str1 Posted July 1, 2010 Posted July 1, 2010 Löytyisikö tietoa, että mikä funktio on kuvassa näkyvällä liitännällä ja kuuluisikos tuossa olla kiinni jotain? Tänään kone alkoi kiukutella siten, ettei pysy käynnissä ollenkaan kierrokset alhaalla. Jos tuon em. liitännän tukkii niin käynti on suht normaalia. Mielestäni liitännässä ei ole aiemminkaan ollut mitään kiinni, mutta miksi ihmeessä vika ilmeni nyt yhtäkkiä: onkohan jotain käynyt itse kaasarissa vai olikohan liitäntä sittenkin tukittu? Voisikohan tämä mysteeri myös jotenkin olla kytköksissä kylmän koneen "tukehtumiseen" jos painaa liikaa tallaa? Kone on perus 305(?) saastelaitteista riisuttuna.
Sport Truck Posted July 1, 2010 Posted July 1, 2010 Kuuluu tulla putki toisesta venttiilikopasta PCV-venttiililtä...ei toimi huohotus systeemi koneessa ollenkaan ja seokset menee varmasti laihalle jos noin. Ei ole varsinainen saastelaite, vaan osa moottorin huohotusjärjestelmää eli tarpeellinen. "Saastelaitteita" kun puretaan niin yleensä puretaan pois sellaistakin joka tarpeen...en ole koskaan ymmärtänyt miksi ne yleensä pitää poistaa...lopputuloksenahan saadaan yleensä lukematon määrä käyntivikoja
carita Posted July 1, 2010 Posted July 1, 2010 Mistäs sulla menee jarruille alipaine? Siis jarrujen pääsylinterille. Mikä vuosimalli tämä moottori on?
str1 Posted July 2, 2010 Author Posted July 2, 2010 Kiitokset vastauksista! Saastelaitteet on poistettu joskus aikoinaan toissa-omistajan toimesta, eli nyt selvitellään jälkipyykkiä. Painon ja tilan kannalta ihan hyvä että on poistettu, mutta toki jos by the book ei ole tehty niin turhia ongelmia aiheuttaa. carita: Auto (kone) on -85, jarrut menivät katsastuksesta läpi, mutta puuttuukohan tuosta vielä jotain? Kuvassa jarrunestesäiliö + letkut, olisikos tuosta apua? ST: Meinaakkos tuota kuvassa näkyvää tukittua putkea, että pitäisi olla kytkettynä kaasarin alipaineliitäntään? Jos kyllä niin pitäisikö välissä olla joku filtteri tms, sen verran nimittäin öljyä huohottaa venttiilikopista Lisäys: Ilmanputsariin menee toisesta kopasta metalliputki, mutta sitä et varmaan meinannut?
Rale Posted July 2, 2010 Posted July 2, 2010 tosta venakopalta letku kaasarin alipaineliitäntään ja laita koppaan pvc venttiili.
str1 Posted July 3, 2010 Author Posted July 3, 2010 Nyt vanha PCV-venttiili kytketty, auttoi (ehkä) hieman asiaa, vielä kuitenkin ongelmana sammuminen lämpimänä tyhjäkäynnillä joka on riivannut jo aiemminkin esim. parkista kun lähtee pakittelemaan niin ei millään pysy päällä lämpimällä koneella, pakko painaa kaasulla kierroksia tarpeeksi jotta auto pysyisi käynnissä Voiko tämä olla kytköksissä PCV venttiiliin, kaasarin säätöihin tai tähän ongelmaan http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=13772.0 Vikalistaa vikalistaa...
HFB Posted July 18, 2010 Posted July 18, 2010 onpas omituisesti tosiaan tukittu tuo pcv-valve mulla on samanlainen kaasari itellä ja ihan hyvin on pelannu monta vuotta tukevaa letkua vaan tosiaan noihi sit. itellä on bensaletkua pcv:stä kaasariin. tuossa kuva mun carterista ihan vertailun vuoks tossa vielä hyvä linkki jos tarvii ruuvailla enemmänkin http://www.oldsmobile.fi/techdata/kaasarijuttu.htm
camaro82 Posted July 18, 2010 Posted July 18, 2010 Nyt vanha PCV-venttiili kytketty, auttoi (ehkä) hieman asiaa, vielä kuitenkin ongelmana sammuminen lämpimänä tyhjäkäynnillä joka on riivannut jo aiemminkin esim. parkista kun lähtee pakittelemaan niin ei millään pysy päällä lämpimällä koneella, pakko painaa kaasulla kierroksia tarpeeksi jotta auto pysyisi käynnissä Mulla samaa ongelmaa, veikkaan että kuuma kone/kaasari aiheuttaa tuon. Imusarjan ja kaasarin väliin lämpöeristys "tiiviste" tai mikälie saattais auttaa
str1 Posted July 19, 2010 Author Posted July 19, 2010 Nyt on kytketty samanmoisesti bensaletkulla PCV venttiilistä -> kaasariin ja auttoi tosissaan tuohon akuuttiin käyntiongelmaan, kaippa se jollain pyhällä hengellä on pelittänyt tässä väliaikana kun nyt vasta ongelma ilmeni vaikka letku ollut irti iät ajat Onkohan tuo PCV venttiili vaan kuosissa kun viimeiset 10v ollut poissa käytöstä, oireileeko miten jos on mätä? camaro82: Oletko itse vielä testannut tiivistettä/eristystä, onko apua?
HFB Posted July 19, 2010 Posted July 19, 2010 tarkkaan kun kattoo niin tossa kuvassa näkyy kun mulle tuli nyt konerempan yhteydes tuommonen vähän alta senttinen laippa väliin. semmosta mustaa puristetta mitä lie olikaan, pultinreiät toki vahvistetut metallilla. pitäs auttaa tollasii pikku-onkelmiin. us-partsilta tuo on tilattu, en vaan muista nyt specsejä kun en ite tehny ko. tilausta
camaro82 Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 En oo vielä koittanu. Tuo HFB:n mainitsema välilaippa olis varmaan ok mutta mulla ottaa jo nyt ilmanputsari konepeltiin kiinni
Recommended Posts