineista.

Kirjoitettu

20/50 maxlifen moni todennu paremmaks.itellä 20/50 mobil delvac,hyvä lämmönsietokyky,näähän käy

kesäkelillä kaupunkiajossa tosi lämpimänä.merkkii en vaihda. m/ mittarin anturi voi tietty takkuilla.

autos on toinen öp-anturi mikä katkasee bensansyötön jos paineet liian alhaset.

camaron mittarit ei oo mitään rolexeja,toimii vähän miten sattuu.mulla oli motonetin tarvikemittari

yhen kesän kiinni ku orkkismittari viipotti miten sattuu.tarvike mittari näytti et asiat on niinku pitääkin.

sittemmin orkkismittari on taas alkanu toimia kunnolla.

• 1 year later...
Kirjoitettu

uus öljyn paine mittarin anturi maksaa south west tradessa 25 e, siellä on mekaaniset kilkkeet sisällä että se saatta alkaa 25 vuoden aikana lakata toimimasta ihan kaikilla.

Kirjoitettu

Mulla öljynpaineet Ponussa lähes tapissa kylmällä koneella ( tyhjäkäynti ) ja moottoritienopeuksissa lämpimänä.

Kesällä kone kuumana ja tyhjäkäynnillä n. 30 psi.

Öljynä olen aina käyttänyt Mobil 1 Rally Formula, kaikissa autoissani.

Kirjoitettu

mulla on valvolina VR 1 20W50 öljyt ja öljyn paineet kuuumana tyhjäkäynnillä 30-35 psi ja ajossa 50 ja kylmännä ajossa sitä 55 tyyliin tapissa, ei toi mittari maar mikään hirveen tarkka oo.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...